Gediplomeerd skimonitor gezocht tijdens kerstvakantie.

Wij reizen met enkele gezinnen naar Nassfeld in Oostenrijk en zoeken nog een skimonitor met diploma.
Halve dag les geven. Verder vrij.
Er zijn nog plaatsen vrij moesten er mensen willen meegaan.
Periode 26 dec tot 2 januari.
Verblijf in hotel vlakbij piste.
Meer info via pb

Gaan we weer :)

Misschien willen eventuele geïnteresseerden weten wat voor mensen les nodig hebben. Kinderen? Welk niveau? Welke leeftijd? Hoe veel cursisten?

Bovendien is het een lastige periode. Ik kan me voorstellen dat veel skileraren met diploma ook de volle twee weken van de kerstvakantie werk kunnen vinden als ze dat willen…

Dat wat Gigi zegt en dat je niet verzekerd bent tijdens het lesgeven, aansprakelijkheid?

Als het erg jonge kinderen zijn heb je geen kinderland of materialen tot je beschikking.

Klopt!
Komt door blessure bij monitor die meeging dat ik er zo laat mee kom!
De leeftijd is 7 tot 11 jaar. 5 kindjes.
Hebben al 2 tot 3 jaar geskied.
Diploma is op zich geen vereiste, maar houvast voor ons. Zoniet moeten we zeker zijn van de skicapaciteiten!

Verzekering wordt door ons via België geregeld.
Ouders van de kinderen zijn mee op de reis.

En toch gaat het niet @An

Zeker gaat dat.

echte mannen lopen naar boven,

Gaat het nu wel of niet?

LA NORMA😍☃️

@Hooykaas: waarom zou dat niet gaan?

Oostenrijk heeft enkel beperkingen op professioneel lesgeven op de piste (Oostenrijks erkend diploma aangesloten bij skischool, of Staatlich om zelfstandig les te geven). Vrijwilligers zijn in principe toegelaten, zolang ze binnen de piste blijven (buiten de piste mag alleen Staatlich, Skifuhrer en in sommige plaatsen volstaat Landes).

TS geeft aan dat ze voorkeur heeft voor gediplomeerde moni (als garantie voor een goede basistechniek en didactiek), en dat er is nagedacht over verzekeringen en aansprakelijkheid (ik denk dat zowat alle gediplomeerde moni’s in België van BFSI of Sneeuwsport Vlaanderen via hun desbetreffende vereniging de nodige BA-verzekering hebben).

Je kan argumenteren dat een leraar ter plaatse niet noodzakelijk duurder hoeft zijn dan kost+inwoon+skipas van een meereizende moni, maar ik ga ervan uit dat TS hier ook over nagedacht heeft.

Enige wat op de keper genomen niet mag is de meereizende moni betalen voor zijn diensten (want dan valt het onder de noemer “professioneel”) hoewel ook daar een grijze zone is. In België kan je de onkosten van vrijwilligers vergoeden, maar dat vereist een vrijwilligersstatuut, wat op zijn beurt weer een aantal andere verplichtingen met zich meebrengt. Niet iedereen kan zomaar vrijwilligers aanstellen (je hebt een bepaald statuut nodig), en ook voor vrijwilligers zijn er bepaalde beperkingen in functie van he sociaal statuut (denk aan werklozen, maar ook bruggepensioneerden, ambtenaren, enz …). Als je echt wil kan je dat opzetten d.m.v. een feitelijke vereniging, maar dan ben je het wel héél ver aan het zoeken. Ik denk dat de meeste moni’s het vooruitzicht op een klein groepje kinderen een halve dag lesgeven om dan voor niets te mogen skiën en eten een héél goed aanbod vinden :-).

*bericht bewerkt door Morzel op 04 dec 2017 00:03

Beste allemaal,

Moesten we daar niet mee in orde zijn zou ik de vraag niet openbaar stellen! We zijn een VZW en monitoren worden verzekerd. We doen deze reis al jaren.

Beste allemaal,

Moesten we daar niet mee in orde zijn zou ik de vraag niet openbaar stellen! We zijn een VZW en monitoren worden verzekerd. We doen deze reis al jaren.

An op 4 dec 2017 07:41

Als je dat nu in de oorspronkelijke post zou zetten, is deze discussie er niet. “Enkele families” lijkt te impliceren dat het om een prive-initiatief gaat.
Als moni zou ik dat toch belangrijke informatie vinden…

Waarom niet ter plaatse een leraar boeken??

Übung macht den meister!!!

@an! Ik ben gediplomeerd initiator en ben vrij. Naar waar stuur ik een mail voor extra informatie en mijn gegevens? Mvg

Plaats een reactie