Wat is de beste/meest accurate app om je ski activiteiten bij te houden?

@wenb zonder internet ging het met mijn iPhone vaak wel een dag lukken. Maar zodra ik die aan had gezet een hele dag, was het om 14:00 wel vaak gebeurd. 😕

Lag natuurlijk niet aan ski tracks, maar aan de whatsapp/spotify en andere data slurpende apps incl. notificaties en updates.

Bergen + Sneeuw = ❤

Edge vind ik ook wel leuk ( verliest wel al eens het gps signaal) omdat het je op jouw gsm al een kaart geeft met liften, zodat je je snel kan oriënteren. Zie hierna een ski tracks screenhot en daarna van de Edge app.

null
null
null

Inmiddels alweer een paar weken thuis na een heerlijke wintersport vakantie in Sölden. Na verschillende tips in dit topic en het nodige zoekwerk op het wereld wijde web, ben ik uitgekomen op de app Ski Tracks. Op zich is dit een goede en gedetailleerde app, die alles registreert wat je enigszins kan registreren tijdens het skiën.

Hieronder het standaard overzicht op je telefoon:

null

Hieronder o.a. het overzicht in maps, met het aantal liften dat je genomen hebt.

null

Echter ben ik mijn vraag in dit topic begonnen of er iemand een geschikte app wist voor de applewatch 3, omdat deze met hoogte meter is uitgerust. Ski Tracks staat na het downloaden van de app op je telefoon ook direct op je applewatch (kan je ook uitzetten en dan handmatig toevoegen op je watch).

Hieronder een foto van hoe het er uit ziet op de applewatch 3, je kan gewoon heen en weer swipen om alle gegevens (snelheid, afstand, hoogte, etc.) te bekijken.

null

Het ziet er allemaal keurig uit en het werkt prima, echter vind ik 1 ding echt mega irritant en dat is het volgende:

Je moet de Ski Tracks app openen op je telefoon en dan laat de applewatch 3 de gegevens van je telefoon op de app van je watch zien. Het is wel leuk en handig dat je tussendoor tijdens een stop even de gegevens kan doorkijken op je watch terwijl je je telefoon in je zak kan laten. Echter ben ik op zoek naar een app die je vanaf je watch kan starten, pauzeren en stoppen zonder gebruik van je telefoon. Op de TomTom adventurer (heeft mijn vriendin) werkt dit prima en heb je dus geen telefoon nodig.

Misschien omdat de applewatch 3 nog relatief nieuw is, zijn de app ontwikkelaars nog niet zo ver dat apps volledig ontwikkeld zijn voor een applewatch met hoogte meter. Voor wat betreft de work out apps van o.a. nike werkt het namelijk al wel prima zonder de telefoon.

Tot zover mijn bevindingen.

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 10 jan 2018 21:45

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Hier nog een enthousiaste skitracks-gebruiker, gebruik deze al een aantal jaar, en hij houdt dat allemaal goed bij. Zeer tevreden van! Batterijverbruik valt goed mee, de iPhone loopt ontzettend snel leeg wanneer je een helder scherm opzet of belt bij -10, de skitracks in de broekzak verbruikt imo weinig of geen elektriciteit.

Je moet de Ski Tracks app openen op je telefoon en dan laat de applewatch 3 de gegevens van je telefoon op de app van je watch zien. Het is wel leuk en handig dat je tussendoor tijdens een stop even de gegevens kan doorkijken op je watch terwijl je je telefoon in je zak kan laten. Echter ben ik op zoek naar een app die je vanaf je watch kan starten, pauzeren en stoppen zonder gebruik van je telefoon.

Jeffvdv op 10 jan 2018 21:43

Dit kan volgens mij wel gewoon echter dat doe je door wat langer op je scherm van je watch (force touch) te drukken, je hoeft de app op de telefoon ook niet vooraf te openen dan.

*bericht bewerkt door EdH op 11 jan 2018 01:06

@EdH Het is mij tot op heden nog niet gelukt!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Jeffvdv Niet langer maar harder drukken op scherm van je watch, natuurlijk wel wanneer je app op je watch geopend hebt. Je kan dan een track starten zonder dat je eerst op je telefoon de app geopend hebt, afsluiten gaat op eenzelfde manier.

@Jeffvdv Niet langer maar harder drukken op scherm van je watch, natuurlijk wel wanneer je app op je watch geopend hebt. Je kan dan een track starten zonder dat je eerst op je telefoon de app geopend hebt, afsluiten gaat op eenzelfde manier.

@Jeffvdv Niet langer maar harder drukken op scherm van je watch, natuurlijk wel wanneer je app op je watch geopend hebt. Je kan dan een track starten zonder dat je eerst op je telefoon de app geopend hebt, afsluiten gaat op eenzelfde manier.

EdH op 11 jan 2018 21:15

Hahahahaha, ik word te oud voor deze gadgets 😬 Hartelijk bedankt voor de tip, het werkt idd prima met de zogenoemde “force touch” @EdH.

Dan is dit voor mij dus ook echt een ideale app en kan de opmerking hierover in mijn review vergeten worden!

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 11 jan 2018 21:25

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@Jeffvdv Niet langer maar harder drukken op scherm van je watch, natuurlijk wel wanneer je app op je watch geopend hebt. Je kan dan een track starten zonder dat je eerst op je telefoon de app geopend hebt, afsluiten gaat op eenzelfde manier.

EdH op 11 jan 2018 21:15

Hahahahaha, ik word te oud voor deze gadgets 😬 Hartelijk bedankt voor de tip, het werkt idd prima met de zogenoemde “force touch” @EdH.

Dan is dit voor mij dus ook echt een ideale app en kan de opmerking hierover in mijn review vergeten worden!

Jeffvdv op 11 jan 2018 21:21

Je wordt niet te oud, maar silicon Valley gaat er (mijns inziens) te snel vanuit dat je iets al begrijpt en worden daardoor minder intuïtief maar goed, dat is wel erg off topic. Mooi dat je het nu wel gevonden hebt!

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik gebruik iSki app.

Mijn app heb ik direct laten inbouwen bij geboorte. Hij zit namelijk achter mijn ogen en tussen mijn 2 oren. De laatste keer bij de dokter noemden ze dit “hersenen” of zoiets. Hiermee kan je veel sneller en stijler gaan dan alle bestaande apps.
Nadeel is wel dat hij in de apresski steeds helemaal doordraait en daarna ook steeds gewist wordt.
⛷⛷😜😜🍺🍺🔙🔛🔝🔜

Plaats een reactie