Skibril en helm

Ik ben op zoek naar een skibril en -helm. Nu heeft de bever een aantrekkelijke actie. Iemand ervaring met deze producten van Sinner?

Link: https://www.bever.nl/c/sale/online-deal.html?HP=header#?q=&a…

Beste is om te passen, wat voor de één een prima combinatie is hoeft niet voor een ander te gelden.

Heb ervaring met een sinner goggle en deze beviel mij niet, was elke keer zo beslagen.

Thank God summer is over!

Tsja dan moet ik ze allemaal bestellen. maar thx voor je feedback Lisa!

Overigens zie ik dat de link het niet goed doet; het gaat vooral om deze producten:
Bril: Sinner intruder vs. task
Helm: Sinner strike vs. combat

Een helm kopen zonder te passen is niet zo’n goed idee. Ga gewoon naar een winkel met een ruim assortiment en laat je DNA achter in zo veel mogelijk helmen.

*bericht bewerkt door sterko op 08 dec 2017 01:26

Annoying skiers since 2003

Ik heb een fijne sinnerbril. Die niet beslaat.

Ski you later!

Een helm kopen zonder te passen kan wel. Maar het beste kun je dan de helm op website van fabrikant opzoeken en maattabellen erbij zoeken. Meet je eigen hoofd ook zorgvuldig op. In de praktijk komt dat bij een helm op de omtrek van je hoofd neer. Wat betreft Sinner het een bekend merk, maar geen A-merk. Dit merk meestal in pascomfort en ook zicht met de bril. Of je bril snel beslaat hangt ook erg van de persoon af. Ik ben zelf nogal een heethoofd (niet de aggresieve variant hoor) en heb zeker met slecht weer snel van een beslagen bril. Dat gezegd hebbende bezit ik ook een Sinner bril (maar niet meer gebruik) met geel glas die vrijwel nooit beslaat.

Dat zijn allemaal echt instappproducten, niks mis mee natuurlijk als je 1x per jaar gaat en niet hele al te hoge verwachtingen hebt.
De Intruder heeft extra ventilatiegaten bovenaan de lens, dus zal waarschijnlijk minder snel beslaan.
De helmen lijken erg op elkaar. De combat lijkt wat meer ventilatiegaten te hebben en de strike wat grotere. Verder zie en verwacht ik geen grote verschillen.

null

*bericht bewerkt door andreasdehaas7 op 08 dec 2017 08:56

Een helm kopen zonder te passen kan wel. Maar het beste kun je dan de helm op website van fabrikant opzoeken en maattabellen erbij zoeken. Meet je eigen hoofd ook zorgvuldig op. In de praktijk komt dat bij een helm op de omtrek van je hoofd neer. Wat betreft Sinner het een bekend merk, maar geen A-merk. Dit merk meestal in pascomfort en ook zicht met de bril. Of je bril snel beslaat hangt ook erg van de persoon af. Ik ben zelf nogal een heethoofd (niet de aggresieve variant hoor) en heb zeker met slecht weer snel van een beslagen bril. Dat gezegd hebbende bezit ik ook een Sinner bril (maar niet meer gebruik) met geel glas die vrijwel nooit beslaat.

Dat zijn allemaal echt instappproducten, niks mis mee natuurlijk als je 1x per jaar gaat en niet hele al te hoge verwachtingen hebt.
De Intruder heeft extra ventilatiegaten bovenaan de lens, dus zal waarschijnlijk minder snel beslaan.
De helmen lijken erg op elkaar. De combat lijkt wat meer ventilatiegaten te hebben en de strike wat grotere. Verder zie en verwacht ik geen grote verschillen.

null

andreasdehaas7 op 8 dec 2017 08:46

En hoe ga je dan je skibril passen of deze aansluit op je helm. Dus heeft geen zin om helmen en brillen online te bestellen.

