Ervaringen 9 persoonsbus

Beste forumleden,

Wij gaan eind januari een week skien in Oostenrijk.
Nu zijn wij een groep van 8 personen en leek ons het een goed idee om een 9 persoons-bus te huren.
Ik heb op internet wat gezocht maar ik loop een beetje tegen de bagage ruimte aan in zo’n busje.
Zijn er hier forumleden met ervaring van het huren van een busje en de daar bijbehorende bagage ruimte?
Bijna iedereen heeft zelf skischoenen en er gaat 1 paar skies en 1 snowboard mee. Vraag me af of je het allemaal kwijt kan?

En mochten er mensen zijn met tips waar te huren zou dit uiteraard ook welkom zijn :)
Ik kom zelf uit de regio Den bosch/waalwijk

*bericht bewerkt door GuidoM3 op 04 dec 2017 10:55

Zou zeggen ga eens kijken bij een verhuurbedrijf in de buurt en dan zie je snel genoeg hoeveel ruimte je hebt in zo’n bus.
Misschien kun je er een skibox bij huren oid.
Vraag dan ook gelijk hoe het zit met winterbanden en sneeuwkettingen.
En tips waar te huren zal lastig worden als je niet zegt waar je vandaan komt.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 04 dec 2017 10:48

Übung macht den meister!!!

Wij rijden zelf in een Mercedes V klasse bus, 8 persoons.
Bij deze bus kan je de 2 achterste zitrijen naar voren schuiven zodat je extra ruimte in de kofferbak hebt. Ideaal! Wij kunnen altijd alles met gemak kwijt.

*bericht bewerkt door Eliza op 04 dec 2017 10:50

Er kan best wel redelijk wat bagage achterin de bus. Ook kan je onder de stoelen vaak nog wel het eea aan bagage kwijt. Daarnaast heb je de mogelijkheid om er nog een dakkoffer op te gooien waar ook nog veel bagage in kan. Als je een hoge bus huurt heb je bovenin ook nog bagagerekken net als in een touringcar. Ik weet niet uit welke regio je komt maar ik weet deze in Zeeland: http://www.autoverhuurzuidwest.nl/voertuigen/personenbus/…
http://www.autoverhuurzuidwest.nl/aanbieding/wintersport/…

Deze zijn voor de wintersport ook standaard uitgerust met winterbanden en sneeuwkettingen. Optioneel is een dakkoffer er dus bij te huren.

Born to Ride

Dat is snel! Heb mijn bericht even aangepast met waar ik vandaan kom. Wellicht zijn er nog forumleden met ervaringen uit de buurt.

Wij hebben al een paar keer een busje gehuurd bij Diks, die was het goedkoopste met een winterpakket voor een week.
Het gaat dan om een Ford Transit en die heeft veel bagage ruimte, onder de stoelen kun je ook nog een en ander kwijt. Als je de linker achter stoel vrij houdt kun je daar de ski’s onder schuiven, als je met 8 personen bent.

Dienten Die Alte schule

Dat moet wel passen lijkt me, zo veel spullen heeft iedereen voor een weekje wintersport niet nodig toch? Ben ooit voor studie met zo’n busje op pad geweest, een Opel Vivaro hadden we toen (beetje hetzelfde formaat als bijna al die busjes). 7 mensen met veel kampeerspullen moesten er toen in, en dat ging prima. Daarna nog een keer met z’n 8-en zonder kampeerspullen geweest, toen was de kofferbak half leeg.

Er is een heel groot verschil tussen een verlengde versie en een gewone. Dit is zowel bij mercedes, volkswagen als ford. Mijn ervaring is dat je met de korte (gewone) maar net of niet toekomt, een verlengde versie heeft normaal gezien voldoende koffer ruimte.

Als je natuurlijk alles tot boven vol duwt dan kan het misschien wel gaan maar …

Let wel op, bij huur auto’s en/of busjes willen ze vaak geen koffers op het dak. De verzekering dekt tot het hoofd en niet het dak dus men is bang dat er krassen opkomen die niet betaald worden.
Verder inderdaad gebruik maken van de ruimte onder de stoelen. Ruim zitten doe je trouwens niet als je achterin zit.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Wilms verhuurt in Meerhout (België) minibussen om te gaan skiën. 1 keer een Vito, voor 9 personen. Dat zit niet comfortabel genoeg voor de derde persoon die naast de chauffeur moet zitten en te weinig bagageruimte. Daarna een verlengde en verhoogde mercedes sprinter van bij Wilms, schitterend, ruim en comfortabel.

