Huren Whistler/Vancouver

Ha allemaal!

Ik heb advies nodig! Ik ga op vakantie richting Canada. Ook zal ik een bezoek brengen aan Whistler.

Ik ben aangewezen op het huren van spullen, heeft iemand ervaring met winkels etc. We hebben eigen vervoer en kunnen eventueel ook in Vancouver huren.

Bedankt alvast!

Hoi, geen huurervaring in Whistler, nam zelf eigen materiaal mee, maar er zitten shops zat in zowel the Village als bij Blackcomb base. Wellicht ff check doen op wat locale forums voor reviews? Anyway … have fun want Whistler is tof. Ik heb er een reisverslag over geschreven destijds, is op deze site te vinden.

Hi!

Ik ben vorig jaar naar Whistler geweest en daar in één van de Sport2000 shops skies gehuurd. Houdt er rekening mee dat ze erg weinig ‘Europeese’ carve skies hebben. Bijna iedereen skied op brede planken omdat er erg veel off-piste mogelijkheden zijn. Wij hadden daarom eigenlijk maar keuze uit 1 type, nadat we bedenkelijk keken naar de skies waar die mee kwam aanlopen “Ohhh you are Europeans!! You like Carve ski’s…”…

Heel veel plezier, Whistler is top!

P.s. Vergeet niet een paar Fresh Tracks add-ons te kopen, prima ontbijt en als eerste op de piste… Heerlijk!

*bericht bewerkt door Gerwin. op 17 nov 2017 10:30

Let it snow!

@MrSKi en @Gerwin.
Weten jullie nog of de prijzen in de shop (voor ski-huur en ski-passen) veel hoger lagen dan wanneer je vooraf boekt/ reserveert? Heb gehoord dat dit tot factor 2 a 3 duurder kan zijn.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik denk dat dat een marketing praatje is, ik had de ski’s van te voren geboekt maar denk niet dat ik een ‘deal’ had ;). Skiën in Whistler is hoe dan ook, een prijzige aangelegenheid, dus een weeklang zonder nadenken je CreditCard swipen is wel aan te bevelen :).

Ik noemde Sport2000 wat niet klopte, in werkelijkheid heb ik ze hier geboekt:
https://affinityrentals.com/

Ik was 365 CAD kwijt voor 6 dagen huur, alleen ski’s en stokken.

Volgens mij is er niet veel concurrentie en kom je uiteindelijk telkens bij hetzelfde terecht.

*bericht bewerkt door Gerwin. op 17 nov 2017 11:11

Let it snow!

Ter plaatse kopen van je liftpas kost inderdaad veel knaken. Ik had mijn accommodatie geboekt via alluradirect.com Hierdoor kon ik met heel veel korting ook liftpassen boeken. Ik dacht iets van 40% korting of zo. Er zijn diverse sites, waar je korting krijgt in combinatie met je accommodatie.

Ter plaatse huren heeft ook het voordeel dat je, afhankelijk van de sneeuwsituatie, passende ski’s kunt huren. Wij hadden onze ‘ dikke planken’ meegenomen. Echte carvelatten zie je niet veel is mijn ervaring in zowel Canada en ook in Colorado. Ik zou zeker daar wat breder huren dan je wellicht gewend bent.

*bericht bewerkt door MrSKi op 17 nov 2017 20:10

CAD 365. Dat is € 242. Voor 6 dagen. Hoeveel paar ski’s waren dat?

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 nov 2017 20:16

@DrPhil, Excuses dat is belangrijk detail: 2 paar. Dus dat valt nog mee, de pijn van de skipas was erger ;)

Let it snow!

@DrPhil en @Gerwin het is een dure vakantie! Maar vergeleken met bepaalde gebieden in de Alpen is het verschil niet schrikbarend groot!

Je moet er wat voor over hebben ;)

Ik weet niet hoe het in Whistler is geregeld, maar mijn ervaring in Colorado is dat vooraf een skipas boeken veel goedkoper is dan ter plekke een pas kopen.

Als je in Colorado uiterlijk begin december een seizoenspas kocht (geldig in een aantal gebieden waar wij naar toe wilden) was dit goedkoper dan dat je ter plekke een skipas voor 12 dagen zou kopen.

Ik vind de skihuurprijs vrij normaal. Weet iemand groepsreizen die die kant opgaan?

In Whistler had ik altijd eigen materiaal mee. In Whistler zijn voldoende wintersportzaken. De vraag is of ze voldoende concurrerend zijn. Om die reden zou ik in ieder geval vooraf uitzoeken of de zaken in Vancouver betere aanbiedingen hebben. Als je Vancouver aandoet en een auto hebt, dan hoeft dat geen probleem te zijn. Let wel op de openingstijden bij zowel heen- als terugreis. Aan goedkope huurski’s die je niet op de gewenste dag kan ophalen of inleveren heb je niets. Dan is huren in Whistler handiger.
Je had het over “ook een bezoek brengen aan Whisler”. Als je meer dan één skigebied bezoekt, dan weegt het gedoe en de kosten van eigen materiaal meenemen al snel op tegen het gedoe en de kosten van ter plaatse huren.
Over prijzen kan ik niets zeggen. Wel heb ik 7 jaar geleden in Vail (Colorado) US$ 175 betaald voor 9 dagen skihuur. Zonder schoenen, die had ik gewoon meegenomen in mijn koffer.

Gaaf hoor, daar skien! Ik heb geen tips voor je, maar ben wel benieuwd hoeveel gezeik het is om je eigen spullen mee te nemen als je gaat vliegen. Is dat gewoon wat extra betalen en klaar? Of gaat t ten koste van je overige bagageruimte…

Als ik zie wat ik al bij me heb voor een dagje Snowworld :)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen zijn er tegenwoordig promoties om gratis je eigen skimateriaal mee te nemen.
Dan is dit bovenop je gewone baggage allowance.

Extra bagage bij Air Canada en Icelandair is gratis. Nooit gezeur gehad. Tenzij je dit jaar op Edmonton vliegt, moet je bij KLM betalen voor een skiuitrusting. Extra bagage waarvoor je betaalt gaat nooit van de overige hand- of ruimbagage af. Dus inderdaad gewoon betalen en bij inchecken inleveren. De kosten zijn pittig en alleen maar verantwoord als je per se je eigen spullen wilt gebruiken, of een langere tijd wegblijft, of als je rondtrekt.

Plaats een reactie