Wintersport Inside

Tijd voor weer wat ongein dan @evr66. Tijd geleden dat iemand hier codewoord paardenlul riep. Dus neem ik die taak maar weer even op me: PAARDE(N)LUL!

mama on a mission in the snow

Dr Phil. Zal mijn jongste zoon sturen. Die is supporter van Juventus.
Je kunt ook op ziekenbezoek gaan bij Rogier. Trouwens de route Venetie-Milaan is, mede door het vele Oost-West vrachtverkeer, nogal heftig. Dat is althans mijn ervaring van vorig jaar juni. Ik zou toch nog eens goed nadenken voordat je die tocht in deze periode van het jaar gaat ondernemen.

Hen48

Goed dat je het zegt, @hulst. Ik ken alleen het stuk vanaf Milaan. Dat is een tolweg die in april, vooral richting Turijn/Aosta erg rustig was. Misschien heb ik er na 5 dagen allang genoeg van en rij ik weer gewoon terug.
PS. Ziekenbezoek? Edit: ik zie het al.

*bericht bewerkt door DrPhil op 16 mrt 2018 22:26

Om dit af te ronden: ook de route Venetie-Milaan is uiteraard tolweg.
De Aosta route komt, dacht ik, bij de Mont–Blanc tunnel uit met eveneens een pittige tol en vervolgens de Franse payage naar huis met eveneens een forse tol. Ook die feiten moet je (wellicht) onder ogen zien. Welterusten.

Hen48

@Phil
Hallo Phil , ook ik zou je dit traject zeker afraden, 2 zomers geleden deed onze dochter met familie dat vanuit Istrie (Kroatie) naar Bordeau (Fr.) om ons te bezoeken in een b&b. Moordende route volgens hen , eindeloos lang , zéér vermoeiend, zelfs in de zomer.
Veel plezier noch ter plaatse nu en … vergeet je schermpjes van je 2 i-phones proper te houden en stuur ons wat foto’s. :)

Born to run. B.S.

Wat scheelt het toch veel tijd en wissel-gedoe als je samen skiet met iemand die dezelfde zoollengte en DIN-waarde heeft als jijzelf. Dan kan je veel makkelijker doorwisselen.
Echt een topdag op de Kaunertaler Gletscher. De pistes zijn perfect en naast de piste is nog genoeg bereikbare verse sneeuw te vinden zonder dat je er gekke toeren voor moet uithalen (lees: hiken). Ideaal voor het testen van allmountain en freeride ski’s. Om 14.00 uur kwam echter de bewolking en lichte sneeuwval, waardoor het zicht snel slechter werd. Toen hebben we er maar een eind aan gebreid.
Morgen weer een dag met de eigenaar/hoofdredacteur van Yellogentian.com.

*bericht bewerkt door GiGi op 17 mrt 2018 16:07

Heeft Phil geen mistlampen op zijn ski’s?

Hen48

Ik kan ook vaak lekker wisselen met m’n maatje. Ideaal inderdaad.

Om ook eens te weten waar het hier zo vaak over gaat, even een paar afdalingen een Progressor F18 onder gehad. En kan me inderdaad heel goed voorstellen dat heel, heel veel mensen daar erg blij van worden. Ideaal voor de vakantietechniek en heeft ook zeker een hoge top. F19 zou ik ook nog wel willen proberen, maar heb veel teveel plezier op de Racetigers… 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heeft Phil geen mistlampen op zijn ski’s?

Hulst op 17 mrt 2018 18:00

Ik ben niet met Dr Phil. Zit een half land tussen…

Ik kan ook vaak lekker wisselen met m’n maatje. Ideaal inderdaad.

Om ook eens te weten waar het hier zo vaak over gaat, even een paar afdalingen een Progressor F18 onder gehad. En kan me inderdaad heel goed voorstellen dat heel, heel veel mensen daar erg blij van worden. Ideaal voor de vakantietechniek en heeft ook zeker een hoge top. F19 zou ik ook nog wel willen proberen, maar heb veel teveel plezier op de Racetigers… 😉

Shane op 17 mrt 2018 18:01

Racetigers worden vervangen komend jaar (onder dezelfde naam), dus hopelijk deze zomer wat mooie aanbiedingen onder het mom van ‘overjarig’. Ben zelf ook aan het azen op een gebruikte Ractiger SL in 165 voor op de baan…

Achtergrond van mijn vraag is dat we hem vanaf gisteravond niet meer gehoord hebben. Het wordt dus tijd voor een reactie.

