Fischer Motive 80 2015/2016 model Lengte 175

At your service. Maar wat de mond belijd, voeren de benen niet altijd (meer) uit. Art Rose enzo.

Hen48

Ik ga een setje Motives overnemen voor weinig (100 euries) van iemand via Marktplaats. Toen ik vorige week met de mannen van Skiexperience op pad was kwam ik erachter dat het, ondanks de perfecte condities 3 dagen lang, lastig is om voor training de juiste ski te kiezen.

Ik had op de 1e dag mijn Volkl SC’s van 163cm onder en dat werkt prima tot het moment dat je snelheid gaat maken en lange(re) bochten gaat skiën. De 2e en 3e dag op mijn Amplids van 185cm en 95mm onder de voet en dat werkt prima tot je korte bochten gaat doen en je benen vermoeid raken :-)

When life gets too complicated.... SKI

@Alex. Allereerst, het moet belijdt zijn. Dan ter zake. In feite komen jouw bevindingen op hetzelfde neer.

Hen48

Ik had op de 1e dag mijn Volkl SC’s van 163cm onder en dat werkt prima tot het moment dat je snelheid gaat maken en lange(re) bochten gaat skiën. De 2e en 3e dag op mijn Amplids van 185cm en 95mm onder de voet en dat werkt prima tot je korte bochten gaat doen en je benen vermoeid raken :-)

Alex op 1 feb 2018 14:48

Niet te brede ski, radius rond 15 meter, goed buigzaam (zodat als je meer druk geeft je ook echt de bochtgrootte beïnvloedt), tegen lichaamslengte bij proportioneel postuur. Zowel jouw Völkl als die Amplid gaan in die opzichten wat de extremen in.

Zowel jouw Völkl als die Amplid gaan in die opzichten wat de extremen in.

GiGi op 1 feb 2018 15:58

Inderdaad. Vandaar ook de aanschaf van die Motives. Die Volkls gaan er uit.

Overigens, met die Amplids kun je prima korte bochten trekken, maar daar moet je net ff iets meer voor doen. Dat is prima als je vrij aan het skien bent, maar niet om op te trainen.

*bericht bewerkt door Alex op 01 feb 2018 16:09

When life gets too complicated.... SKI

@X4ier. Met dank aan de opstart. Die van mij zijn in de slipstream vanochtend ook verkocht.

Hen48

Plaats een reactie