Drinksystemen. Voor- en nadelen?

Ik gebruik al jaren een Camelbak. Hou m in de lift gewoon om. Wat gebruiken jullie en waarom? Wat zijn de voor- en nadelen?

Ik gebruik al jaren de Camelbak en houdt de rugzak ook in de lift gewoon om, dus ja, ik leun er ook tegenaan. Nog nooit problemen mee gehad

Marijnt op 1 dec 2017 15:35

Dat leunen in de lift ging over een hard flesje/bidon wat niet fijn is (net zoals de cartridge van mijn airbag, bijvoorbeeld).

Altijd geneuzel met die Camelbak slang, druppels water in je rugzak, gepruts om dat slangetje door de schouderband te leiden… Zoals ik zei: allemaal geen drama, maar toch te veel gedoe om vaak te gebruiken. Met zo’n softbottle in mijn tas drink ik meer over de hele dag.

Maar ik vond zelf die softbottles de minst interessante van mijn aankopen :)

GiGi op 1 dec 2017 15:39

De mijne lekt nooit. De slang laat ik altijd zitten. Waar lekt hij dan?

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 dec 2017 15:47

Wat dacht je van de bacteriën? Dagelijks gebruik van een Camelbak zonder uitgebreide reiniging en droging tijdens een skiweekje betekent, ondanks de coatings, bacteriën… En wie gaat er met een ragertje door de slang??

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik spoel m elke dag om en laat m dan drogen. De slang spoel ik door met schoon water.

Hoe maak je die softbottles schoon? En moet je die elke keer uit je rugzak halen als je wilt drinken?

Had eerst een bidon. Maar vind t lekgevaar redelijk en de drink opening niet prettig drinken.

Flesjes bruiswater van de winkel? Onhandig in de bergen met de druk, niet duurzaam en uiteindelijk duur.

Nu een Nalgene On the Fly, met 1 hand te gebruiken, zeer sterk, fijne lekdichte sluiting en een grote vulopening. Net als Camelbak levenslange garantie.

*bericht bewerkt door Gaston op 01 dec 2017 15:53

Tijd voor een uitpakparty?!

In het skigebied waar ik altijd kom hebben ze een geweldig systeem. Op diverse plekken in het gebied kun je tegen een redelijke vergoeding drinken kopen, waarbij je per keer kan kiezen welk type drinken en welke hoeveelheid. Je krijgt dat dan vervolgens geserveerd in een glazen drinksysteem, dat jou in bruikleen ter beschikking wordt gesteld en dat je ter plekke ook weer gewoon achter kan laten en gratis voor je schoongemaakt wordt. Ideaal!

Dat werkt dus eigenlijk onvoldoende Phil.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Camelbag, beetje bruiswater er in met een schepje Isostar voor wat smaak en klaar.

Enne, @martijnuiterwijk sssst.

Edwin van Riel

@shane: je kunt er ook Steradent in gooien, meen ik. Ik heb er nog nooit last van gehad. Mijn bidons zien er erger uit…

Flesjes bruiswater van de winkel? Onhandig in de bergen met de druk, niet duurzaam en uiteindelijk duur.

Doe het al jaren, gewoon omdat ik het lekker vind overigens, en heb ook boven de 3000 meter nooit explosies o.i.d. meegemaakt ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

En wie gaat er met een ragertje door de slang??

Shane op 1 dec 2017 15:48

Ik! :-)

Ik gebruik mijn camelbags, (in mijn geval source) veel. Deze zijn goed schoon te maken. En de slangetjes maak ik schoon met een ragerje. Is zeker niet viezer dan mijn sportbidons.
En zoals ik het andere topic al zei, het kraanwater bij mij is geweldig bronwater waar geen liter diesel voor verbrand is. Wat die miljarden liters water die voor niets door de Alpen worden vervoerd storen mij toch wel.

