Uitdaging?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo ik heb even een vraagje,
Ik ben een zeer gevorderde skiër met veel ervaring. Voorheen gingen wij elk jaar naar Oostenrijk. Al vanaf dat ik een paar maanden was, ben nu 15. Alleen mijn ouders gaan dit jaar met zijn tweeën alleen ik wilde wel skiën dus stelde ik Winterberg voor. Alleen is het nog echt leuk/uitdagend om in Winterberg te gaan skiën aangezien de top tussen de 800-900m zit, en er maar 1 zwarte piste is?

Als je de Alpen gewend bent, gaat Winterberg echt redelijk tegenvallen als je iets als een Oostenrijks skigebied verwacht. Zowel de moeilijkheidsgraad als de schaal van het skigebied is gewoon niet te vergelijken met de Alpen.

Hoe lang ben je van plan te gaan? Winterberg is beslist geen Alpen. Verwacht dus minder steile en korte pistes. Als de uitdaging voor jou ligt in de moeilijkste pistes van gebieden in Oostenrijk of Frankrijk ga je teleurgesteld zijn. Als je gewoon lekker wilt skiën kan dat prima, veel beter dan bijvoorbeeld in een Nederlandse skihal. De meest uitdagende pistes zijn qua steilheid hooguit rood. Omdat het gebied vrij klein is, ben je na een paar dagen wel uitgekeken. Eventueel kun je nog andere gebieden in het Sauerland bezoeken. Altastenberg, Neuastenberg of Willingen zijn ook de moeite en vallen vanaf 3 dagen onder dezelfde skipas.

.

*bericht bewerkt door Olav_Kolsters op 09 dec 2017 22:42

Hoe lang ben je van plan te gaan? Winterberg is beslist geen Alpen. Verwacht dus minder steile en korte pistes. Als de uitdaging voor jou ligt in de moeilijkste pistes van gebieden in Oostenrijk of Frankrijk ga je teleurgesteld zijn. Als je gewoon lekker wilt skiën kan dat prima, veel beter dan bijvoorbeeld in een Nederlandse skihal. De meest uitdagende pistes zijn qua steilheid hooguit rood. Omdat het gebied vrij klein is, ben je na een paar dagen wel uitgekeken. Eventueel kun je nog andere gebieden in het Sauerland bezoeken. Altastenberg, Neuastenberg of Willingen zijn ook de moeite en vallen vanaf 3 dagen onder dezelfde skipas.

Frank9 op 9 dec 2017 22:23

We zijn van plan 3 dagen te gaan. Ik had al wel wat rondgesnuffeld en had gelezen dat het verre van de Alpen is. Omdat ik zo graag wel weer De sneeuw wil aanraken was dit het enige aanbod. Het is uiteraard wel veel beter dan zo’n skihal, dus in dat opzicht. Wat u zegt, ga ik gewoon voor het lekker skiën. Wat u zei over Altastenberg en willingen, daar kunnen we zeker nog wel een dag heen als we Winterberg zat zijn. Bedankt voor uw reactie

Ga, als de mogelijkheid er is, ook zeker avondskiën. Ongeveer het halve gebied is dan open, het is rustiger op de pistes en het niveau ligt hoger. In de Alpen is verlicht skiën vaak beperkt tot de oefenpiste en dat is in Winterberg dus juist anders. Echt een aanrader.

Moelijk is het zeker niet inderdaad. Maar lekker skiën, lekker oefenen op je techniek kan echt prima. Zou ook niet langer dan 3 dagen gaan, dan blijft het wel leuk.

Ga, als de mogelijkheid er is, ook zeker avondskiën. Ongeveer het halve gebied is dan open, het is rustiger op de pistes en het niveau ligt hoger. In de Alpen is verlicht skiën vaak beperkt tot de oefenpiste en dat is in Winterberg dus juist anders. Echt een aanrader.

Frank9 op 9 dec 2017 23:40

Kan je ook avondskiën met een normale 3 dagen skipas?

Nee. Een avondskipas moet je los kopen. Als ik het goed heb is er dit seizoen op dinsdag en zaterdag avondskiën. Een pas voor een avond kost iets van 20 euro. Als je later komt wordt hij goedkoper.

Als er veel sneeuw ligt en (bijna) alle liften draaien zou ik met drie dagen elke dag een ander gebied kiezen. De driedaagse pas geeft je daar toch het recht toe. Als je gewend bent in de Alpen de hellingen af te dalen heb je na een dag zelfs een relatief uitgebreid gebied als Winterberg wel gezien van voren naar achteren. Ga je het weekend, dan kan het wel eens behoorlijk druk zijn, daar is hier genoeg over geschreven, ga je in de week, dan is het meestal heerlijk skiën met weinig tot geen wachttijden.
Maar om op je oorspronkelijke vraag terug te komen, Uitdagend is het niet, leuk wel. En als het je gaat om veel sneeuwkilometers te maken ben je spekkoper.
Nog een voordeel, als je op de laatste dag uitgeskied bent, kan je diezelfde avond nog (flink) voor middernacht thuis zijn.

*bericht bewerkt door rppol op 10 dec 2017 12:05

Plaats een reactie