Skischool ervaring Flachau voor kids

Iemand tips voor een Skischool in Flachau? Ons hotel ligt het dicht bij de achterjet. Kids zijn 9 en 4 jaar, zijn er Nederlandse leraren bij deze Skischool? Is reserveren gewenst?
Groetjes

In Flachau zijn meerdere skischolen. Er zijn veel Nederlandse skileraren aanwezig, want het is behoorlijk populair bij Nederlanders, zeker in de voorjaarsvakantie.

Wij hebben positieve ervaringen met Fischi’s, die zelfs een Nederlandse skileraar garandeert. Maar die verzamelen niet bij de Achterjet, wel bij de Starjet, dat is dichtbij. Wij reserveren altijd, maar ik zie genoeg mensen die ter plekke inschrijven. Zie http://www.fischis-skischule.at/

Onze ervaring met skischuleflachau.at was niet zo goed, maar dat is al wat jaren geleden en hing erg samen met de skileraar die alles niet zo handig aanpakte.

We hebben geen ervaring met http://www.skischule-hermann-maier.at/

Hallo, tips voor een skischool aan de spacejet? (Dampfkessel)-kant? Lees veel positieve ervaringen over Fun en Pro, maar hebben die die NL-leraren en de mogelijkheid om een halve dag te lessen? Kan dat niet vinden op de site. We gaan over 1,5 week. Bedankt alvast!

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Fun&Pro heeft genoeg Nederlandse leraren. Of je ook een halve dag kunt lessen zou ik niet weten.

Thank God summer is over!

Halve dagen doen ze niet bij Fun en Pro. Gewoon hele dagen boeken en betalen. Je kan ze wel smiddags na de lunch bij je houden maar je betaald hetzelfde want hun doen er niet aan aan halve dagen.

Bij andere skischolen in Flachau heb ik halve dagen ook nog niet kunnen ontdekken.

Als je perse halve dagen wilt zou je eventueel naar Wagrain kunnen uitwijken. De Rote 8er is het dichts bij Flachau gelegen en bij Skischule Wagrain zijn halve dagen wel mogelijk.

Thank God summer is over!

Mijn ouders en dochter hebben drie weken geleden nog les gehad bij Fischi’s.
Ik vond de leraren heel vriendelijk (allemaal Nederlands) en ondanks dat mijn dochter (bijna twee) eigenlijk te jong was, hebben ze haar toch een halve dag in de ski kidsclub wat skiles gegeven. Omdat ze continue begeleiding nodig had van een van de twee leraren (ze hadden er twee voor een groep van ongeveer 8 kinderen), heb ik zelf maar besloten om het bij die ene dag te laten en de rest van de week zelf wat met haar te oefenen.
Mijn ouders hebben twee dagen les genomen aangezien ze wat op leeftijd zijn en enkele jaren overgeslagen hadden (10u-12u en na de lunch van 13u-15u). Bij Fischi’s wat in principe alles mogelijk: van privé tot groepslessen en zowel halve dagen als hele dagen. Omdat onze week vrij rustig was bestond de groepsles uit drie mensen :-)

Oke zo ver ik weet is het voor volwassene wel mogelijk maar voor kinderen niet maar het kan veranderd zijn inmiddels… :)

Leuk! Wij hebben ook besloten om de kids bij Fischies op les te doen. Lijkt ons een leuke school voor de kids. Handige site sowieso alles in het Nederlands dus je komt niet voor verrassingen te staan😋 nu heb ik nog 1 vraag de skibus stopt voor ons hotel ( Matteo) maar rijdt hij dan ook richting de starjet of rijden ze andere kant alleen maar op? En parkeerplaaats waar de skibus stopt is dat dichtbij de Starjet? Groetjes…

De skibus SF1 of SF2 (weet even niet meer welke) gaat van de achterjet naar de starjet en terug. De bus stopt naast de Hofstadl, en praktisch naast de starjet. Fischi’s ligt daar ook op nog geen 20 meter vandaan.
Ik had wel gereserveerd en gebeld om even te checken of mijn dochter wel mee kon. De website is vrij duidelijk en alle mogelijkheden (ochtend / middag, met / zonder lunch etc.). Volgens mij niet echt nodig maar in drukke weken zou ik dit zeker doen!
Mijn offerte was tot twee keer toe niet helemaal goed, dus ik heb telefonisch vooraf alles afgesproken.

