Wintersport Inside

Trainen jullie in de zomermaanden in Zoetermeer? Ik heb me eens verdiept in de diverse verenigingen die daar wekelijkse training geven in slalom, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wellicht heeft 1 van jullie de gouden tip?

Bernard op 20 apr 2018 08:51

Er zijn inderdaad heel wat verenigingen die daar trainen:
Skiteam Midden Nederland, Snowsports Academy Racing… Maar de meeste hebben geen vaste wekelijkse training in de schoolvakanties. Wel zijn er regelmatig clinics etc., maar voor wat betreft racetraining is dat toch vooral in Landgraaf (waar ook veel internationale teams trainen in de zomer).

Laatste dagje gehad vandaag, morgen weer naar huis 😢

Nog 1 update, boven pistes nog altijd prima en in de middag slushy. Exact wat je verwacht van het voorjaar. Op sommige plekken wordt de dalafdaling bruin, maar nog steeds goed te doen. Vooral stukje zwarte 1 lag er nog goed wit bij.

null

null

1a heeft aardig groene plekken.

null

Bruine stukken op de rode 1

*bericht bewerkt door Tiny-M op 20 apr 2018 15:54

Morgenochtend ga ik in Zoetermeer mijn nieuwe (tweedehandse) Rossi ST’s uitproberen. En dan ga je op Youtube wat rondsnuffelen naar inspiratie, en dan zie je dit:

En dan wordt ik boos, verdrietig, teleurgesteld (op/van/in mezelf wel te verstaan). Verdorie, wat kan die vent skiën!

Heb je zn Volkl Racetiger SX Reilly McGlashan editions al gezien?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heb je zn Volkl Racetiger SX Reilly McGlashan editions al gezien?

Shane op 21 apr 2018 13:00

Jazeker. Mooie ski: profiel van de Code S (min of meer) met het karakter van de Racetiger (iets meer poppy, energiek, lichter skiënd);echt in alles mooi tussen SL en GS in. Heb hem in Europa alleen nog niet in catalogi, reviews of shops gezien…

Tof, ben benieuwd.

En ja, wat kan die gast bizar mooi skien!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Niks komt vanzelf.
Oefenen Oefenen Oefenen. @Shane @GiGi

Ik vond het vanmorgen erg rustig in Landgraaf 😀

Jij komt ons een keertje training geven in Zoetermeer toch @Hooykaas? Verzorgen GiGi en ik een hapje, drankje en heel veel gezelligheid 😉👍.
En misschien krijgen we Phil dan ook wel zo gek.

*bericht bewerkt door Shane op 21 apr 2018 16:56

I can stick uphill ice, on my saucer...

Tof, ben benieuwd.

En ja, wat kan die gast bizar mooi skien!

Shane op 21 apr 2018 13:16

Reilly skiet extreem mooi, maar Taugwalder skiet beter (performance-wise) en toch hoor je nooit iemand over hem.

*bericht bewerkt door Skitechniek op 21 apr 2018 19:20

Beter (meer performance) wellicht @IkBakErNiksVan, maar zeker niet mooier of gestileerder. Ronaldo is ook beter dan James, maar bij die laatste ziet alles er gewoon mooi uit en Ronaldo rent toch een beetje raar 😉.

Overigens heb je mij al vaker over Taugwalder gehoord toch?

I can stick uphill ice, on my saucer...

True, jij hebt hem weleens genoemd, maar ik bedoelde meer in het algemeen. Als je comments en fora afgaat dan hebben mensen het vaak over Reilly alsof hij some sort of skiing god is, maar performance-wise zijn er zoveel betere skiers te vinden dan hij. Ik denk dat ik het dan jammer vind dat die skiers niet meer credit krijgen ofzo. Maar fair enough, het ziet er bij Reilly arguably wel het meest stylish uit ja.

En jongens als Taugwalder zijn natuurlijk vrijwel niet op Youtube te vinden…

ik snap zelf ook niet dat de grote namen niet af en toe een freeski filmpje posten, waar ze echt hun best doen. Peter Fill deed het een paar jaar geleden nog wel eens, maar inmiddels ook niet meer.

Wat vind jij overigens van de Japanse tech pro’s @IkBakErNiksVan?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Jij komt ons een keertje training geven in Zoetermeer toch @Hooykaas? Verzorgen GiGi en ik een hapje, drankje en heel veel gezelligheid 😉👍.
En misschien krijgen we Phil dan ook wel zo gek.

Shane op 21 apr 2018 16:56

klinkt als een middag op t terras @GiGi kennende

Daar ben ik ook by far het meest talentvol @Tiny-m 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik win

Haha. No way @Tiny-m. Daar ben ik veel te getraind voor 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane Dan ken je @Tiny-M nog niet😅

*bericht bewerkt door Skimams op 21 apr 2018 22:06

mama on a mission in the snow

@Shane
Doet mij denken aan de stijl van Reilly. Korte bochten vind ik wel gaaf om te zien, dat is alsof ze in een trampoline staan. Gesneden vind ik het niet veel aan, dat is m.i. veel te wild. Ongedisciplineerd met het bovenlichaam en de heupen en ik heb ook helemaal niks met dat overdreven tiefentlasten.

