All season banden

Was gisteren best lachen, kruispunten oversteken en slalommen tussen de punters met zomerbandjes die nul grip hebben versus fatsoenlijke winterbanden.
Voor wat betreft het rijden met een automaat in de bergen, inderdaad in een handmatige stand zetten opdat een versnelling kan worden vastgehouden. Sportstand heeft geen zin omdat die uiteindelijk toch gaat opschakelen

Inmiddels als nieuw onderwerp geplaatst. Had gezocht op 4 seizoenbanden en dus niet gevonden. Dank.

Hulst op 11 dec 2017 10:30

Al in de Hollandse sneeuwprut gereden met de Quatracs?

bij gebruik zomer en all season banden in de alpen landen en delen Duitsland altijd voor 50% aansprakelijk bij ongeval ook al is het niet jou schuld.
Je bent een rund als je met zomerbanden en all season banden stunt.

bij gebruik zomer en all season banden in de alpen landen en delen Duitsland altijd voor 50% aansprakelijk bij ongeval ook al is het niet jou schuld.
Je bent een rund als je met zomerbanden en all season banden stunt.

jpbrmn op 11 dec 2017 11:36

Ik papagaai, jij papagaait, wij papagaaien…

bij gebruik zomer en all season banden in de alpen landen en delen Duitsland altijd voor 50% aansprakelijk bij ongeval ook al is het niet jou schuld.

Je bent een rund als je met zomerbanden en all season banden stunt.

jpbrmn op 11 dec 2017 11:36

Ik papagaai, jij papagaait, wij papagaaien…

Hessel op 11 dec 2017 11:58

Haha! En het gekke is, ze praten altijd de buurman na i.p.v. Google.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Voor wat betreft het rijden met een automaat in de bergen, inderdaad in een handmatige stand zetten opdat een versnelling kan worden vastgehouden. Sportstand heeft geen zin omdat die uiteindelijk toch gaat opschakelen

Marijnt op 11 dec 2017 11:10

Dit is een beetje het antwoord op een vraag die ik op Wepowder heb gezet :-)

When life gets too complicated.... SKI

Dat klopt. Ik heb achterwielaandrijving. Zelfs met winterbanden kom ik op bepaalde plekken niet weg. Vooral op hellingen vanuit stilstand op van die harde sneeuw.

Hoeft niet eens steil te zijn.

DrPhil op 28 nov 2017 23:38

Tip van een Oostenrijker ooit gehad als je niet wegkomt met achterwielaandrijving; banden een beetje leeg laten lopen. Zorgt ervoor dat de lamellen meer sneeuw kunnen oppakken en dan zou het moeten werken. Zelf ooit geprobeerd met een lichte auto in combinatie met achterwielaandrijving en dat werkte wonderwel…

Bernard op 29 nov 2017 11:18

Andere tip voor als je niet wegkomt op een glad stuk: neem een zak kattengrid mee en strooi dit voor of achter de aangedreven wielen…

Kattengrid. Wie heeft het niet bij zich. Ook handig bij een spontane olielekkage.

Kattengrid. Wie heeft het niet bij zich. Ook handig bij een spontane olielekkage.

DrPhil op 16 dec 2017 20:25

Ik vergeet de kattengrid ieder jaar weer, maar als alternatief heb ik dan een fatsoenlijke auto, die lekt geen olie en heeft 4wd.

D of t?

Met een t is het voor de kat. Met een d is het voor de auto.

Plaats een reactie