Hen48

Ben benieuwd @Gigi. Als je een tipje hebt, dan hoor ik het graag 😉. Voor mijn huurlatjes wilden ze nog 450 hebben. Ze staan nu al nieuw voor 550 dus dan ga ik toch veel liever daarvoor!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Achtergrond van mijn vraag is dat we hem vanaf gisteravond niet meer gehoord hebben. Het wordt dus tijd voor een reactie.

Hulst op 17 mrt 2018 18:05

Mensen van een bepaalde leeftijd gaan gewoon dwalen. Of vergeten waar ze zijn of waar ze zich moeten melden… 😉
Maar als ik hem zou moeten gaan zoeken zou ik beginnen net naast piste 24 in Zermatt.

Ben benieuwd @Gigi. Als je een tipje hebt, dan hoor ik het graag 😉. Voor mijn huurlatjes wilden ze nog 450 hebben. Ze staan nu al nieuw voor 550 dus dan ga ik toch veel liever daarvoor!

Shane op 17 mrt 2018 18:16

Ik zal jou tippen nadat ik zelf heb besteld. En dan maar hopen dat ze meer dan 1 paar hadden… 😉

Vanochtend begin met harde wind. Na een half uur begon het te sneeuwen, maar na een uurtje werd het weer droog. De rest van de dag zwaarbewolkt. Alles lag er strak bij en dat bleef ook zo. Een enkele keer moeten wachten, maar voor de rest liep het vlot door. Een mooie lange tocht gemaakt met steeds wisselende vergezichten. Echt een topdag! Ook nog een snelheidsmeting gedaan. Omdat ik harder ging dan 120km/u, gaan ze het nu exact bepalen en dan krijg ik het per post. Ook veel kilometers gemaakt! 1034 om precies te zijn.

Maar je bent nu wel in Obertauern? Of zit je ergens in een politiecel ‘om je tegen jezelf te beschermen’?

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/fd3a2361dbb5d77e378d168a...

Mooi uitzicht uit de cel.

Dat is een lantaarnpaal.

@shane: hoe was het?en je knie?
PS best luxe cellen hier. Vijfgangenmaal. Zwembad. En je mag zo naar buiten lopen.

Bizar @DrPhil 😂

Ze hebben wel zo’n gevangenisbusje waarmee ze je steeds wegbrengen. En de meest enge parkeergarage die ik ooit heb gezien.

Ah een ‘busje komt zo’ doelgroep dus…

Ja en wit poeder in overvloed.

Dr Phil. In jouw staat zou ik maar niet via Italië naar Frankrijk rijden.

Hen48

Ik ben er nog @DrPhil. Ik vermaak me prima, knietje houdt het goed, al kan ik elke dag wat minder ver strekken 😉.

Ik verblijf in de Wildkogel Arena… helaas echt zo’n Nederlandse enclave met bijbehorend campinggedrag en jammergenoeg een plaatselijke middenstand die daar op ingericht is… wel lekker geskied in de Arena, Kitzbuhel en Konigsleiten. Maar ga volgend jaar toch maar weer naar Italie 😁.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hoe lang blijf je nog?
Ze hebben hier een leuke dagbesteding bedacht. Skiën.

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 mrt 2018 22:22

@Shane is 't niet wat te koud om nu te kamperen dan ? En kon je ook wat anders krijgen dan broodje kroket bij de plaatselijke middenstand? :) @DrPhil Was @Shane niet naar boarden overgestapt dan ?

Born to run. B.S.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/51a2c375bd60e065f6c9010d...

Ik ben er inclusief vandaag nog 3 dagen @DrPhil. Lijkt vandaag wederom een lekker dagje te worden. Jij ook veel plezier!
@Dan58 het is gelukkig nog niet van het niveau broodje kroket, maar wel van die vreetschuren allemaal. Het debiele gedrag op de pistes doet me regelmatig aan Winterberg denken. Beneden aan het einde van de dag lopen er altijd dronken figuren naar je te schreeuwen, ook als je met vrouw en kinderen bent… of ze staan overal te pissen. Gezellig hoor 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane toch nog veel plezier de komende dagen en denk eraan : andere wax op de "gepiste plaatsen hé!! :)

Born to run. B.S.

Plaats een reactie