Tips voor week techniek&freeride cursus?

Ik wil met een vriend een week op wintersport met instructie. Bij voorkeur techniek & freeride. Hij skiet goed, ik ski redelijk (en goed snowboard). Maar voor deze gelegenheid wil ik gaan skieën.

Een optie zou Ripstar progression camp kunnen zijn. https://ripstar.nl/snow/off-piste/freestyle-techniek-trip.ht…
Vorig jaar zijn we met ripstar een weekend geweest (Kapow weekend), en daar vond ik de instructie erg wisselen per instructeur (an sich logisch, maar 't voelt daardoor als een gok).

Hebben jullie nog andere tips?

Ik zou lekker Epique of iets dergelijks doen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Epique! Heb bij hen de buckeltrainingen gedaan en de summer sessions in Zoetermeer, verschillende trainers gehad, maar allemaal top.

Goede aanwijzingen (wat mij betreft vergelijkbaar met de ski-opleiding in Oostenrijk) gehad en erg veel geleerd.

Je zou ook nog naar Snowcollege kunnen kijken en dan de Multi-Ski-Experience. Gegeven door Staatlich opleider (hoogste skileraaropleiding in Oostenrijk), dus vermoed dat dat ook wel ok zal zijn.

Ski Academy in St. Christoph, niet geweest, maar van horen zeggen erg hoog niveau!

Skitraining.nl heeft ook trainingsweken in het buitenland, ook daar de buckels getraind bij Tjeerd: top!

Skiexperience, geen ervaring mee

Zelf iemand inhuren. Dan kun je ook specifiek aangeven waar je meer op wilt trainen en zal diegene daar ook op focussen. Met een grotere groep is dat altijd lastig.

Ik zou bij @SanderKan boeken!

*bericht bewerkt door Skimams op 26 nov 2017 22:39

mama on a mission in the snow

Sander Kan staat zo op m’n todo list…! 😀

I can stick uphill ice, on my saucer...

thanx voor de tips! Epique lijkt qua planning niet lekker uit te komen. Ook wel weer stuk prijziger.
Zelf iemand huren is ook een optie, maar dan moeten we denk ik eerst wat concretere plannen krijgen.

2 weken terug paar dagen met sander op pad geweest.voor feb weer geboekt. vergelijkbare wensen. top!!!

Edwin van Riel

Plaats een reactie