Al zou ik elke dag dat ik mijn camelbag of bdion gebruik flesjes moeten kopen dan zou ik nu arm zijn ;-)

Click. Click. Peace

Ben ook voorstander van het systeem van Poalie 🍺. Trouwens vind ik ik een Camelbak vol met Jagermeister een beetje teveel van het goede. Laar het smaken allemaal. 😀⛷🏂

Altijd een camelbak meenemen, vraag @evr66 maar waarom…

verder zelf nog nooit nadelen van ondervonden, alleen voordelen.
Op hoogte heb ik vaak minder trek en minder dorst. Juist door de camelbak maakt het makkelijker om vaak kleinere slokjes te nemen, zodat je genoeg drinkt. Wat isostar voor de smaak. En in theorie om het water minder snel te laten bevriezen.

echte mannen lopen naar boven,

Ik neem gewoon halve liters water mee in mijn tas. Goedkoop en makkelijk lijkt me zo :)

Hoe Hoger Hoe Beter

Ik gebruik de Camelbak al bijna 20 jaar, inmiddels wel de zak en slang paar keer vernieuwd. Maar na elke trip worden die gewoon schoongemaakt zoals het hoort. Verder kan het tuitje weleens bevriezen, maar terugblazen helpt daarin prima. Heb om de slang een neoprene huls zitten en ook voor de drinkzak zelf heb ik een hoes om de kans op het bevriezen te verminderen. Ik vind het een groot voordeel dat je op ieder gewenst moment een slok kan nemen. Heb er zelf ook Isostar poeder opgelost in water in zitten. Werkt dorstlessend en zorgt er gelijk ook voor dat je niet uitgedroogd raakt.

Ik beschik over verschillende drinksystemen, de ene keer uit een mok, dan weer uit een glas of fles. Ideaal de tussenstops bij een gezellige hütte 😜

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Nadelen van een camelbag? M’n bier slaat er in dood. Koud blijft het daarentegen wel 👍😀

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Nadelen van een camelbag? M’n bier slaat er in dood. Koud blijft het daarentegen wel 👍😀

Sneeuwbaard op 1 dec 2017 18:48

Protip: jagermeister er in doen.

echte mannen lopen naar boven,

ik heb ook een camelbak waterzak, ben er blij mee. Wel elke dag schoonmaken.

Er zijn ook bidons van Camelbak die niet lekken…die werken goed weet ik van het fietsen en sportschool.

Ik neem gewoon halve liters water mee in mijn tas. Goedkoop en makkelijk lijkt me zo :)

koenlam1 op 1 dec 2017 16:42

Volgens mij is dat uiteindelijk duurder niet? Of je moet een flesje van 30 cent steeds vullen maar daar zijn ze niet voor gemaakt.

Los van t duurzaamheids-aspect…

Tijd voor een uitpakparty?!

http://www.volvooceanrace.com/en/news/10507_Millions-of-micr…

Misschien toch maar eens minder losse flesjes gebruiken?

Even een bump…

Nieuwe tas is net binnen en m’n waterzak is ook wel toe aan vervangen. Schijnt nogal ranzig te worden over de loop van de levensduur zeker als je zoals ik niet heel veel aan onderhoud doet.

Maar nu moet ik een nieuwe is natuurlijk de vraag, welke, wat voor een en waarom? Ik zag dat ze bij de Decathlon voor een tientje gaan, maar weet dat zo ook vijf keer zo duur kunnen zijn.

Tips? Iets van 1,5 tot 2L is prima.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Gewoon kleine balletje sneeuw in de mond doen. Niet die gele sneeuw nemen ;-)

Heb al best lang die van de decathlon, werkt prima.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ben ook een voorstander van een rugzak met camelback. Tijdens het boarden kan je drinken.

From a galaxy far far away.............

Het echte nut van dit soort dingen ontgaat me . . . . .
Iets voor in de woestijn of zo, maar tijdens het skiën ?

Verder schaar ik ze uit volksgezondheidsoogpunt onder dezelfde categorie als de zg Solarshowers.

Is echter slechts mijn mening

Rob

Bij het fietsen gebruik ik een Camelbak die maximaal 2 x per jaar wordt schoongemaakt. En dan wordt hij gebruikt bij voor beestjes veel attractievere temperaturen dan bij de wintersport. Doe er overigens alleen water in,
Bij sommige Enduro’s mag je in plaats van rugprotectie een Camelbak gebruiken, misschien is dat voor de wintersport ook als voordeel te noemen.

Tijdens het skiën gebruik ik niks meer. Vroeger wel gedaan maar al die bagage is maar onhandig. Wel van tevoren en na afloop veel drinken. Soms tussendoor een grote skiwasser of even langs het appartement voor wat eten en drinken. Skiën is voor mij toch een vrij statische sport waar ik niet veel van ga zweten.

Plaats een reactie