Welke kleur skibril moet ik kopen?

Hallo ik vraag mij af welke kleur skibril ik moet kopen maar ik kan alleen maar dingen vinden van zwart is bij licht weer en oranje bij sneeuw maar ik heb maar geld voor 1 bril dus welke kleur is dan het handigst?

null

misschien heb je hier iets aan. Geld voor 1 zou ik de eerste nemen. Je kan anders altijd geen bril opdoen maar als het sneeuwt is dat volgensmij niet echt een optie.

Ski you later!

Persoonlijk gebruik ik mijn goggle alleen bij slecht weer en een zonnebril bij goede condities
Ik heb dus alleen een oranje lens
Dus indien je al een goede zonnebril hebt zou je mijninziens het beste voor een oranje kunnen gaan

Evt kun je kiezen voor een model met verwisselbare lenzen zodat je volgend jaar er gewoon een lens bij kunt kopen

Ps: Weet niet of je al een helm hebt maar neem die mee tijdens het kopen zodat je goed de combi helm met bril kan passen

*bericht bewerkt door Togi op 11 dec 2017 13:11

Een oakley prizm rose, kan je in de meeste omstandigheden helpen.
Neem ook je helm mee als je een bril koopt, deze moeten goed aansluiten zonder mekaar van plaats te drukken.

Ik post m nog 1 keer:

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/62bf0f9266d3215530c16dd4...

I can stick uphill ice, on my saucer...

Inderdaad geen zonnebril! Al is het maar dat dat ding kan breken als je valt.

Je geeft aan dat je geld hebt voor 1 bril: wat is je budget? Er zijn vaak ook brillen waarbij meteen al 2 lenzen zitten en ook meekleurende zijn een optie.

Bovenstaande heb ik ook gedaan, heb een Spy Doom bril gekocht waar een S3 en een S1 lens bijzitten. Nadeel van deze brillen is wel dat ze duur zijn. Ik heb zelf iets meer dan 200 euro voor deze bril betaald.

Misschien kun je beter vragen wat zijn budget is. En wanneer hij hem gebruikt.

Dank allemaal ik weet genoeg!

@Tiny-M dat hangt er maar vanaf wat voor zonnebril je gebruikt
Skiën met een Aviator zal ik ook niet aanraden maar de gemiddelde Sinner of Oakley kunnen redelijk tegen een stootje
Ik zelf gebruik al jaren een Adidas Evil Eye en die heeft toch best wel wat te lijden gehad.
Ps; in de tijd voor de helm zag je iedereen ermee en ik heb zelden gehoord dat hun bril kapot ging (behalve als ze hem lieten vallen en erover heen gingen met hun ski

En of het staat onder een helm?
Het interesseert me niets wat andere denken, ik vind mijn zonnebril nu eenmaal lekkerder zitten dan een goggle dus…

Sluit me volledig aan bij @Togi. Boeit me echt geen ster wat de modepolitie hier er van vindt, ik draag lekker een zonnebril bij goed weer. Al is het maar omdat ik er daar twee goede van heb en mijn goggle slechts voor slecht weer is (gele lens).

Mr. Slow

Lekker doen wat je prettig vindt mannen, dan blijft er voor de rest ook wat te lachen ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane dat lachen doen wij achteraf wel weer om jouw als je 3 weken met een zonne-afdruk van een goggle op je gezicht loopt ;-)
Zo’n afdruk is toch minder stoer dan die van een zonnebril ;-)

En misschien komt het doordat ik uit de tijd kom waar je nog zonder helm kon skiën en je de mensen die op een zonnige dag met een goggle naar beneden kwamen kon uitlachen ;-).
en hoewel ik (toen het algemeen werd) redelijk snel een helm ging gebruiken maar er nog steeds niet aan kan wennen :-)

En voor de onbeschermde delen van je gezicht bij het dragen van enkel een zonnebril op hoogte zou ik nog even de risicofactor huidkanker terugkijken.

Hen48

Als ik kijk bij een Smith Goggle en ik wil een lens voor slecht weer, dan bieden ze aan (allebei voor slecht weer): een Yellow met een VLT van 65% en een Rose met een VLT van 50%. Tja en welke moet je dan nemen voor slecht weer ?
Eentje moet er toch de allerbeste zijn voor slecht weer, waarom dan keuze uit 2. Dan snap je het toch niet meer…

In slecht weer heb je veel varianten.

Bij veel goggles van het merk Electric wordt standaad extra een gele category S1 lens geleverd. Als je dan een mooie uit kiest met S3 lens zit je altijd goed.

Als ik kijk bij een Smith Goggle en ik wil een lens voor slecht weer, dan bieden ze aan (allebei voor slecht weer): een Yellow met een VLT van 65% en een Rose met een VLT van 50%. Tja en welke moet je dan nemen voor slecht weer ?
Eentje moet er toch de allerbeste zijn voor slecht weer, waarom dan keuze uit 2. Dan snap je het toch niet meer…

Bobpie op 11 dec 2017 16:48

Slecht weer en heel slecht weer… maar echt makkelijk maken ze het niet nee. Met meer lichtdoorlatendheid kun je in nog slechter weer skiën dat is een beetje het idee. Maar dan heb je weer zoveel merken allemaal met andere snufjes, de 1 vind dit beter, de ander dat.