WGSM

Beste forumleden,

Wij gaan eind januari een week skien in Oostenrijk.
Nu zijn wij een groep van 8 personen en leek ons het een goed idee om een 9 persoons-bus te huren.
Ik heb op internet wat gezocht maar ik loop een beetje tegen de bagage ruimte aan in zo’n busje.
Zijn er hier forumleden met ervaring van het huren van een busje en de daar bijbehorende bagage ruimte?
Bijna iedereen heeft zelf skischoenen en er gaat 1 paar skies en 1 snowboard mee. Vraag me af of je het allemaal kwijt kan?

En mochten er mensen zijn met tips waar te huren zou dit uiteraard ook welkom zijn :)
Ik kom zelf uit de regio Den bosch/waalwijk

GuidoM3 op 4 dec 2017 10:44

Afgelopen twee jaar bij Van Den Udenhout in Den Bosch een Volkswagen transporter voor 7-8 personen gehuurd. Ging prima met de bagage. Mooi modern busje tegen een redelijke prijs. Bijkomend voordeel is dat ze met winterbanden en sneeuwkettingen voorzien zijn.

Mijn ervaring is ook dat een gewoon busje net te klein is als het materiaal van iedereen mee moet. Kun je een verlengde versie of een Mercedes Sprinter krijgen zit je helemaal goed. Voldoende zit- en bagageruimte.
Kijk eens op busjehuren.nl of zoek lokale verhuurders eens op. Ga desnoods eens langs. Vaak prima service en ze hebben vaak niet alle varianten op internet staan die je dan alnog zou kunnen reserveren. Sterverhuur zou wel eens grotere Mercedessen kunnen hebben.

Wij huren al jaren een verlengde en verhoogde ford transit. Plaats voor 9 man, en dan heb je ook zeker genoeg bagageruimte. We hebben er ooit, toen onderweg een andere auto uit ons gezelschap pech kreeg, van ±12 man bagage (incl snowboard en skies enzo) ingepropt, ging prima.

Nog iets om in de gaten te houden; het aantal vrije kilometers. Dit kan nog wel eens voor een onaangename verassing zorgen bij het afrekenen.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Double post

*bericht bewerkt door Embee op 04 dec 2017 21:30

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Wij hebben ook eens een een 9 persoons bus gehuurd. Maar met zes personen zat dezer al vol zat. Zeker omdat we ook ski’s & snowboards mee moesten nemen, die kunnen dan niet allemaal achterin, maar moeten onder de stoelen en of aan de zijkant half op een stoel. Aan de andere kant, als iedereen bescheiden inpakt, zou het misschien wel kunnen, maar ruim is het niet. Ik zal eens overleggen met de autoverhuur over mogelijkheid van een bagagebox, of deze ervaring heeft met wintersporters. En gewoon eens langs gaan. Dan kun je het idd zelf bepalen.

Woon in Noorden van Nederland, dus geen ervaring met huren in jouw regio.

Bergen + Sneeuw = ❤

Bedankt voor alle reacties!
Hier kunnen we wat mee. De tip voor een verlengde bus is een goede. Vind zelf dat de standaard transporters/transist ook wat aan de kleine kant. Heb nu een offerte binnen voor een verhoogde en verlengde transit. Daar lijkt mij alles makkelijk in te passen.

Een 9p-bus biedt meestal voldoende ruimte 8 personen met winterbagage. Met 9 personen in de bus is op zich minder prettig omdat je dan ook met 3 personen voorin zit. Met 8 personen zit de chauffeur wat ruimer. Een aantal verhuurbedrijven, bijvoorbeeld Neefbak in Ankeveen, verhuurt voor ca. € 5,- per dag een skibox. Dat scheelt bagageruimte achterin.

Na al jullie tips te hebben gelezen gaan we eind januari met een 9 pers Ford Transit kombi naar Oostenrijk.

Dit is hem geworden :)

null

Mooie bus, daar ga je comfortabel mee op je bestemming geraken, zonder dat de bagage in de weg ligt!

Wij hadden altijd een ouder model transit (verlengd en verhoogd), maar ik vond het met 3 man voorin goed te doen, en gezelliger voor de chauffeur, zeker als de rest van de bus ligt te maffen.

Mooie bus en ziet er comfi uit!
Ik ben benieuwd: wat kost dat dan voor een week? En wat zijn de vrije kms?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Plaats een reactie