Berwang pasen

Ons oog is gevallen op Berwang voor onze eerste skireis. Iemand een goed adres om daar te logeren als gezin met 2 kinderen?
Voor ski huur en zo is het best om daar te doen of vooraf online?

Aangezien het eerste keer is is alle hulp bij het plannen welkom!

Skilounge. Inmiddels wel van andere eigenaren, maar lijkt nog steeds een prima kindvriendelijke locatie.

Nadeel: als echte beginner moet je wel met de auto naar de beginners lift. Je kan wel naar t hotel skien, maar niet op je allereerste dagen.

Skihuur krijg je vaak wat korting (die je ter plekke ook wel kan krijgen) als je reserveert. Maar ze hebben echt wel genoeg voor met Pasen.

Ik weet overigens niet wanneer het Pasen is in 2018? Berwang is best sneeuwzeker, maar als het heel laat Pasen is, zou ik misschien nog niet boeken. Is dat begin april, dan zit je (in principe) wel goed denk ik.

Berwang is wel een leuk gebied voor je eerste reis. Veel makkelijke pistes, leuke skischool, overzichtelijk gebied en je komt bijna altijd elkaar snel weer tegen. Ik heb daar leren skien en zou er graag nog eens een dagje heen gaan, hetzelfde geldt voor de ehrwalder alm.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bedankt voor de info.
Met dank aan het forum kwamen we inderdaad op Berwang voor onze eerste keer. Eerste week paasvakantie is van 31 maart tot 7 april dus normaal zou er nog sneeuw moeten liggen.
Weet u of er een goede verbinding is van treinstation tot skilounge?
En is er geen skibus ipv met de auto?

Vanuit Bichelbach (treinstation) zou je met de skibus terug kunnen komen in Berwang. Als je in de skilounge zou boeken, denk ik dat de eigenaren je ook even kunnen ophalen.
Vanuit de skilounge naar het verzamelpunt met auto is mogelijk. lopen ook, wel redelijk steil maar goed te doen. anders klein stukje naar beneden lopen, heb je ook een lift

Wij gaan vaak in de eerste of tweede week van maart nog een weekendje naar Berwang en dan is het in de middag vrijwel altijd al pap en komt zelfs op plekken het gras er door. Ik zou dan eigenlijk ook niet aanraden begin april te gaan… Je kunt natuurlijk een keer een dagje uitwijken naar de Zugspitze maar als beginner kun je daar niet veel terwijl Berwang zelf erg leuk is voor beginners.

Aan de andere kant is het weer ook totaal niet te voorspellen natuurlijk, maar de afgelopen drie jaar kon het elke keer maar net met de sneeuw. Misschien pas op het laatste moment gaan boeken? Dat gaan wij dit jaar ook doen.

Tja, sommige zeggen sneeuwzeker zeker met nog sneeuwkanonnen. Maar hier hoor ik andere zaken! Nu weet ik het ook niet meer…

Eerste week Pasen is erg laat voor een laaggelegen gebied als Berwang. Sneeuwkanonnen zijn alleen maar interessant als het buiten vriest.

Plaats een reactie