Dat vind ik, als leek, dus ook. Veel te wild @IkBakErNiksVan. Ik vraag me ook af eat jongens als Reilly daar in zien, terwijl het voor hen de heilige graal is.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Skimams, dat maakt weinig verschil 😉. Geloof me, ik train dagelijks 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wie Tiny-m eruit zuipt is de echte koning👑 van het land!

LA NORMA😍☃️

@Piefke N E E
Ook jij weet: King Calum is the one and only King of the Netherlands⛷👑

mama on a mission in the snow

Euh, Zuipt die Tiny er nu al uit dan🤔
Dan is Tiny toch niet zo bedreven in de fles als ik dacht😬

LA NORMA😍☃️

Kijk @GiGi, nog even een filmpje dat laat zien hoe je die Hero’s moet gebruiken 😉

https://youtu.be/x91lT5ilnLo

I can stick uphill ice, on my saucer...

Thanks. Ik heb wel geteld drie overeenkomsten gevonden tussen de heren in dat filmpje en mijzelf vanmorgen: 1. Rossignol ski’s (maar toch net andere); 2. rode jas; 3. ik kom ook bochten makend beneden (wel net andere bochten). Maar ja, wat kan ik ook verwachten? Zij zijn met zijn tweeën en ik ben maar in mijn eentje ;)

Maar de ski’s zijn echt geweldig (ik had ze al eens getest, dus op zich wist ik dat ik ze fijn vond). Makkelijke, directe bochtinitiatie (wat scherper dan bijvoorbeeld de Völkl of de Head, die wat meer input nodig hebben voor hetzelfde effect; en vooral wat steviger en zekerder dan de Atomic S9 of de Elan SLX). Maar ze zijn niet overweldigend of zo, je hoeft ze niet continu in toom te houden (iets wat ik bij mijn ‘miskoop’ de >2017 Fischer RC4 Worldcup SC wel had: erg agressief, kon je niet zo maar laten lopen of makkelijk slippen voor oefeningen in slow-motion).
Maar als je dan de balans hebt, de drukverdeling goed, de timing perfect en je raakt 'm echt goed, dan geven ze ook een stoot energie, niet normaal. Of eigenlijk wel, exact wat je verwacht van een slalomski. En als het je dan een paar bochten achter elkaar lukt om ze exact goed en op het goede moment te raken, dan zijn die korte bochten toch wel echt leuk. En dat zeg ik.
Ja, ik heb mijn maatje wel gevonden in deze latjes, speciaal voor het indoor werk en technische oefeningen waarbij het niet handig is om hoge snelheden te moeten maken om strakke bochten te kunnen carven. Van de week neem ik ze mee naar Ischgl om ze ook in de echte bergen een dagje uit te laten. Ik ben echt zeer happy met deze (ex-test) 2018 Rossignol Hero Elite ST TI (met SPX 12 Dual WTR Konect systeembinding).

Welke lengte heb je?

*bericht bewerkt door moderator op 22 apr 2018 12:31

Thanks. Ik heb wel geteld drie overeenkomsten gevonden tussen de heren in dat filmpje en mijzelf vanmorgen: 1. Rossignol ski’s (maar toch net andere); 2. rode jas; 3. ik kom ook bochten makend beneden (wel net andere bochten). Maar ja, wat kan ik ook verwachten? Zij zijn met zijn tweeën en ik ben maar in mijn eentje ;)

Maar de ski’s zijn echt geweldig (ik had ze al eens getest, dus op zich wist ik dat ik ze fijn vond). Makkelijke, directe bochtinitiatie (wat scherper dan bijvoorbeeld de Völkl of de Head, die wat meer input nodig hebben voor hetzelfde effect; en vooral wat steviger en zekerder dan de Atomic S9 of de Elan SLX). Maar ze zijn niet overweldigend of zo, je hoeft ze niet continu in toom te houden (iets wat ik bij mijn ‘miskoop’ de >2017 Fischer RC4 Worldcup SC wel had: erg agressief, kon je niet zo maar laten lopen of makkelijk slippen voor oefeningen in slow-motion).
Maar als je dan de balans hebt, de drukverdeling goed, de timing perfect en je raakt 'm echt goed, dan geven ze ook een stoot energie, niet normaal. Of eigenlijk wel, exact wat je verwacht van een slalomski. En als het je dan een paar bochten achter elkaar lukt om ze exact goed en op het goede moment te raken, dan zijn die korte bochten toch wel echt leuk. En dat zeg ik.
Ja, ik heb mijn maatje wel gevonden in deze latjes, speciaal voor het indoor werk en technische oefeningen waarbij het niet handig is om hoge snelheden te moeten maken om strakke bochten te kunnen carven. Van de week neem ik ze mee naar Ischgl om ze ook in de echte bergen een dagje uit te laten. Ik ben echt zeer happy met deze (ex-test) 2018 Rossignol Hero Elite ST TI (met SPX 12 Dual WTR Konect systeembinding).

GiGi op 22 apr 2018 12:16

Nu nog je ski’s wat dichter bij elkaar houden en het begint echt ergens op te lijken. Laatste runs gingen al beter vanochtend.

Übung macht den meister!!!

Fijn dat ze bevallen @GiGi! Aangezien ik wat bijgelovig ben (relikwie uit m’n voetbaldagen :P) gaan de Racetigers het toch maar niet worden en ga ik wellicht ook voor deze…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Na-apert…

Maar past wel beter in je Franse quiver.

*bericht bewerkt door GiGi op 22 apr 2018 16:36

Plaats een reactie