Skischoenen kopen in Oostenrijk

Goedemiddag,

Mijn skischoenen zijn na tien jaar intensief gebruik ver versleten en ik ben toe aan een nieuwe schoen. Nu ga ik met oud en nieuw skiën en wil graag nieuwe schoenen uitproberen. Weet iemand of het mogelijk is om in Sölden nieuwe schoenen uit te proberen om ze vervolgens eventueel te kunnen kopen?

Of kan iemand me tips geven hoe dit aan te pakken? Of toch gewoon schoenen in NL kopen?

Hi Jan, toevallig net terug van een lang weekend Solden. 3 uit de groep (waarvan 1 met weinig ski ervaring, 1 met schoenen van schrik niet 19 jaar oud en 1 met extreem brede voeten en stevige kuiten) hebben bij Sport Brugger in Solden nieuwe skischoenen gekocht. Service en kennis was echt top.
Na een scan van je voeten wordt er ook nog goed gekeken naar zowel voet, enkel als kuit en op basis daarvan pakken ze een geschikt model. Vervolgens hebben alle drie diverse modellen gepast, tijdje op rondgelopen, linkervoet een ander model als rechtervoet voor de vergelijking, etc. En uiteindelijk na passen van gemiddeld 3 modellen bij de definitieve schoen uitgekomen. Een van de groep is nog terug geweest en die heeft z’n zooltjes uit z’n oude schoenen die er pas een goed jaar inzaten in z’n nieuwe laten zetten en daarna was het goed.
Dus ja, zeker de moeite waard! en als er iets niet goed zit of een drukpunt zich na een dag skien laat zien dan kun je eind van de dag gelijk terug en passen ze het aan voor je.

Ik heb 3 jaar geleden ook in solden skischoenen gekocht bij Skihutte Fiegl aan het dalstation van de Gaislachkogel lift, op aanraden van onze reisleider (een gewezen wedstrijdskier met moeilijke voeten). Topservice en nu al 3 seizoen puur genot met perfect passende skischoenen.
Voor het overige dezelfde ervaring als de reactie van Sheila hierboven.

Ik koop voortaan altijd ter plaatse!

Ps @Sheila. Topcondities in Solden afgelopen weekend he (wel ijskoud zaterdag en zondag). Ben ook net terug.

@StevenDW, heerlijke condities! Echt genieten hoor. Is lange tijd niet zo goed geweest qua sneeuwcondities.
Op naar nog meer sneeuw en de volgende ski trip.

Plaats een reactie