korte skitrip januari 2018

Hoi,

ik ben Stijn en woon in het wondermooie Brugge. :-)

Alvorens een weekje met vrienden naar Grindelwald te gaan in de Krokusvakantie, zou ik nog twee weekdagen willen gaan skiën met mijn vrouw tijdens de tweede week van Januari. Ik dacht aan Winterberg of La Bresse (4-5u rijden) om de reistijd beperkt te houden vanwege de hele korte ski-trip. In deze gebieden kan het best wel druk worden heb ik opgevangen. (nog nooit geweest)

Zijn er nog gebieden kortbij die ik over het hoofd zie? Plan is om zoveel mogelijk te skiën, en niet teveel tijd te verliezen met liften (drukte), dus een klein gebied is ideaal. We gaan ook tijdens de week, buiten de vakantieperiode, dat zou al moeten helpen hoop ik.

Waar, o waar, raden jullie mij aan om te gaan? :-) Alvast bedankt voor de suggesties!

Stijn

Winterberg is in januari door de week prima te doen qua drukte.
Nu alleen nog hopen op goede sneeuw!

Don`t eat yellow snow

Bedankt voor je reactie. En qua skigebied, wat is er “beter”, Winterberg of La Bresse? Beiden hebben voldoende sneeuwkannonen dacht ik om sneeuwzekerheid te bieden? Ken je nog alternatieve gebieden binnen ongeveer dezelfde reistijd?

Winterberg heeft wel echt veel meer voorzieningen wat betreft kunstsneeuw. Op een doordeweekse dag zou ik me geen zorgen maken om de drukte en gewoon lekker een paar dagen van tevoren kijken waar de condities het beste zijn. In het Sauerland is Willingen ook een goede optie.

Door de week lijkt me de feldberg ook een prima optie als je afstand te doen vind, en je skipas ‘HochSchwarzwaldcard’ zit bij veel accommodaties inbegrepen!

Je zou ook naar voralberg kunnen gaan. Ongeveer 8 à 9 uur rijden vanaf Brugge maar net dat meer skigebied gevoel (volgensmij). Kleinwalsertal is een voorbeeld, sneeuwzeker en zeker niet druk.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 27 nov 2017 16:46

Ski you later!

Hahaha mooi is dat.
Altijd als je hier op het forum vraagt voor korte skitrips wordt je via het het zwarte woud naar Vorarlberg doorverwezen. En tjah als je daar toch al bent is Italië ook niet zo ver meer…
Nee als je 4-5 uur max wil reizen en een redelijk gebied wil wordt het toch Sauerland of La Bresse.
Ik heb zelf geen ervaring met La Bresse helaas.
Ik zou dan de ene dag skiën in Winterberg en de andere dag skiën in Willingen.

Don`t eat yellow snow

Weet iemand of er (snowboard) lessen kunnen genomen worden in winterberg of willingen? Liefst op een doordeweekse dag

Ja dat kan (in Winterberg weet ik dat zeker, in Willingen vast ook).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Qua skiën zou ik zeker voor de Vogezen gaan. De combi 1 dag La Bresse en 1 dag Gérardmer is zeker aan te raden. Meer hoogteverschil en meer en langere pistes dan Sauerland. Infrastructuur is wel op z’n Frans ;), dus wat meer oudere liften… Qua sneeuw is er onder normale omstandigheden geen probleem te verwachten. Ook leuk, maar eerder voor avondskiën is Lac Blanc in de Vogezen. 1 snelle koppelbare lift met 4 lange verlichte pistes met ong. 250hm. La Bresse is trouwens in hoogseizoen open vanaf 6u tot 22u. Als je een uurtje verder wil rijden, kan Feldberg ook. Blijkbaar ook een aanrader maar zelf nog niet geweest…

Ok het is verder, zeker en vast. Maar idd Vorarlberg/Tannheim of de Zuid Duitse gebieden zijn maar een klein beetje verder.
Ik ga in die periode naar het Tannheimer Tal (eerste gebied in Tirol, vlak over de grens, nog voor de Fernpass) op shortski. Tannheimer Tal geeft gratis skipas 3 weken in januari van maandag tot donderdag voor de 5 kleine deelgebieden met elk zo’n 10 a 15km piste. Is vanuit mijn woonplaats Diest amper 6,5 a 7u rijden
Ik ben benieuwd wat het gaat geven, ben er nog nooit geweest. Het staal al wel vast dat het de goedkoopste skitrip is die ik ooit geboekt heb. Appartement met 3 kameraden voor 3 nachten 250 euro of wel dikke 80 euro per man, wat benzine en de rest is extra over voor schnitzels en bier :-)

*bericht bewerkt door Jamesblond op 27 nov 2017 22:01

Super bedankt voor de reacties, wat een top-forum hier! Blij dat ik niet als enige bezeten ben van het skiën…
( lees: in Juni al aan het mijmeren over de volgende skitripjes. De zon is leuk, maar zon+sneeuw is zoveel leuker! :-) )

Plaats een reactie