*bericht bewerkt door royvhees op 01 feb 2018 21:04

Leuk! Wij hebben ook besloten om de kids bij Fischies op les te doen. Lijkt ons een leuke school voor de kids. Handige site sowieso alles in het Nederlands dus je komt niet voor verrassingen te staan😋 nu heb ik nog 1 vraag de skibus stopt voor ons hotel ( Matteo) maar rijdt hij dan ook richting de starjet of rijden ze andere kant alleen maar op? En parkeerplaaats waar de skibus stopt is dat dichtbij de Starjet? Groetjes…

Anne-Beth op 1 feb 2018 18:44

En Anne-Beth hoe was bovenstaande bevallen? Onze oudste (wordt 4 als we in Maart gaan) willen we ook kennis laten maken met de skiles, is Fischis een aanrader wat jullie betreft?

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Hallo StijnvdV, ja het is ons super goed bevallen, onze zoon van 4 is beneden in het dal begonnen, is ideaal bij Fischis, leuk aangekleed voor de kids ook. De 2e dag mocht hij direct al een stukje hoger, naar de Pigetlift (volgens mij heet de lift zo) is een sleeplift. Dit is een klein stukje hoger maar lopen ze gewoon heen. Na 3 dagen ging hij al met de echte stoeltjes lift naar boven (dit vond ik heel eng, kleine hummels in een stoeltjeslift, maar goed, soms moet je niet alles zien als moeders zijnde haha) hier gingen ze van de blauwe piste af met een klein groepje van 6. Heel leuk! Skijuf sprak Nederlands ze was leuk maar was echt nog wel super jong en had soms naar mijn idee weinig geduld met de kids. Wij hebben ervoor gekozen om tussen de middag met zoonlief te eten, dit is ons goed bevallen. Gaan we dit jaar gewoon weer doen, gewoon ff hun verhaal kunnen doen dan en even opwarmen. Dochter van 10 heeft ook een super leuke week daar gehad. Wedstrijd skien was op donderdag incl schansspringen op dinsdag, zelfs voor de kleintjes… Al met al een aanrader!

Hallo StijnvdV, ja het is ons super goed bevallen, onze zoon van 4 is beneden in het dal begonnen, is ideaal bij Fischis, leuk aangekleed voor de kids ook. De 2e dag mocht hij direct al een stukje hoger, naar de Pigetlift (volgens mij heet de lift zo) is een sleeplift. Dit is een klein stukje hoger maar lopen ze gewoon heen. Na 3 dagen ging hij al met de echte stoeltjes lift naar boven (dit vond ik heel eng, kleine hummels in een stoeltjeslift, maar goed, soms moet je niet alles zien als moeders zijnde haha) hier gingen ze van de blauwe piste af met een klein groepje van 6. Heel leuk! Skijuf sprak Nederlands ze was leuk maar was echt nog wel super jong en had soms naar mijn idee weinig geduld met de kids. Wij hebben ervoor gekozen om tussen de middag met zoonlief te eten, dit is ons goed bevallen. Gaan we dit jaar gewoon weer doen, gewoon ff hun verhaal kunnen doen dan en even opwarmen. Dochter van 10 heeft ook een super leuke week daar gehad. Wedstrijd skien was op donderdag incl schansspringen op dinsdag, zelfs voor de kleintjes… Al met al een aanrader!

Anne-Beth op 8 jan 2019 18:42

Erg leuk om te lezen, maakt voor ons de keuze een stukje makkelijker, geeft toch een soort van bevestiging ;-)

Gang is alles! Après ski kan alleen in de bergen :-)

Plaats een reactie