Skischoenen 12cm brede voet

Dan nog: op zoek gaan naar de grootste breedtemaat binnen een merk.

Uiteraard! Ik vond het alleen een interessant gegeven. :)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Uiteraard! Ik vond het alleen een interessant gegeven. :)

Shane op 17 nov 2017 11:38

Dat is het ook. Zeker omdat iets als de breedte een vrij meetbaar ding is (in tegenstelling tot flex)

Zeg maar jij hier op dit forum hoor @jarnobuijert 😃
Er zijn een aantal goede zaken, al vaker hier gezegd. Handig is om beetje in de buurt te kunnen gaan, soms moet je nog een keer terug. Waar woon je?

Ook benieuwd: hoe heeft de winkel geholpen bij het passen? Deden ze meten? Voet beoordelen op stand? Is de canting aangepast? Wat is je niveau? Hoe lenig ben je? Maak je op dit moment gebruik van een zooltje? Heb je dunne skisokken? Etc.
Allemaal dingen die meespelen voor de drukpunten en stand vd voeten en voor t vinden van jouw perfecte, pijnvrije schoen!

Gaston op 16 nov 2017 09:55

Bedankt voor je reactie.
Ik woon in Kampen, vlakbij Zwolle.

Ik ben toen bij Telstar geweest. Is ontzettend goed opgelost door nu intersport. Volledig aankoopbedrag terug gehad.

Heb nu als tip van iemand de Fischer rc4 130 als tip gehad. Iemand hier ervaringen mee?

Volgens mij heeft elk merk wel schoenen met een leesbreedte van 104-106 mm (bij mondopoint-maat 26.5, dus veel breder naarmate de schoenmaat groter wordt). Bij mondo maat 28.5 of 29.5 zal dat a richting 110 mm breedte gaan op het breedste punt van de schoen. Als je dan een model kiest wat ook nog eens relatief eenvoudig op te rekken is hier en daar, moet je er wel kunnen komen lijkt me.

Denk aan de Atomic Hawx Magna-serie, Fischer Cruzar, Fischer Hybrid, Nordica Cruise, Salomon X-Access, etc.

GiGi op 17 nov 2017 11:24

Ik heb dus de norica cruise gehad deze verbreed alleen dat beviel nog niet. Ik ga even opzoek naar de voorbeelden die jij aan gaf.

Er zijn maar een paar schoenen met 104 breedte, en ook nog een paar met 103. De meeste zijn maximaal 102. De schoenen waarvan de buitenschoen kan worden verhit (custom shell) worden meestal opgegeven als 100-106.
De Atomic Hawk Magma is 102.
104 breed zijn de volgende schoenen:

null

103 breed zijn de volgende schoenen:
null

De Atomic Life Fit is een beetje onduidelijk. Ik meen dat die 106 is.

Ik zocht altijd 104 voor mijn brede voorvoeten. Tot afgelopen jaar. De bootfitter pakte een schoen met breedte 98 en maakte hem breder waar het nodig is. Het effect is een schoen die perfect de hak vasthoud, de middenvoet steun geeft en ook inmiddels de ruimte biedt voor mijn brede voorvoet. De oude schoenen waren veeeeeel te ruim achter de voorvoet. Ik heb nu zo veel meer controle!!

Hier zelfde probleem. Net nieuwe schoenen gekocht. Heb al een aantal seizoenen Strolz, maar die waren aan vervanging toe. Toch maar eens gekeken of een reguliere schoen ging passen. Voet is 117 breed, dus uitgekomen bij Atomic Hawx Magna 130.

Heb ze nog niet eens laten uitdrukken, alleen laten verwarmen met een verdikking op mijn voet, en zitten nu al heerlijk. Aankomende vrijdag even een dagje testen in Zoetermeer.

Gekocht bij skicentrum Heemskerk. Erg goed geholpen!

Brede en stugge voeten als brede en flexibele voeten zijn een groot verschil. Belangrijk is dat als je brede voeten hebt skischoenen op maat te kopen. En dus zeker niet een of twee of zelfs drie maten te groot koopt. Ik spreek uit ervaring want ik heb een skischoenwinkel. Zoek daarom een goede skischoenwinkel op.

Ik heb niet perse brede voeten, maar wel een smalle hiel/enkel en een bobbel aan de binnenkant van beide voeten. Kon daar ook niet direct goede schoenen bij vinden, maar ben bij Norbert Maier in Rotterdam erg goed geslaagd. Hij heeft van redelijke ‘instap’ schoenen (passend bij mijn niveau) met een paar aanpassingen heerlijke schoenen voor mij van gemaakt.
Je moet er wel even wat tijd voor uittrekken maar hij neemt dan ook alle tijd voor je. En als je nog een kleine aanpassing wil/nog een knelpuntje ergens hebt zitten wordt dat gewoon opgelost.

Plaats een reactie