May the ski force be with you !!

en helmen verschillen enorm in diepte (hoe ver ze over het hoofd vallen), breedte (eivormig hoofd of niet) en waar ze op het hoofd zitten. Gewoon passen dus…

Fabrikanten maken specifieke bril-helm combo’s, die sowieso goed op elkaar aansluiten. Ik zou alleen niet voor Sinner gaan, het is zo’n wereld van verschil t.o.v. kwaliteitsmerken en dan nog niet eens zo gek veel goedkoper. Kijk bijvoorbeeld eens naar Anon, daar koop je een mooie set al voor zo’n 150 euro.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Meestal sluiten bril+helm van fabrikant inderdaad goed aan. Maar dan nog moet het lekker zitten (niet alleen de omtrek, ook de vorm).
Als je gratis terug kan sturen, kun je net zo goed via internet bestellen. Passen, zit het niet goed dan stuur je het gewoon weer terug.

Voorgaande jaren had Anon een mooi tooltje waar je passende combo’s kon bekijken, nu helaas niet meer. Maar wat @Tiny-M zegt, meerdere opties via internet bestellen kan prima.

*bericht bewerkt door Shane op 08 dec 2017 09:28

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ken ook van die combo’s die prachtig op elkaar passen, maar dan niet op mijn hoofd (en bijvoorbeeld mijn neus dichtdrukken). Dus zo maar aannemen dat het bij jou ook allemaal past lijkt me niet handig.

Bij mij past eigenlijk altijd alles… zal het hoofd wel zijn @GiGi haha!

Zonder gekheid, natuurlijk moet het lekker zitten, maar in veel wintersportwinkels is het met helmen en goggle assortiment helaas slecht gesteld. Weinig verschillende modellen, de helmen hangen boven, de paar goggles die ze hebben (die veel duurder zijn dan online) staan bij de kassa enz. En als ze je helpen komen ze aan met een Giro helm en Sinner goggle.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@GiGi. Dat aspekt neusademhaling belemmeren is inderdaad een aspekt. Toen ik mijn vizierhelm Uvex Visor 400 ontving en voor het eerst opzegtte viel het me op dat het vizier mijn neusademhaling enigszins belemmerde. Omdat ik zowel de helm als de kinband nog moest aanpassen heb ik het inmiddels kunnen corrigeren. Pas bij het feitelijke gebruik op de piste zal blijken of het prettig zit en er geen storende kiergaten resteren. Conlusie is toch dat aanmeten in een winkel is aan te bevelen. Terugsturen naar bijv. Duitsland ga je toch ook niet meerdere keren doen. Wie zegt dat de 2e zending wel goed past.

Hen48

@Shane wat is er mis met een Giro helm en Sinner goggle? Beiden in het verleden gehad en zijn prima bevallen…

Mr. Slow

Sinner kunnen ze zelfs met rentepunten nog niet slijten. Wat een vervelende pasvorm.

Hen48

@GiGi. Dat aspekt neusademhaling belemmeren is inderdaad een aspekt. Toen ik mijn vizierhelm Uvex Visor 400 ontving en voor het eerst opzegtte viel het me op dat het vizier mijn neusademhaling enigszins belemmerde. Omdat ik zowel de helm als de kinband nog moest aanpassen heb ik het inmiddels kunnen corrigeren. Pas bij het feitelijke gebruik op de piste zal blijken of het prettig zit en er geen storende kiergaten resteren. Conlusie is toch dat aanmeten in een winkel is aan te bevelen. Terugsturen naar bijv. Duitsland ga je toch ook niet meerdere keren doen. Wie zegt dat de 2e zending wel goed past.

Hulst op 8 dec 2017 11:29

Wie zegt dat je per keer 1 besteld? Bestel er gewoon een aantal en stuur terug welke je niet wil. Doe ik met kleding doorgaans ook.

@Tiny-M. Ik ben, wellicht door de generatiekloof, wat minder online gericht en probeer de oplossing toch wat eerder bij de fysieke winkel te zoeken. Een diskussie die natuurlijk al eerder heeft plaatsgevonden. Adviezen over skihelmen blijven gevoelig. Geen hoofd is hetzelfde. En dat geldt ook voor de neus, waar ik bij mijn bestelling ook niet aan dacht, terwijl daar net zozeer een “gevoelsconflict” kan plaatsvinden.

Hen48

@Quick met een Giro helm is zeker niets mis, een Sinner goggle vind ik daarentegen onvergelijkbaar met een kwaliteitsgoggle voor een marginaal prijsverschil, dus zou ik nooit meer kopen. Maar ik doelde vooral op de onlogische combo eigenlijk.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie