Wat is de beste/meest accurate app om je ski activiteiten bij te houden?

Ik heb een Apple watch series 3 Nike+ horloge aangeschaft. Nu ben ik zeer benieuwd naar eventuele ervaringen, tips, etc. over de app’s, die je hierop kan gebruiken om o.a. het aantal km’s, routes, snelheid, etc. te registeren.

Aangezien een Apple watch op IOS draait, zoek ik het liefst een app die voor IOS geschikt is (veel app’s zijn voor beide systemen). Uiteraard zijn de Android ervaringen ook van harte welkom. Dit is de eerste Apple watch serie die voorzien is van een hoogte meter, dus ik vermoed dat er nog weinig ervaring is met de ski apps in combinatie met deze watch.

Daarom is echt alle input (apps op telefoon, smartwatch, andere apparaten, etc.) meer dan welkom, zodat ik over een week of 2 in Sölden de app of app’s kan gaan uitproberen. Hierna kan ik mijn opgedane ervaringen hier weer delen.

Ik heb uiteraard al op het forum gezocht naar gerelateerde onderwerpen, maar de ontwikkelingen op dit gebied gaan altijd zo snel dus vandaar een nieuw topic om info te vergaren.

Bedankt alvast,

Jeff.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik gebruik al jaren Ski Tracks, is ook een Apple Watch app voor. Daarna kijk ik ook op skyline.cc of de app.

@michelr Thx! Skiline.cc ken ik ook al een aantal jaar, jammer genoeg is dit niet beschikbaar voor alle gebieden.

Over Ski tracks had ik al het een en ander gelezen, hoe werkt deze precies, wat registreerd hij allemaal (bijvoorbeeld wanneer je in de lift zit)?

Mijn vriendin heeft een TomTom adventure horloge en deze registreerd snelheid, route, afstand zeer precies (hij houdt ook precies bij wanneer ze in de lift zit). Doet Ski tracks dit ook?

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 01 dec 2017 22:31

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/6054c5847f4a87470f5c3268...

De snelheid, afstand, hoogte enz.

*bericht bewerkt door michelr op 01 dec 2017 22:38

Liften worden ook bijgehouden, routes etc ook. Ik vind het een vrij complete en accurate app die prima via de Apple Watch werkt en alles netjes op je iPhone opslaat (met backup in de Cloud). In de appstore zie je nog een paar schermafbeeldingen waar het denk ik allemaal wat duidelijker wordt.

*bericht bewerkt door EdH op 01 dec 2017 23:48

Thx voor de info! Ski Tracks lijkt mij een prima optie (zeker omdat deze ook ontwikkeld is voor de Apple watch). Hebben jullie toevallig ook ervaring met andere apps, bijv. de Nederlandse app Afdaling?

Ben benieuwd welke apps buiten Ski Tracks ook goed uit de bus komen en/of waarom deze juist wel of niet goed zijn.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Het mooie is hij houdt dus alles bij, van snelheid, de hoogte, afstand enz. plus je kan de rit importeren zodat je deze in Google Maps kan bekijken.

Ik ben benieuwd, klinkt goed allemaal!

Zijn er dan helemaal geen mensen die ervaring hebben met bijvoorbeeld de app’s: Slopes, Strava of Afdalingen? Deze komen na veelvuldig googelen naar voren op diverse sites. Ben erg benieuwd naar de verschillen… Het zal waarschijnlijk veelal minimaal verschillen en wellicht meer te maken hebben met welke app je als eerst geïnstalleerd en vervolgens gebruikt hebt (deze heeft dan vaak de voorkeur, omdat men deze gewend is).

Ik zal eens kijken welke mij het beste bevalt en indien ik het niet vergeet er eens uitgebreid een review over schrijven.

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 03 dec 2017 19:25

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik heb in het verleden Sportstracker, Maprika en nog 1 of 2 andere apps gebruikt, maar vindt Ski Tracks toch wel de beste info geven, vooral ook omdat je kan zien hoeveel hoogtemeters je gestegen en gedaald hebt, dus je ziet precies hoeveel liften en afdalingen je gedaan hebt. En ook hoeveel kilometers aan afdalingen je gedaan hebt. En uiteraard de gemiddelde snelheid als ook de topsnelheid van die dag.
Veel meer info heb je niet nodig lijkt mij.

Ski Tracks ga ik in ieder geval als eerste proberen ⛷😃

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik ben tevreden over trace snow maar heb geen idee hoe het eruit ziet en werkt op je apple watch. Hij is wel beschikbaar in ieder geval. In principe meet deze alles, lifttijd, rusttijd, maximale snelheid, gemiddelde snelheid, verbrande calorien, air time en aantal sprongen. Afgelegde hoogtemeters etc…

🏂

Thx, zal die ook even opzoeken 👌🏻

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Zijn dit soort apps een beetje energie zuinig of is halverwege de dag je iPhone leeg?

Zeker wel met een volle batterij vertrekken @Bobpie. Gaat best rap inderdaad.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik was er al bang voor. Het lijkt allemaal leuk dit soort apps, maar om 9.00 aanzetten en dan om 16.00 stoppen kun je natuurlijk wel vergeten. En daar gaat het nou net om als je je prestaties van de hele dag wilt verzamelen…

Ik ben toch altijd benieuwd naar wat mensen nu in de praktijk werkelijk doen met die info.
Heb ze ook wel eens geprobeerd, maar ben er mee gestopt.
Slurpt je (bij die temp. toch al niet zo best presterende) accu leeg waardoor je telefoon vaak voortijdig onbruikbaar is.
En in de praktijk was het na 2x kijken … leuk … en nu …

Rob

Ik was er al bang voor. Het lijkt allemaal leuk dit soort apps, maar om 9.00 aanzetten en dan om 16.00 stoppen kun je natuurlijk wel vergeten. En daar gaat het nou net om als je je prestaties van de hele dag wilt verzamelen…

Bobpie op 4 dec 2017 23:11

Nou, dat is niet helemaal waar @Bobpie. Dat red je wel indien volledig opgeladen!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben toch altijd benieuwd naar wat mensen nu in de praktijk werkelijk doen met die info.
Heb ze ook wel eens geprobeerd, maar ben er mee gestopt.
Slurpt je (bij die temp. toch al niet zo best presterende) accu leeg waardoor je telefoon vaak voortijdig onbruikbaar is.
En in de praktijk was het na 2x kijken … leuk … en nu …

RCGrootveld op 4 dec 2017 23:17

Klopt, wat die apps nu doen is weinig interessant!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben toch altijd benieuwd naar wat mensen nu in de praktijk werkelijk doen met die info.
Heb ze ook wel eens geprobeerd, maar ben er mee gestopt.
Slurpt je (bij die temp. toch al niet zo best presterende) accu leeg waardoor je telefoon vaak voortijdig onbruikbaar is.
En in de praktijk was het na 2x kijken … leuk … en nu …

RCGrootveld op 4 dec 2017 23:17

Tsja ik kijk meestal 3x… en dan is het en nu…, ik doe er verder ook niets mee. Vind het grappig om wat info over de dag terug te zien. Batterij gaat inderdaad wel snel maar ik red het meestal wel met een dag. Eerlijk gezegd vind ik het ook gewoon grappig om te zien of ik mijn behaalde topsnelheid nog een beetje kan verhogen ondanks dat ik de accuraatheid wel betwijfel.En ik vind het leuk om op kaart te zien hoe je het skigebied doorgegaan bent.

*bericht bewerkt door Martin9 op 05 dec 2017 10:26

🏂

sja ik kijk meestal 3x… en dan is het en nu…, ik doe er verder ook niets mee. Vind het grappig om wat info over de dag terug te zien. Batterij gaat inderdaad wel snel maar ik red het meestal wel met een dag. Eerlijk gezegd vind ik het ook gewoon grappig om te zien of ik mijn behaalde topsnelheid nog een beetje kan verhogen ondanks dat ik de accuraatheid wel betwijfel.En ik vind het leuk om op kaart te zien hoe je het skigebied doorgegaan bent.

Martin9 op 5 dec 2017 10:24

Ik ben ooit met 73 iemand voorbij gegaan die de 120 aantikte :).

I can stick uphill ice, on my saucer...

sja ik kijk meestal 3x… en dan is het en nu…, ik doe er verder ook niets mee. Vind het grappig om wat info over de dag terug te zien. Batterij gaat inderdaad wel snel maar ik red het meestal wel met een dag. Eerlijk gezegd vind ik het ook gewoon grappig om te zien of ik mijn behaalde topsnelheid nog een beetje kan verhogen ondanks dat ik de accuraatheid wel betwijfel.En ik vind het leuk om op kaart te zien hoe je het skigebied doorgegaan bent.

Martin9 op 5 dec 2017 10:24

Ik ben ooit met 73 iemand voorbij gegaan die de 120 aantikte :).

Shane op 5 dec 2017 10:37

Als de jouwe op Mph staat en die van hem/haar op kmh is dat niet onmogelijk …

Rob

haha, ik heb niet de illusie dat ik 120 ski @RCGrootveld ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

De topsnelheid neem ik ook niet voor waar aan, meer met een korreltje zout. Maar overige info vind ik toch best grappig om eind van de dag na te kijken, en dat soms te vergelijken met andere dagen/voorgaande jaren. En die accu, ach, kabeltje mee, of externe batterij en je overleeft dat ook weer. Al zijn er ergere dingen om je druk om te maken

Ik voer het wel eens in in google earth of maps, dan ik zien wat ik allemaal geskied heb in een week. De snelheid interesseert me totaal niet.

De snelheid interesseert me totaal niet.

michelr op 5 dec 2017 11:48

Toch lijkt het erop dat velen daar anders over denken.

Rob

De snelheid interesseert me totaal niet.

michelr op 5 dec 2017 11:48

Toch lijkt het erop dat velen daar anders over denken.

RCGrootveld op 5 dec 2017 14:17

Dat mag vind het persoonlijk iets onbelangrijks, geniet liever van de omgeving in plaats van vliegen over de piste.

Qua accu zullen we het meemaken, zoals vermeld gaat het hier om een smartwatch en niet om een telefoon… Ik vermoed dus dat dat de telefoon batterij het wel even zal uithouden 😜 Tot nu toe laad ik de Apple watch 1 x in de 2 a 3 dagen op en gebruik ik hem met hardlopen en andere workouts. Valt mij niet tegen.

V.w.b. het bijhouden van je skidag, ik vind het leuk om te kijken in google maps waar ik geskied heb, hoeveel km ik op een dag geskied heb, etc. En de snelheid, tja… Het lijkt me ook leuk om te zien dat ik met 60km per uur naar beneden ski, terwijl ik voor mijn gevoel 120km per uur ging 😜

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Heeft de Apple Watch ook een barometer?

Heeft de Apple Watch ook een barometer?

DrPhil op 10 dec 2017 22:49

Yep!

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Overigens vind ik (met skitracks) het batterijverbruik echt prima te doen: je kunt je internet namelijk gewoon uitzetten omdat hij alles via gps kan tracken.

Daarnaast ben je immers van het uitzicht en de snelheid aan het genieten etc, dus zit je ook niet de hele dag op je telefoon te miepen. Gaat de batterij ook weer wat langer van mee. ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Hier ook een Skitracks gebruiker! Vind het een hele fijne app, je zet ‘m ‘s morgens aan en hebt er tot je stopt geen omkijken naar. Batterijverbruik was bij mij (iphone) altijd prima, hield het makkelijk de hele dag vol incl muziek luisteren en af en toe even bellen, maar toen stond internet altijd uit. Dit seizoen voor het eerst met internet aan dus ben benieuwd hoe het nu zal gaan.

Ik vind de informatie erg leuk om te zien waar we geweest zijn, hoeveel km’s we hebben gedaan en de snelheid. Zo kan ik mijn afgelopen wintersport vakanties met elkaar vergelijken en zien of er een beetje een stijgende lijn in zit bijv. Zo zie ik namelijk dat ik elk jaar gemiddeld steeds een beetje sneller ga en dat de slope graden toenemen. Daarnaast is het natuurlijk ook echte dag een speels wedstrijdje wie het hardst is gegaan ;)

Plaats een reactie