Het is ook maar net wat je zelf prettiger vindt, de oranje, roze of gele lens. Persoonlijk kies ik voor een gele lens voor slecht weer, voor het betere weer een meer naar oranje lens. En opdat @Shane ook nog wat plezier in zijn leven kan hebben heb ik bij blue bird days een zonnebril op met de helm erbij! ;)

Als je dat maar laat als wij samen dat tripje maken @Marijnt. Daar wil ik niet naast gezien worden 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Misschien dat het niet zo modieus is, maar zijn er ook mensen die een reserve lens voor de Goggle meenemen in een heuptasje. Is dat te doen?
Ik wil dit jaar voor het eerst zonder zonnebril maar met een goggle gaan skiën. Maar dan zit je dus wel met een reserve lens die je mee moet slepen om op alles voorbereid te zijn. Omdat een goggle lens toch enigszins een gebogen vorm heeft lijkt het me niet zo makkelijk om plat mee te nemen in je jaszak en een rugtas vind ik ook niets. Vandaar vraag ik me af of een klein heuptasje voor een goggle lens een goed plan is en of meer mensen dat daarvoor in gebruik hebben?

Misschien dat het niet zo modieus is, maar zijn er ook mensen die een reserve lens voor de Goggle meenemen in een heuptasje. Is dat te doen?
Ik wil dit jaar voor het eerst zonder zonnebril maar met een goggle gaan skiën. Maar dan zit je dus wel met een reserve lens die je mee moet slepen om op alles voorbereid te zijn. Omdat een goggle lens toch enigszins een gebogen vorm heeft lijkt het me niet zo makkelijk om plat mee te nemen in je jaszak en een rugtas vind ik ook niets. Vandaar vraag ik me af of een klein heuptasje voor een goggle lens een goed plan is en of meer mensen dat daarvoor in gebruik hebben?

Bobpie op 11 dec 2017 18:14

Nee, doe dan toch maar een zonnebril op je gezicht!

Maar even serieus: als het past lijkt t me geen probleem (zie niet hoe dit heel anders moet zijn dan een rugzak?). Anderzijds ken ik ook genoeg mensen die hem wel in een binnenzak van de jas stoppen, met de holle kant naar het lichaam, dan steekt het niet heel erg uit.

Misschien dat het niet zo modieus is, maar zijn er ook mensen die een reserve lens voor de Goggle meenemen in een heuptasje. Is dat te doen?
Ik wil dit jaar voor het eerst zonder zonnebril maar met een goggle gaan skiën. Maar dan zit je dus wel met een reserve lens die je mee moet slepen om op alles voorbereid te zijn. Omdat een goggle lens toch enigszins een gebogen vorm heeft lijkt het me niet zo makkelijk om plat mee te nemen in je jaszak en een rugtas vind ik ook niets. Vandaar vraag ik me af of een klein heuptasje voor een goggle lens een goed plan is en of meer mensen dat daarvoor in gebruik hebben?

Bobpie op 11 dec 2017 18:14

Koop toch gewoon een Julbo Zebra.

@DrPhil Ja maar ik heb uit eerdere berichten van jou begrepen dat je dan ook niet op elk weertype bent voorbereid met 1 lens.
En dat is niet alleen bij Julbo Zebra, maar ook bij andere merken met meekleurende lenzen zo. De range is te klein om zowel bij helder weer als bij sneeuwval uit te voeten te kunnen met 1 lens.
Wat ik ervan begrijp moet je - om op elk weertype goed voorbereid te zijn - altijd met 2 lenzen op stap.

@bobpie: De Zebra Light heeft een VLT van 75-17% uit mijn hoofd. Dat is voor nagenoeg alle omstandigheden geschikt.
Ik neem aan dat je doelt op mijn opmerking dat ik voor echt fel zonlicht liever de Zebra zou hebben? (VLT van 9%). Dat klopt, maar de Light kan dat ook aan. Veel zonnebrillen zitten ook in de range van 15%. Alleen grijze zonnebrillen zitten meestal op 9-10%.
Maar als je twijfelt, koop je gewoon de Zebra ipv de Zebra Light. Die is ook prima geschikt voor slecht weer.
Ter illustratie: de HiPink van Oakley (dé slechtweerlens van Oakley) heeft een VLT van 42%, uit mijn hoofd. Dat is hetzelfde als de Zebra.
De Zebra Light gaat alleen nog wat verder. Daarom prefereer ik die boven de Zebra.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar met heel fel licht ski ik met een gewone zonnebril.
Wel eentje die natuurlijk esthetisch verantwoord is @shane

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 dec 2017 18:49

@DrPhil: Aha oké nu komen we ergens, dus als ik het goed begrijp is dit een goede oplossing:
Situatie A - Bij licht bewolkt tot zeer slecht weer een Julbo goggle opzetten (en de zonnebril in je jaszak).
Situatie B - Als het heel helder mooi weer is, dan een zonnebril opzetten (en dan denk ik de Julbo goggle maar gewoon boven op je helm laten staan, want hij moet toch ergens blijven).

Nein, nein, nein! Nooit een zonnebril onder je helm, er bestaat geen excuus voor!

I can stick uphill ice, on my saucer...

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/202496264ea3bf84e5fe0e87...

Dat gaat toch wel?

@bobpie: als je de goggle alleen gebruikt voor slecht weer, hoef je geen dure Zebra Light te kopen. Dan kun je bv ook een Julbo Atlas kopen, met cat 1 lens.
Een Zebra Light kun je ook gebruiken voor situatie B hoor.
En inderdaad, hij blijft gewoon op je helm staan.
Je kunt hem ook aan de helm laten bungelen, als je helm een clip heeft aan de achterkant.
Je zou hem ook nog in je nek kunnen dragen (achterstevoren over je kraag).
Maar als het mooi weer is, kun je hem natuurlijk ook gewoon thuis laten.

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 dec 2017 19:12

Heuptasje is wel heel erg fout/1980/Dallas/Hairspray/Duits. Je kan harde etuis kopen voor de reserve/extra lens en die kun je in de rugzak dan wel jaszak steken. Voorkeur voor het eerste, want als je valt heb je of een flinke blauwe plek dan wel de heup(tas) kapot

Plaats een reactie