Rossignol Hero Elite All Turn - lengte

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb een stel goed geprijsde nieuwe Rossignol Hero Elite AT gezien. Deze zijn echter alleen nog in de lengte 177cm te krijgen, ik ben benieuwd of dit voor deze skies de goede lengte is.

Zelf ben ik 180 cm en ik ski goed op alle pistes. Aan het einde van de dag of na een paar dagen als de moeheid toeslaat, merk ik dat ik minder op mijn techniek let, vandaar deze ski die zowel sportief te skiën is als ook vergevingsgezind is.

Ik wil je niet teleur stellen, maar ik kan ze niet aanraden.
Ik heb de All Turn Carbon geprobeerd en ik heb ze meteen teruggebracht. Geen grip, ik kon er niet mee snijden, ik kon er helemaal niks mee. Ik vond het de slechtste ski die ik ooit heb geskied. Ik wilde ze aanvankelijk ook kopen. Sorry dat ik geen beter nieuws heb.
Als je zo’n soort ski zoekt, kun je beter bv de Fischer Progressor F18 kopen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 dec 2017 21:32

Deze ski heeft dezelfde taillering als de slalomski van rossignol. In theorie wordt ie dan ook korter geskied.

Maar als je echt zo skiet zoals je zegt zijn er echt veel betere ski’s voor jou dan deze.

De slalomski van Rossignol heeft een heel andere taillering. Die is 68mm breed. De All Turn is 74mm breed.

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 dec 2017 20:35

Ik ben toch benieuwd. “Goed van alle pistes” is aan een grenzeloze subjectiviteit onderhevig en zegt, in mijn ogen, werkelijk niets over de skistijl of kunde van TS. Toch?

I can stick uphill ice, on my saucer...

De slalomski van Rossignol heeft een heel andere taillering. Die is 68mm breed. De All Turn is 74mm breed.

DrPhil op 13 dec 2017 20:28

Gelukkig zijn er meer factoren dan alleen de breedte onder de voet. Een radius van 13 m bij 167 in de ST TI vs de 14 m radius bij 170 in de All Turn is niet zo’n groot verschil. In constructie, stabiliteit en grip zijn de verschillen vele malen groter dan de dimensies of de taillering.

De All Turn is niet bedoeld als slalomski, maar iets er tussen in. De radius zegt inderdaad niks.
De lengte is dus ook niet vergelijkbaar met een slalomski.
Vorig jaar had Rossignol vragen en antwoorden op de site staan. De site is gewijzigd en nu is alles weg. Volgens mij stond daar als advies lichaamslengte. Dat lijkt me persoonlijk erg lang.

*bericht bewerkt door DrPhil op 13 dec 2017 20:50

De slalomski van Rossignol heeft een heel andere taillering. Die is 68mm breed. De All Turn is 74mm breed.

DrPhil op 13 dec 2017 20:28

Ik had gekeken bij de rossignol folder op ISSUU. Daar staat dat alle modellen dezelfde afmetingen hebben (st ti, hp, all turn carbon en all turn). Ik zie op de website van rossignol zelf dat daar idd 74 onder de voet staat? Dat zal dan wel kloppen? Dan is het idd geen slalom taillering en kun je m wat langer skien 👍

De HP heeft wel dezelfde taillering. Dat is eigenlijk de oude ST carbon. De All Turn is een heel andere ski.

Ik heb de hero elite all turn en moet zeggen dat ik er eigenlijk best tevreden over ben. Ik ben 183 lang, 75 kg zwaar en heb ze in de lengte 177.

Ik vind het een vergevingsgezinde ski die een lichte voorkeur heeft voor korte bochten. Op snelheid blijft hij stabiel. De ski voelt licht aan.
Ik vind wel dat ik er best wat energie in moet stoppen om de ski op de kant te zetten. Ik heb ook een setje blizzard G force en die zijn veel makkelijker op hun kant te zetten.
Ik heb de rossignols gekocht om les te geven en om tussendoor ook zelf nog lekker uit de voeten te kunnen. Daarvoor vind ik ze prima geschikt. Als ik echter een dag lang ga knallen neem ik toch liever de blizzards.

Plaats een reactie