skipas en skiverhuur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo, wij gaan half Jan een ruime midweek naar Winterberg. Is het handig om vantevoren materiaal te huren ? (met evenveel online korting, of vanwege drukte?)
Misschien weet iemand een adresje wat goed en voordelig is ? en weet iemand hoe het zit met skipassen ?
Ik las dat kinderen onder de 5 gratis mogen (skiliftkarussell.de) of heeft iemand een tip via welke site we het beste online skipas kunnen boeken ?

wie o wie kan me helpen …? ;)

Half januari een midweek? Sowieso geen stress dan, huren kan overal, vaak krijg je wel iets korting bij online reserveren. Ik was tevreden over die bij de Schneewitchen, maar t hangt er vanaf waar je zit, volgens mij komt het uiteindelijk op 2 of 3 ketens neer. Het is handig om iets te huren in de buurt van de piste, mocht je willen ruilen.

Qua skipas; online reserveren lijkt me niet nodig, waarschijnlijk moet je dan alsnog in de rij staan om een voucher te ruilen voor een pas oid?

Welke dag komen jullie aan? En welk moment? Als je eind van de middag aankomt, zou ik dan lekker de passen en spullen regelen, dan is er nergens een rij denk ik.

Maar nogmaals; half januari en een midweek: geen stress, het is dan toch niet zo druk dus passen en spullen komt echt goed.

Waar verblijven jullie? Landal?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij gaan meestal ook in die periode een midweek en de wachttijden op maandag - donderdag zijn normaal maximaal 5 minuten. Alleen op de bremberg sta je soms een minuut of 10. Materiaal hebben we zelf dus daar kan ik je geen tips over geven. In die periode kopen we de skipas altijd op de Nordhang, daar hebben ze nog nooit van wachtrijen gehoord. Als je daar parkeert kan je ook gelijk met de Sleper bremberg 2 het gebied in en sta je zonder wachtrij gelijk midden in het gebied. De parking bij de Nordhang is trouwens gratis ook en je kan bij de Nordhang Jause prima eten voor erg weinig geld. Op de Nordhang zit skiverleih klante maar ik weet dus niet hoe de kwaliteit is. Wel verwacht ik dat je daar in ieder geval ook niet hoeft te wachten bij de skiverhuur itt de verhuurlocaties in winterberg zelf.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 13 dec 2017 12:30

Born to Ride

Bedankt voor de duidelijke reacties al ! @roy83 we komen op zondag aan en blijven tot vrijdag. Inderdaad dan regel ik beter alles die zondag middag.
We verblijven in Brabander :)

Ik heb voor mezelf materiaal (wel wat ouder maar dat maakt me niks uit:) )
Het is voor mijn zoontje van 4 die gaat voor het eerst skiën dus moet ik dan voor hem: ski’s schoenen en helm ? Met of zonder stokken ??

En ik had gelezen dat kinderen onder de 5 geen skipas nodig hebben ? Klopt dat ?
Hebben jullie ook nog aanbevelingen wat betreft skischool voor mijn zoon, met NL sprekende leraar/es

*bericht bewerkt door cindy81 op 13 dec 2017 13:00

Voor je zoontje: skies, schoenen, helm. Stokken nog niet nodig.
Als je bij de Brabander de achterdeur uitloopt sta je vrijwel meteen voor het hokje waar je skipassen kan kopen.
Naast de Brabander zit een skiverhuur (geen ervaring ivm eigen materiaal).
Check nog even of je via de Brabander korting krijgt op je pas/les. Les bij de Brabander is praktisch maar over de kwaliteit durf ik niets te zeggen.

mama on a mission in the snow

Bij de Brabander zit inderdaad verhuur, ik vond de kwaliteit niet echt top, maar ik denk dat het als je begint met skiën echt prima is (en misschien had ik ook gewoon pech die dag). Overleg met de skipassen even met de skischool, meestal hebben ze de eerste dag aan een punten kaart genoeg. De skischool ken ik zelf niet uit persoonlijke ervaring, maar dat is vast prima om de eerste stappen te zetten.

Wat ik zou doen:

  • even een mailtje naar de skischool sturen om de lessen te plannen (en welke skipas er nodig is)
  • zondagmiddag op je gemakje de passen kopen bij het hokje achter de brabander
  • zondagmiddag alle spullen huren bij de verhuur bij de brabander

Of is het plan om ook zondag al te skiën? Op zondagochtend denk ik dat eea een stuk drukker/chaotischer zal zijn bij de Brabander.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Rechtsachter de Brabander zit Ski Schneider. Gezien reisgenoot een aantal spullen vergeten was, eea moeten huren. Ze hadden veel nieuw materiaal liggen en ook goede kwaliteit.

