Skileraar voor 2 maanden of ander werk?!

Hallo,

Vanaf heden tot eind januari heb ik vrij van mijn opleiding. Deze tijd wil ik graag gebruiken om mijn hobby uit te voeren, skiën. Nu heb ik twee opties die ik wil bekijken: skileraar worden of werken in de horeca etc.

Ik wil al enkele jaren skileraar worden maar als ik nu nog moet beginnen met de anwarter is dit te kort dag omdat ik maar 2 maanden kan?

Wat raden jullie aan voor deze 2 maanden ?

😃😃😃 Als je dat wilt zal je toch moeten investeren in examens en tijd.
Je bent het niet maar zo.Of dacht je dat skileraren/leraressen huppelkutjes en lulletjes rozenwater zijn die dat even erbij doen zonder hard te werken en zonder trainingen.

Je vraagt
" Wat raden jullie me aan voor deze 2 maanden te doen.
Als je een eerlijk en goed advies wilt.
Geen leraar worden maar gebruik deze 2 maanden om een rijke vrouw te vinden 😜 Lol

Te kort dag is het in ieder geval niet. Je kan je nog inschrijven voor de december of januari opleiding.

Of dacht je dat skileraren/leraressen huppelkutjes en lulletjes rozenwater zijn die dat even erbij doen zonder hard te werken en zonder trainingen.

Hooykaas op 20 nov 2017 18:15

Ja. Dacht jij van niet dan?

OT:
Zeker niet kortdag. In het hoogseizoen zijn veel skischolen al blij met iemand die maar een week kan.

*bericht bewerkt door Skitechniek op 20 nov 2017 18:26

En moet ik dan voor die lessen betalen.
😂😂😫👎👎
Dat is inderdaad de nieuwe trend.
De leerling moet de leraar beoordelen en leert hem skiën.
@ikBakErNiksVan 😉😃

Wat een negativiteit. Als je als gevorderde skiër bij een skischool je niveau aangeeft, wordt je echt niet met een anwarter op pad gestuurd. Dat zal dan minimaal een Landes leraar zijn. Die kunnen allemaal een lekker stukkie skiën en daar valt echt wel wat van te leren.

Veel anwarters zijn trouwens prima in staat om beginners les te geven naar mijn mening.

Hallo,

Vanaf heden tot eind januari heb ik vrij van mijn opleiding. Deze tijd wil ik graag gebruiken om mijn hobby uit te voeren, skiën. Nu heb ik twee opties die ik wil bekijken: skileraar worden of werken in de horeca etc.

Ik wil al enkele jaren skileraar worden maar als ik nu nog moet beginnen met de anwarter is dit te kort dag omdat ik maar 2 maanden kan?

Wat raden jullie aan voor deze 2 maanden ?

supersteven95 op 20 nov 2017 13:14

Er is vast nog wel plek in één van de Anwärter opleidingen die begin december plaats vinden. Skiles geven is zeker een leuk baantje. Je moet wel echt NU op zoek naar een skischool, zeker omdat je eigenlijk precies voor het hoogseizoen terug moet naar Nederland. Vaak krijgen de medewerkers die het hele seizoen aanwezig zijn voorrang op werken in het laagseizoen. Wel echt een aanrader hoor!

Als je veel zelf wil skiën kan je beter een baantje in de horeca zoeken. Hotels zijn ook vaak op zoek naar medewerkers. Met deze baantjes kan je vaak overdag lekker de piste op. Als leraar heb je vaak 2 dagen per week vrij dus dan kan je iets minder genieten van vrij skiën!

Als je graag zelf wilt skien in plaats van 2 maanden op de babyweide staan zou ik lekker in de horeca gaan staan. Kort slapen en veel skien!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gaaaaan! Het is inderdaad kortdag, maar haal hoe dan ook je Anwärter zo snel mogelijk. In de kerstvakantie kun je wel ergens terecht, het is alleen de vraag of je de andere 3,5 weken in januari werk zult hebben.

Ikzelf ga 21 december tot 1 februari. Eigenlijk is dit een beroerde periode om werk te krijgen, aangezien de kerstvakantie hoogseizoen is, januari altijd rustig en in februari is het weer druk(ker). Ik heb bij veel skischolen gesolliciteerd, aangezien de meeste in januari alleen werk hebben voor de locals en stamleraren (zij die er het hele seizoen zijn).

Hoe dan ook, ga in ieder geval je Anwärter halen en probeer een skischool te vinden waar je (misschien ook in januari) terecht kan.

Wat je ook nog zou kunnen doen, is in de kerstvakantie zonder Anwärter werken. Je krijgt dan geen eigen groepje, maar kunt helpen op kinderland bij de andere leraren. Dan kun je in januari misschien je Anwärter doen… Al is het praktischer om die zo snel mogelijk te halen. :D

*bericht bewerkt door lotte-909 op 21 nov 2017 14:58

@supersteven95 - Lekker je Anwärter halen, heb je later ook nog profijt van.

Voordelen:

  • De hele dag buiten
  • Je eigen groepje dus je ziet vooruitgang
  • Mocht je over 2 jaar aan het werk zijn, de computer zat zijn dan kan je altijd wel ergens aan het werk voor 2 weekjes tijdens kerst. Heb je nog een goedkope vakantie ook.

Nadelen:
Voor het geld moet je het niet doen, maar de waardering is vaak veel groter.

Oh en als je gevoel toch al naar skileraar neigt dan zou er helemaal geen twijfel moeten zijn.

ben zelf nieuw op dit forum en echt opzoek om dit wintersportseizoen te kunnen gaan gaan werken bv in de horeca en dit in combinatie om te kunnen skiën weten jullie of er mogelijkheden zijn voor dit om dit nog te kunnen doen? :)

Plaats een reactie