Rossignol pursuit 400 carbon

Beste,

Iemand ervaring met deze ski?
Zou deze willen kopen.
Wat ski niveau betreft. Ik kom zeer vlot de rode pistes naar beneden, en blijf zo goed als altijd op de piste.

Alvast bedankt voor de feedback.

Wat is de reden dat je die specifiek wil kopen?

Vorig jaar rossignol pursuit 600 basalt gehad als huurski en vond dat voor mij een fijne ski, en volgens de verkoper is de pursuit 400 basalt vergelijkbaar.

Je zou de verschillen eens op kunnen zoeken op de site van de NL ski vereniging waarbij je ook reviews kunt lezen: https://www.wintersport.nl/materiaal/ski-reviews/
En heb je de Rossignol website zelf al bekeken? http://www.rossignol.com/NL/NL/alpine-men-skis-on-piste.html…

Succes met selecteren en veel ski plezier!

Ik heb in Sölden een klein stukje geskied met de Elite HP All Turn. Die heeft dezelfde maten en bij mijn weten nagenoeg dezelfde bouwwijze. Ik weet alleen niet meer of ik de gewone heb geskied of de carbon versie. Ik heb een hele tijd overwogen de All Turn carbon te kopen. Maar de ski in Sölden viel me heel zwaar tegen. Hij gleed als een malle, maar dat was ook het enige pluspunt. Ik wil je niet ontmoedigen, want misschien skiet de 400 toch anders. Maar ik zou voor de Fischer Progressor f18 gaan. Die valt in dezelfde categorie. En die vond ik echt fijn skiën. Veel succes.

Heb de Rossignol Pursuit 400 Carbon 2017 in Fiss als huurski meegekregen. Een comfortabele en speelse ski die makkelijk het het korte en middellange bochtenwerk aankan. Op hogere snelheid mistte ik wat kantengrip en werd hij wat instabiel dus na een paar dagen ingeruild voor een Head WCR islr. Dat was dan weer een goeie ski voor het snelle slalomski maar voor 90% van het normale pistewerk té hard werken. Uiteindelijk de P400 weer teruggenomen en verder veel plezier mee gehad. Aanrader voor de gevorderde skiër die voornamelijk op de piste blijft.

Heb de Rossignol Pursuit 400 Carbon 2017 in Fiss als huurski meegekregen. Een comfortabele en speelse ski die makkelijk het het korte en middellange bochtenwerk aankan. Op hogere snelheid mistte ik wat kantengrip en werd hij wat instabiel dus na een paar dagen ingeruild voor een Head WCR islr. Dat was dan weer een goeie ski voor het snelle slalomski maar voor 90% van het normale pistewerk té hard werken. Uiteindelijk de P400 weer teruggenomen en verder veel plezier mee gehad. Aanrader voor de gevorderde skiër die voornamelijk op de piste blijft.

Urtmensch op 12 dec 2017 12:14

Tussen de Pursuit 400 en de i.SLR zit inderdaad wel een verschil in stabiliteit, maar niet echt in radius en breedte. In dat opzicht zijn het beide ski’s die zeer geschikt zijn voor - maar zich ook een beetje beperken tot - korte bochtjes, al dan niet gesneden. Niks mis mee natuurlijk, maar dat moet je willen (constant en altijd).

De i.SLR en de Pursuit zijn toch totaal andere ski’s? De SLR heeft een radius van 11,5m, is maar 66mm breed en heeft geen rocker. Een echte ouderwetse slalomski.
De Pursuit heeft een radius van 14m, is 74mm en heeft wel rocker.

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 dec 2017 12:44

Klopt, maar daarin lijken ze meer op elkaar dan op - noem eens wat - een Atomic Redster X7 of een Völkl Racetiger RC UVO of een willekeurige allmountain ski van meer dan 80 mm onder de voet. Gewoon in gedrag op de sneeuw.

Ik vermoed dat de Pursuit 400 nagenoeg gelijk is aan de Rossignol Elite All Turn carbon. Die heb ik in Solden geskied. De i.SLR in Zoetermeer. Ik vind ze totaal onvergelijkbaar.

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 dec 2017 13:48

mooi discussie! Op basis van de vraag en het profiel van Tom2010 kan ik hem wel de P400 aanbevelen, zeker als hij een goede aanbieding ziet. Voor mijzelf was het skiën met de i.SLR een leuke ervaring maar ook een confrontatie met mijn technische capaciteiten en voorkeur. Ben ooit begonnen met alpine ski’s en té lang met oude carve-ski’s doorgegaan. Een paar jaar geleden weer eens ski’s gehuurd en tussentijds gewisseld om de verschillen te ervaren. Al met al leuk dat huren maar de ‘time to piste’ is wel wat langer…zeker als je vaker in het jaar gaat.

Ik kan de Rossignol Elite All Turn carbon niet aanraden. Dat vond ik de slechtste ski die ik ooit heb geskied. Ik vermoed dat de Pursuit 400 hetzelfde skiet. Helaas.

Nou nou DrSilly, het zit je geloof ik wel heel erg dwars dat ik mijn All Turn Carbon niet wou verkopen. Je laat geen mogelijkheid voor bijgaan om ze in de grond te boren…

@4frank2. Lees mijn testverslag van Sölden.
Wel een bijzondere gedachtengang. Ik was het al vergeten, maar daar ben je dan mooi klaar mee. Maar je wilde toch andere ski’s, als ik het me goed herinner?

*bericht bewerkt door DrPhil op 12 dec 2017 15:59

Vanwaar eigenlijk gelijk deze persoonlijke aanval @4frank2? Wat zit jou dwars?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie