Skigebied onderweg naar Val di Fassa

Begin januari vertrekken wij voor een weekje naar La Bella Italia, om precies te zijn Val di Fassa. Nu heb ik het programma voor die week zo goed als rond. Echter zoek ik op de aankomstdag (zaterdag) nog een leuk gebiedje tussen Innsbruck en Bolzano wat redelijk op de route ligt. Kijkende op de kaart kwam ik uit bij Bergeralm in Oostenrijk en de Italiaanse gebieden Rosskopf, Gitschberg Jochtal en Plose. Welk gebied raden jullie aan voor een (kort) dagje? Het liefst relatief rustig, dus wellicht dat Plose niet het meest geschikt is aangezien er wel veel mensen uit Brixen zullen skiën in het weekend.

Ik neig vooralsnog naar Rosskopf.

*bericht bewerkt door Quick op 12 dec 2017 21:15

Mr. Slow

Ik ben vorig jaar op weg naar Kronplatz op zaterdag een dagje wezen skien in Gitschberg. Leuk gebiedje voor een (aantal) dag(en). Rustig, goed te parkeren en inbegrepen in de dolomiti superskipas. Andere gebieden geen ervaring mee.

@JurriaanKok Waar heb je toen geparkeerd? Rio in Pusteria of Vals?

Mr. Slow

Bergeralm of Rosskopf. Gewoon om eindelijk een de lift over de Brenner te kunnen nemen.

Zelf geweest @HN65? Lijkt me zeker een mooie bijkomstigheid; in Pila was het ook een rare gewaarwording, de gondelbaan over de snelweg.

Mr. Slow

Zelf geweest @HN65? Lijkt me zeker een mooie bijkomstigheid; in Pila was het ook een rare gewaarwording, de gondelbaan over de snelweg.

Quick op 12 dec 2017 23:40

Nee, we rijden er iedere keer langs helaas maar steeds als ik het zie denk ik, ja dat moeten we een keer doen. Volgens mij heeft Kristy er afgelopen jaar een filmpje over gemaakt (zeker van Rosskopf).

Dank, ik heb alle filmpjes van Kristy al bekeken. Leuk om een indruk te krijgen maar ga liever af op bevindingen van forumgebruikers hier. Vind de filmpjes over het algemeen toch iets te summier om een goed beeld van het skigebied te krijgen, helaas omdat er toen ook nog geen gebruik werd gemaakt van een drone.

OT: Houd me dus aanbevolen voor ervaringen van anderen!

Mr. Slow

@JurriaanKok Waar heb je toen geparkeerd? Rio in Pusteria of Vals?

Quick op 12 dec 2017 23:20

2x in Meranza (skies halen op vrijdagmiddav en een week later op zaterdag weer terugbrengen) en op de skidag in Vals. Alle keren stond ik met de bumper nagenoeg in de lift. Vals geschikter voor beginners. Beneden parkeren kan ook, maar is kwa aansluiting op het skigebied niet ideaal.

Overigens ben ik terug (andere keer) vanaf Canazei over de Karerpas gereden. Dat is ook nog een optie voor een dag. Is ook redelijk op de route. Daar nooit geskied trouwens.

Karerpas gaan we vanuit Pozza al minimaal één dagje heen gedurende de week, dus die wilde ik op zaterdag niet doen. Maar ligt inderdaad op de route en lijkt me een mooi gebied!

Dank voor de parkeertips. Dus niet in Rio, maar even omhoog rijden naar Meranza of Vals.

Mr. Slow

Geen tips maar ik lees mee, wij overnachten ook onderweg naar Alta Badia ergens en hebben in principe op zaterdag ook wel tijd voor een paar uurtjes skien. Kronplatz is een optie, maar een klein gebiedje waar je anders nooit komt, lijkt me nog leuker.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Geen tips maar ik lees mee, wij overnachten ook onderweg naar Alta Badia ergens en hebben in principe op zaterdag ook wel tijd voor een paar uurtjes skien. Kronplatz is een optie, maar een klein gebiedje waar je anders nooit komt, lijkt me nog leuker.

Roy83 op 13 dec 2017 12:31

Drei Zinnen, Speikboden (niet in Dolomiti Superski-pas, dus als je toch voor een losse dag een pas moet halen…)

Upje

Mr. Slow

Plaats een reactie