Die van de Brabander zelf was niet veel soeps.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 13 dec 2017 13:59

Oké goeie tips !
Ik ga de skischool even contacteren.
Wij nemen opa en oma mee om op onze jongste zoon af en toe op te letten, kunnen hun ook mee de berg op met een soort bezoekerspas, dat ze alleen gebruik maken van de liften ?
Hun gaan niet skiën maar willen wel mee sleeen met onze jongste zoon, daar zijn neem ik aan ook mogelijkheden voor ? @roy83 wat bedoel je precies met een puntenkaart ?

*bericht bewerkt door cindy81 op 14 dec 2017 09:15

In winterberg is het helaas niet mogelijk om als voetganger met de lift mee omhoog te gaan. Wel zijn er legio mogelijkheden om te wandelen door het gebied en om dan af te spreken bij 1 van de vele restaurants aan de piste. Verder zijn er 2 liften in het gebied om te sleeen. De stoeltjeslift Astenstrasse en de speciale sleelift op de bremberg.

Born to Ride

@matthias123 heb je daar dan een pas voor nodig ? of kan je zo omhoog met die liften.
En bedoel je dan af te spreken onderaan de piste ?

Vopr die liften heb je dan inderdaad wel een pas nodig. Ik weet niet precies hoe het precies zit met passen voor de sleeliften.
Ik bedoel inderdaad dat je dan gewoon onderaan de piste bij het restaurant kan afspreken. Op de volgende plaatsen zitten restaurants waar je naartoe kan wandelen: onderaan de rauer bush, quick jet, poppenberg, bremberg en oefenweide herloh, halverwege de schneewittchen en panoramabahn kappe en bovenop de kappe. Verder zijn er ook nog een aantal wandel en langlauf paden in de buurt van de pistes.

Edit: ik vergeet nog het restaurant bij de st georg schanze.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 14 dec 2017 10:29

Born to Ride

Ik heb even een kaartje gemaakt met daarop in blauwe nummers de locaties die hierboven beschreven staan (had even niks te doen):

  1. Der Brabander waar jullie overnachten
  2. Oefenweide Bure Herloh voor de deur van Der Brabander. Ook leuk om te sleeën
  3. Restaurant onderaan de Rauer Bush
  4. Restaurant bovenaan de Bure Herloh oefenweide. (leuk omdat dit bovenop de berg is en makkelijk te bereiken vanaf de Brabander)
  5. Restaurant(s) onder aan de Quickjet ( prima eten en leuk uitzicht over de piste)
  6. Sleelift
  7. Restaurant onderaan de Bremberg
  8. Restaurant onderaan de Poppenberg (Moppi is erg gezellig)
  9. Restaurant halverwege de Schneewittchen (vreetschuur vond ik zelf)
  10. Restaurant bovenaan de Kappe (hoge prijzen, lage kwaliteit, wel mooi uitzicht)
  11. Restaurant halverwege de Panoramahang ( modern, niet super gezellig, maar erg goed eten voor een goede prijs)
    null

*bericht bewerkt door jaapm op 14 dec 2017 10:35

Don`t eat yellow snow

@jaapm 9 is de schneewittchen en niet de quickjet ;) voor de rest een prima kaartje!

Born to Ride

@jaapm 9 is de schneewittchen en niet de quickjet ;) voor de rest een prima kaartje!

Matthias123 op 14 dec 2017 10:33

Foutje, even aangepast. Bedankt!

Don`t eat yellow snow

Gaat die Nordhang sleper al open van het weekend denk je @Matthias123? En zou je van het weekend ook al via Schmallenberg rijden?
Overigens als het tegenvalt kijk ik jou en @Tiny-M daar op aan ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gaat die Nordhang sleper al open van het weekend denk je @Matthias123? En zou je van het weekend ook al via Schmallenberg rijden?
Overigens als het tegenvalt kijk ik jou en @Tiny-M daar op aan ;).

Shane op 14 dec 2017 10:37

Over de Nordhang hebben ze nog niets vermeld, maar ik ga er niet van uit dat die open gaat, tenzij het onverwacht druk wordt van het weekend. Parkeren kan al wel bij de Nordhang, ik zie op de webcam dat de sleper bremberg 2 al draait terwijl hij op de site gesloten staat. Ik weet niet waar je precies vandaan komt? Vanuit zuid Nederland en belgie is het al snel de snelste route om via Schmallenberg te gaan. Zodra het een beetje wat drukker is, is het via Schmallenberg al snel een stuk vlotter doorrijden.

Edit: of het tegenvalt hangt een beetje van jezelf af met wat voor instelling of je er naartoe gaat. Als je het vergelijkt met de alpen kan het wat tegenvallen, als je het vergelijkt met een weekend thuis op de bank zitten is het genieten op een paar uur rijden… De afdalingen zijn niet lang, maar de liften zijn snel en als er nog niet teveel volk is kan je heerlijk meters maken en heb je nog best wat afwisseling.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 14 dec 2017 10:43

Born to Ride

Oke, dan houd ik gewoon even de webcam in de gaten. Daar parkeren en lift pakken lijkt me in elk geval een goede tip. Ik kom uit Zuid-Holland, dus rijd sowieso over Utrecht en Arnhem. We gaan het wel zien, zal nog geen topdrukte zijn lijkt me zo (hoop ik zo ;)).

Mijn alternatief is overigens van het weekend Snowworld Zoetermeer, dus gaat vast wel genieten worden :)!

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane om te zien of hij draait moet je deze webcam hebben: https://webtv.feratel.com/webtv/?cam=3096&design=v3&…

en dan gaat het om de sleeplift die gelijk in beeld is rechts.

Born to Ride

Top, dankjewel @Matthias123.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@ jaapm wat een duidelijk kaartje, bedankt zeg !
Het zal zichzelf ook vaak wel wijzen als ik er ben maar ik heb graag vantevoren het een en ander uitgezocht…
Ik hoop dat er wat sneeuw ligt als we er zijn, zodat we op ons gemak weliswaar lekker kunnen boarden.
En hopelijk vind mijn zoon het ook leuk ;)

Bedankt allemaal voor de tips !

*bericht bewerkt door cindy81 op 14 dec 2017 11:36

Oke, dan houd ik gewoon even de webcam in de gaten. Daar parkeren en lift pakken lijkt me in elk geval een goede tip. Ik kom uit Zuid-Holland, dus rijd sowieso over Utrecht en Arnhem. We gaan het wel zien, zal nog geen topdrukte zijn lijkt me zo (hoop ik zo ;)).

Mijn alternatief is overigens van het weekend Snowworld Zoetermeer, dus gaat vast wel genieten worden :)!

Shane op 14 dec 2017 10:49

Vergeleken Zoetermeer zijn de pistes in ieder geval langer en afgelopen weekend ook totaal niet ijzig. Je gaat mij dan wel missen, denk dat ik zondagochtend in Zoetermeer ben. Dat is dan wel weer een tegenvaller ;)

Ik hoop dat het witte landschap veel goed maakt @Tiny-M, want dat is inderdaad een fikse domper ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Even qua drukte / verkeer: zondagochtend was er geen centje pijn (bij de standaardroute), terwijl het redelijk druk was. Als je vertrekt om er rond 9.00 te zijn, zal het vast wel meevallen (tenzij het veel drukker wordt dan afgelopen zondag).
@cindy81 (wiens topic een beetje gekaapt wordt :)) als je les hebt kom je vaak niet verder dan de oefenweide, dan is het misschien voordeliger om voor de 1e dag een puntenkaart te kopen. Maar dat weet de skischool beter en misschien is het bij een meerdaagse kaart sowieso niet voordeliger.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Shane de Nordhang is vandaag ook open gegaan. Met uitzondering van de st george schanze zijn alle interessante liften nu open.

Born to Ride

Bij de Brabander zit inderdaad verhuur, ik vond de kwaliteit niet echt top, maar ik denk dat het als je begint met skiën echt prima is (en misschien had ik ook gewoon pech die dag). Overleg met de skipassen even met de skischool, meestal hebben ze de eerste dag aan een punten kaart genoeg. De skischool ken ik zelf niet uit persoonlijke ervaring, maar dat is vast prima om de eerste stappen te zetten.

Wat ik zou doen:

  • even een mailtje naar de skischool sturen om de lessen te plannen (en welke skipas er nodig is)
  • zondagmiddag op je gemakje de passen kopen bij het hokje achter de brabander
  • zondagmiddag alle spullen huren bij de verhuur bij de brabander

Of is het plan om ook zondag al te skiën? Op zondagochtend denk ik dat eea een stuk drukker/chaotischer zal zijn bij de Brabander.

Roy83 op 13 dec 2017 13:52

Skipas kun je ook bij Der Brabander zelf kopen op de skischool of bij de receptie. Skiles en skihuur is eventueel van te voren te reserveren, rondom Der Brabander zitten maar liefst 4 verschillende skiverhuren, allen tegenwoordig met modern materiaal.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Hallo allen,

Ik ben van plan om donderdag 1 februari naar Winterberg te gaan. Laatste x was in 2012.
Gaan met zijn tweeën, met overnachting in hotel de Engel.

Ik heb een paar vragen, ik rij over Arnhem. Zal rond 11u arriveren.
Waar kan ik het beste (online) ski s huren? Al dan niet op de aanrij route?
Waar kan ik het beste parkeren?

Hoe zit het met skipassen? Zijn die nog steeds te koop onderaan de lift?

Verwacht gelet op de weersverwachtingen helaas geen topdrukte.

Ohja voor een goedkoop lekker eettentje houd ik me ook aanbevolen.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Plaats een reactie