Welke categorie meekleurende lens

Dag allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe skibril en mijn oog is gevallen op de julbo serie. Nu twijfel ik qua lens erg tussen een zebra (categorie 2 t/m 4) of een zebra light red (categorie 1 t/m3). Welke zouden jullie mij adviseren uit jullie ervaring?

Ze zijn allebei pr8ma. De Zebra heeft een VLT van 42%-7%. Hoe lager het percentage hoe minder licht hij doorlaat. De Zebra is daardoor iets beter geschikt voor echt fel zonlicht maar iets minder geschikt als slechtweerbril. De Zebra Light heeft een VLT van 75-17% en is daardoor beter als slechtweerbril.
Ik heb de Zebra Light Fire (gele lens). Voor echt fel zonlicht op de gletsjer zit hij aan zijn max, daarvoor zou ik liever een Zebra hebben. Voor slecht weer echter veel liever de Zebra Light. Moeilijk te zeggen dus. Ik vind geel bijzonder prettig kijken (volledig neutraal).
Omdat de Zebra Light beter voor slechtweer is geschikt, geef ik de voorkeur aan de Light. Bij fel zonlicht kan ik ook met een goede zonnebril skiën. Daar heb ik dus geen goggle voor nodig. Maar het blijft persoonlijk.

*bericht bewerkt door DrPhil op 06 dec 2017 20:33

Ik heb ze beide van Julbo en hoewel ik eerder heel tevreden was met de 2-4 met een extra 0 goggle voor absoluut slecht zicht en avondski merk ik nu dat ik sneller mijn 1-3 goggle pak. Je kijkt meerendeels een stuk voor je en niet direct naar de zon. Voor het terrasje heb ik nog een losse zonnebril in de rugzak😁

Hier ook een cat. 1 t/m 3. Erg tevreden over.

Winter is coming

Ik vind het altijd fijn als mensen blij zijn met onze tips he.

Ik vind het altijd fijn als mensen blij zijn met onze tips he.

DrPhil op 10 dec 2017 15:46

Ach dit zie je hier wekelijks, topicstarters met vaak 1 post die je daarna niet meer ziet. Zogenaamde leachers, die alleen uitput willen maar geen input geven. Wat dat betreft vind ik t jammer dat men hier geen voorsteltopic heeft, waarbij je eerst moeite moet doen om je voor stellen waarna je pas een topic mag openen. Maar goed, dat is een keuze, dit is er een nadeel van. Voor zover, off-topic.

Tijd voor een uitpakparty?!

Er is/was wel een voorsteltopic hoor: https://www.wintersport.nl/forum/topic/27817. Die heeft denk ik wel een reanimatie-actie nodig.

Een topic vinden is meer het probleem. Ik vind de zoekfunctie erg slecht werken, waardoor vragen of onderwerpen die niet op de laatste drie pagina’s op het forumoverzicht voorkomen vaak (opnieuw) worden gesteld. Ik ben zelf ook een beetje gestopt met me daaraan te ergeren, aangezien het ‘zoek eerst even zelf op het forum of de vraag al niet eens is gesteld’-mantra schier-onmogelijk is om uit te voeren. Een goed werkende zoekfunctie is nog altijd mijn grootste wens. Een wiki met info over bijvoorbeeld de factoren in het weer etc. staat op de tweede plaats.

Nu weer on-topic.

Niet gelijk van het slechtste uitgaan mensen. Zo te zien komt de man uit 1938, dus niet reageren hoeft geen onwil te zijn 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie