Aanraders voor Skigebied tijdens Voorjaardsvakantie

Beste wintersporters,

Ik ga voor het eerst tijdens de voorjaarsvakantie (24 feb - 3 mrt) op wintersport. Kan iemand gebieden aanraden waar het nog een beetje te doen is qua drukte (100km+ pistes)?

Ik had dit artikel al gevonden over de vakanties per land:
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/360070/wat-zijn-de…

  • Alleen snap ik niet waar het in Frankrijk nu wel en niet druk zal zijn ivm de vakantie die ze daar hebben?
  • Is het ergens NIET druk in Oostenrijk?

Ik verwacht uiteraard geen skigebied voor mezelf maar zou wel fijn zijn om niet bij elke lift 30min in de rij te staan.

De echt grote gebieden hebben vaak flinke wachttijden bij de gondel het gebied in, maar eenmaal in het gebied is het echt niet bij elke lift 30 minuten wachten :). Met wat voor gezelschap ga je? Mag t wat kosten? Gebieden als Obergurgl zijn nooit heel druk, maar daar zullen alleen nog flinke dure opties beschikbaar zijn.

Kijk anders eens naar de skigebieden kiezer en filter eens wat gebieden eruit, dan kan je daar misschien wat specifieke vragen over stellen.

Vwb je Frankrijk vraag: volgens mij zijn zowel regio Parijs als Marseille dan vrij, dus dat geeft niet echt richting…Duitsland lijkt bijna geen vakantie te hebben dus ik denk dat, als je de
Nederlandse enclaves weet te mijden, je in Oostenrijk wel wat moet kunnen vinden, maar ook zeker in Italië.

En vergeet ook vooral niet: de echte topgebieden kunnen best wat drukte aan. Voor de drukte de berg op, laat of heel vroeg lunchen scheelt al een slok op een borrel.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Kleinwalsertal is zeker niet druk, sneeuwzeker (vorig geskied van 25-2 tot en met 4-3) er zijn 130 km aan pistes en Ifen is deze zomer en vorige zomer helemaal vervangen. Als je ergens moest wachten was het daar maar dat zal nu dan wel over zijn. Het was trouwens nooit 30 minuten, hooguit 20.

Ski you later!

Ik denk dat de grote Italiaanse gebieden veruit de minst drukke gebieden zullen zijn. Groot voordeel is ook dat je als je vroeg de piste op gaat je zeker niet lang hoeft te wachten voor de dalliften. De Italianen gaan namelijk nooit vroeg de piste op.

Born to Ride

Kleinwalsertal is zeker niet druk, sneeuwzeker (vorig geskied van 25-2 tot en met 4-3) er zijn 130 km aan pistes en Ifen is deze zomer en vorige zomer helemaal vervangen. Als je ergens moest wachten was het daar maar dat zal nu dan wel over zijn. Het was trouwens nooit 30 minuten, hooguit 20.

TessaSki op 15 nov 2017 07:29

130 km piste ? Als ik alle losse gebiedjes optel kom ik tot de helft.

May the ski force be with you !!

Wij gaan naar hinterthal k lees overal dat t dat relatief rustig is, hopelijk klopt dat.

Ik zou dan vooral niet kiezen voor een skigebied dat heel erg bekend is van tv, reclames en de bekendere ski programma’s.
Gebieden als Saalbach, Flachau, Serfaus, Westendorf/Brixen, Kitzbühel/Kirchberg zie je tegenwoordig zelfs op de nederlandse TV reclames. De afgelopen jaren in veel van deze gebieden geweest, en daar altijd wel tegen behoorlijke wachtrijen aan gelopen.

Kijk eens bij Schladming/Dachstein, wij gaan hier nu voor de 3e keer naartoe. Als er in Duitsland geen grote regio vakantie heeft is het daar prettig en rustig.

Kleinwalsertal is zeker niet druk, sneeuwzeker (vorig geskied van 25-2 tot en met 4-3) er zijn 130 km aan pistes en Ifen is deze zomer en vorige zomer helemaal vervangen. Als je ergens moest wachten was het daar maar dat zal nu dan wel over zijn. Het was trouwens nooit 30 minuten, hooguit 20.

TessaSki op 15 nov 2017 07:29

130 km piste ? Als ik alle losse gebiedjes optel kom ik tot de helft.

CJAHulskamp op 15 nov 2017 07:46

Volgens deze site 126km… ;) https://www.wintersport.nl/skigebieden/kleinwalsertal…

Ik denk dat de grote Italiaanse gebieden veruit de minst drukke gebieden zullen zijn. Groot voordeel is ook dat je als je vroeg de piste op gaat je zeker niet lang hoeft te wachten voor de dalliften. De Italianen gaan namelijk nooit vroeg de piste op.

Matthias123 op 15 nov 2017 07:33

Vrienden waren vorig jaar in Canazei met voorjaarsvakantie en was toch goed druk zeiden ze. Ik merk ook dat tijdens de kerst dat het veel drukker is geworden rond Val Gardena in de laatste 5 jaar. Daar door gaan we dit jaar naar een ander stuk Dolomieten waar het nog redelijk rustig is. Overigens heb ik van meer mensen gehoord dat SkiJuwel op een piek in de ochtend rustig in de voorjaarsvakantie.

May the ski force be with you !!

Ik zou dan vooral niet kiezen voor een skigebied dat heel erg bekend is van tv, reclames en de bekendere ski programma’s.
Gebieden als Saalbach, Flachau, Serfaus, Westendorf/Brixen, Kitzbühel/Kirchberg zie je tegenwoordig zelfs op de nederlandse TV reclames. De afgelopen jaren in veel van deze gebieden geweest, en daar altijd wel tegen behoorlijke wachtrijen aan gelopen.

Kijk eens bij Schladming/Dachstein, wij gaan hier nu voor de 3e keer naartoe. Als er in Duitsland geen grote regio vakantie heeft is het daar prettig en rustig.

Bernard op 15 nov 2017 08:40

Nou daar snap ik dan niks van want ben ook in deze gebieden geweest en altijd in de voorjaarsvakantie en heb zo goed als nooit tegen wachtrijen aangelopen. Ik geloof 1x bij de schatberg express in Saalbach, maar dat was misschien 10 minuten en verder helemaal niets.

Ik zou dan vooral niet kiezen voor een skigebied dat heel erg bekend is van tv, reclames en de bekendere ski programma’s.

Gebieden als Saalbach, Flachau, Serfaus, Westendorf/Brixen, Kitzbühel/Kirchberg zie je tegenwoordig zelfs op de nederlandse TV reclames. De afgelopen jaren in veel van deze gebieden geweest, en daar altijd wel tegen behoorlijke wachtrijen aan gelopen.

Kijk eens bij Schladming/Dachstein, wij gaan hier nu voor de 3e keer naartoe. Als er in Duitsland geen grote regio vakantie heeft is het daar prettig en rustig.

Bernard op 15 nov 2017 08:40

Nou daar snap ik dan niks van want ben ook in deze gebieden geweest en altijd in de voorjaarsvakantie en heb zo goed als nooit tegen wachtrijen aangelopen. Ik geloof 1x bij de schatberg express in Saalbach, maar dat was misschien 10 minuten en verder helemaal niets.

Bertje op 15 nov 2017 08:49

@Bertje dan ben je sowieso nooit in Serfaus geweest, zelfs buiten de vakanties heb ik daar regelmatig ruim een half uur staan wachten, wat een drama was dat zeg…

Born to Ride

@Roeland_wp ik zou kiezen voor een groot modern skigebied, waar snelle en moderne infrastructuur iedereen goed over de pistes kan verspreiden. Dat staat vaak ook vermeld in de omschrijving van de skigebieden op deze site.

Mijn ervaring is dat je in het hoogseizoen vaak bij de gondel even moet wachten, maar eenmaal in het gebied valt het vaak dan wel mee en heb je geen lange wachttijden.

Ik heb geen specifieke aanrader voor je, omdat ik niet zo heel vaak in de voorjaarsvakanties op vakantie ben geweest. Maar de paar keer dat ik in hoogseizoen ben geweest (Port du Soleil, St. Anton, Zell am See Kaprun en Zillertal (Kaltenbach)) staat me niet bij dat ik lang heb moeten wachten in het gebied, maar dus alleen even bij de gondel. Tip: ga dan ook vroeg naar de gondel liefst de eerste lift, veel mensen slapen toch liever uit. :)

Bergen + Sneeuw = ❤

wij waren vorig jaar in de zelfde week 24 feb. ( hoogseizoen) in Val thorens. Van te voren gedacht dat er wel lange wachtrijen zouden zijn. maar dit viel heel erg mee. Soms wel natuurlijk, maar dan skiede we naar een andere lift en had je nergens last van. Het voordeel van trois vallee is dat het is behoorlijk verspreid. ik denk dat ik het langste 10 minuten heb gewacht. dat hadden we soms ook als we in maart ( laag seizoen) gingen.

kijk naar een gebied waar niet maar 1 gondel omhoog gaat naar ski gbied. ik denk dat dat heel wat uitmaakt.

*bericht bewerkt door miepmiep op 15 nov 2017 09:24

Vrienden waren vorig jaar in Canazei met voorjaarsvakantie en was toch goed druk zeiden ze.

CJAHulskamp op 15 nov 2017 08:47

Ik was er 3 jaar terug in de voorjaarsvakantie en de gondel beneden was echt niet leuk. Daar kon je rustig een uur staan. Met 5 kleine kinderen geen aanrader. Ik weet niet hoe toen de vakantiespreiding was. Boven viel het best wel mee, behalve bij de liften van de Sella Ronda.
In de restaurants was het ook geen pretje. Druk en personeel wat er duidelijk geen zin meer in had.

Vorig jaar waren we in Auffach in een topdrukke week. Veel vakanties van NL en DE in die week. Ook daar was het 's ochtends geen pretje bij de gondel. Zomaar 45 minuten wachttijd. En in de loop van de week werd het steeds drukker en het leek wel of iedereen steeds vroeger kwam.
Dit jaar gaan we daar toch weer heen want er is een nieuwe lift met grotere capaciteit en er zijn behalve Noord Nederland niet veel vakanties.
Overigens was het in de restaurants vorig jaar ook topdruk, maar daar vooral vriendelijke gezichten van de bediening.
Ook het publiek vond ik leuker. Allemaal bereid om even in te schikken, heel gezellig eigenlijk.

*bericht bewerkt door Taan op 15 nov 2017 09:56

Let wel even op he, ik denk dat de topicstarter in het rustigere deel van de voorjaarsvakantie gaat, niet met carnaval. Ik denk dat het met carnaval en die week erop veel drukker is, zeker in gebieden waar ook Duitsers komen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Let wel even op he, ik denk dat de topicstarter in het rustigere deel van de voorjaarsvakantie gaat, niet met carnaval. Ik denk dat het met carnaval en die week erop veel drukker is, zeker in gebieden waar ook Duitsers komen.

Roy83 op 15 nov 2017 10:25

Bericht van mij was vorig jaar tijdens de carnavalsweek. wij stonden ook versteld dat de drukte dus mee viel. dus scheelt denk ik ook wel land je bent.

Plaats een reactie