Ski's kopen, maar welke?!

Hoi allemaal,

Het dilemma ‘ski’s kopen’ is hier al vaak ter sprake gekomen, maar het antwoord op mijn vragen heb ik nog niet direct kunnen vinden. Ik ben een gemiddelde skier (meestal parallel, soms wat slordig nog, maar sta verder wel zeker en zonder angst op de ski’s). Op de rollenbaan ski ik op hoog niveau, maar in snow world moet het nog even ‘landen’, dat wil zeggen op de rolbaan alles parallel en netjes, in de sneeuw vaker een slippertje (indoor Rotterdam niveau 21, als ik kijk naar de 10 niveaus zoals ze op dit forum staan in de sneeuw tussen niveau 5 en 6 (wel dichter naar 6).

Nu heb ik altijd ski’s gehuurd, maar vind het tijd worden om zelf te gaan kopen, gezien ik vaker ga skien (niet alleen een week in de bergen maar ook met regelmaat indoor in snowworld en wekelijks op de rollenbaan).

Ik ben 1,72 lang, weeg 60 kilo en zoek een pisteski die makkelijk draait, zowel korte als langere bochten maar ook goed stabiel is (ik zie geen diepte, dus stabiliteit kan dan een hoop opvangen). In snowworld heb ik meestal ski’s van 1,56, daar voel ik me prima bij, maar iets korter of langer vind ik ook niet erg. Zijn er bepaalde soorten, merken of typen die jullie aanraden voor een lichtgewicht dame met redelijk goede techniek die graag op een hoger niveau wil komen maar wel de zekerheid zoekt van een stabiele ski vanwege het mindere zicht?

Alvast bedankt voor het meedenken!

De eerste die me te binnen schiet is de Blizzard RC Ti, lengte 166. ik denk zo’n beetje de beste allround piste ski voor jouw niveau. Het is dat ik zelf een slalom en all mountain ski wilde, maar als ik 1 goede allround piste ski had gewild dan had ik deze gekocht. Met name geschikt omdat jij (net als ik) ook veel op de rolbaan skiet en daarom waarschijnlijk meer een technische skier bent. Deze ski beloont techniek beter dan een hoop andere ski’s vind ik. Vanaf het pizzapunt-bijzetten-schools parallel-dynamisch…alles doet ie. Lekker speels, lekker energiek en skiet lichtvoetig maar superstabiel en geeft veel vertrouwen.

De antwoorden op je vragen zijn hier ongetwijfeld te vinden in div. Posts.
Laten we het eens een keertje anders doen.
Post anders een filmpje van jezelf tijdens het skiën.
Zodat we nog betere adviezen kunnen geven.

De antwoorden op je vragen zijn hier ongetwijfeld te vinden in div. Posts.
Laten we het eens een keertje anders doen.
Post anders een filmpje van jezelf tijdens het skiën.
Zodat we nog betere adviezen kunnen geven.

Hooykaas op 5 dec 2017 20:18

Dat is een leuk idee, maar er zijn niet veel mensen met zo’n filmpje denk ik.

Ze kan er misschien één laten maken op de rollerbaan.

^^dan heb ik liever een filmpje in de sneeuw/hal. Rolbaan geeft soms vertekend beeld, kan zowel boven als onder sneeuwniveau zijn van de persoon.

Dank Elisabeth! Ik heb nog geen plannen om naar de hal te gaan voor binnenkort, maar zal komende les eens vragen of ze me in elk geval op de rollenbaan even kunnen filmen, dat geeft in elk geval een indicatie :-) De Blizzard ga ik eens bekijken!

Filmpje is altijd goed!

over de blizzard:

Super 👍

Plaats een reactie