1e keer wintersport een feit @ ortisei

Lekker bezig dus 👍

Sella Ronde is echt niet zaligmakend hoor. Er zijn genoeg andere leuke afdalingen. Je kan een stukje Sella Ronde doen om zo in een ander gebied te komen (bijv. Alta Badia) en daar lekker genieten. Minstens net zo leuk!

Verstandig dat je een helm hebt gekocht, een absolute must! Je haalt niet ‘het meeste’ uit je vakantie door de meeste kilometers te maken of een bepaalde tour te doen. Je haalt het meeste uit je vakantie als je het naar je zin hebt, plezier maakt, en kan genieten van de omgeving, de sneeuw en elkaar. Vergis je niet, zeker de eerste keer boarden is echt pittig, ook zal je moeten wennen aan de hoogte. Echt, rustig aan doen is een stuk leuker dan jezelf pushen met kans op vermoeidheid, blessures en ongelukken.

Inderdaad, eerste keer lekker een beetje over je heen laten komen. Les nemen en van daaruit kijken hoe het gaat en wat leuk is. Bedenk je dat je op hoogte van een stukje lopen soms al buiten adem bent, dat elke lift weer net wat anders is (en dus jouw volle aandacht vraagt), dat je anders eet, slaapt, ect. Leraren kunnen je niet alleen leren snowboarden, maar ook uitleggen hoe de lift werkt, waar je goed kan eten, op welke manier je moeten vallen, lopen, opstaan en ze weten waar je het lekkerst kunt eten.

Plan niet te veel, geniet maximaal!

Ik vind het super dat je zo enthousiast bent. Maar leg je de lat niet heel hoog voor jezelf? Wat Helen ook zegt: in de bergen is het echt anders. Ik ken verschillende mensen die zich optimaal hadden voorbereid in skihallen en op borstelbanen maar die overweldigd waren door de bergen. Je hebt gewoon echt geen idee hoe lang een piste kan zijn, hoe ver iets kan lijken en wat de wind, de sneeuw, de andere sporters en hoeveel impact dat op jouw heeft.
Ga gewoon genieten en kijk wat je kunt en pas daar je mogelijkheden op aan. Ik zou het echt heel knap vinden als je met 0-ervaring de Sella Ronde zou uitboarden!

Nog 2,5 week en nog twee keer op de rollerbaan, dan vertrekken we richting Val Gardena. We zijn van plan om daar een aantal ochtenden of misschien een paar hele dagen les te nemen, zodat de leraar ons ook de plekken kan laten zien waar we onszelf met ons niveau goed kunnen vermaken. Op de rollerbaan gaat echt goed! Hopelijk komt het in de sneeuw dan ook wel goed ;)

Misschien een domme vraag, maar nu ben ik de pistekaart aan het bekijken van Val Gardena en hoe weet ik welke piste welke naam heeft? Op de pistekaart die ik vanaf wintersporters.nl open, zie ik volgens mij wel de namen van de bergtoppen en de afbeeldingen van wat voor lift er waar gaat. Nu hoor ik bijvoorbeeld: La Longia is een mooie piste of Charly is een mooie piste, maar hoe weet ik dan waar die piste is op de kaart?

Je zal moeten weten wat de bijbehorende nummers van die pistes zijn, dan kun je het wel vinden. Of via Google zoeken op de pistenamen

Zaterdagochtend zijn we aangekomen in Ortisei met prachtig weer! Zondag ging onze dolomiti superski pas in en gisteren voor het eerst de piste op. Ik had een ochtend les en dat kon alleen op de Seiser Alm, de rest was al volgeboekt. Heel de ochtend les gehad op de oefenweide daar en het was errrrrug druk met kinderklasjes. Het snowboarden viel me na zes rollerbaan lessen best wel tegen, heb mezelf wat overschat denk ik 😳 Ik was aardig nerveus en ik was gespannen. Moest echt even inkomen en toen ging het goed. Heelside en toeside gaat allebei goed maar soms ga ik te veel door m’n knieeen omdat ik schrik van de snelheid die ik opeens maak en dan lukt het me niet goed om de bochten te maken en dan val ik. M’n leraar zei ook: je moet meer rechtop boarden en wat zelfverzekerder zijn.

Het verschil tussen mij en m’n vriend is toch wel aanzienlijk, hij kan echt al goed snowboarden zeg pffff! Dus als ik les heb of lekker aan t oefenen ben op de oefenweide gaat hij met een andere lift en neemt ie een rode piste en zien we elkaar weer beneden. De liften gaan trouwens prima! Sleepliften of stoeltjesliften zijn allemaal geen probleem. En dan kan ff bijkomen als ik aan die lift hang of zit haha!

Vandaag in de “sneeuwstorm” naar Monte Pana geweest. Eerst weer de oefenweides en dat ging heel goed, dan ben ik super enthousiast! Maar je bent zo snel beneden dat is het enige jammere, die pistes zijn zo kort. Maar wel lekker breed. Daarna met de stoeltjeslift naar boven en de blauwe piste Charly genomen. Nou, dat ging echt niet zo lekker. Ik vond het een smalle piste met rechts een afgrond en links een klif, waardoor ik niet zeg maar zo’n vallend blad op heelside kan doen. Te smal om grote steken te maken naar mijn zin, dus dan maar recht naar beneden maar dan schrok ik weer zo van de snelheid dat ik door m’n knieën ga en mezelf laat vallen. Soms was het weer zo’n vlak stuk waar je moest lopen als je geen vaart had dus dat is ook vaak voorgekomen. Het sneeuwde erg hard en heb aardig sneeuw gehapt met het vallen. Op een gegeven moment was ik er wel effe klaar mee. Was totaal gesloopt na die piste haha ben daarna terug gegaan naar de oefenweides. M’n vriend vind dat wel saai maar die gaat dan soms ff alleen.

We zijn eigenlijk op zoek naar brede pistes, maar we weten niet waar die zijn. Volgens wintersporters.nl zijn die op de Seiser alm te vinden dus waarschijnlijk morgen daar naartoe.

Morgen schijnt het zonnetje als het goed is weer. Voor nu ff chille in bad en nog ff het dorpje in! Ben kaaaapooot 😂

Haha leuk om te lezen! Wat vind je van het dorp zelf?

Mr. Slow

Leuk om te lezen inderdaad! Op de Seiseralm zijn inderdaad genoeg brede pistes te vinden. Als je de gondel omhoog neemt kom je, na een bospaadje, meteen op een hele brede blauwe piste terecht. Het bovenste stuk van deze piste is wel iets pittiger (vrees niet, dit is meteen het ‘pittigste’ stukje op de alm, daarna wordt alles makkelijker), maar gelukkig kun je eerst ook onderaan beginnen door bij het stoeltje halverwege uit te stappen. Als je iets meer zelfvertrouwen hebt en het bovenste stukje ook aandurft kun je vanaf hier de hele alm op en stikt het van de makkelijke, brede pistes. Laat je trouwens niet afschrikken door al het rood op de kaart, de pistes zijn eerder (licht)blauw. Veel plezier!

Haha leuk om te lezen! Wat vind je van het dorp zelf?

Quick op 12 feb 2018 16:10

Dorpje is wel leuk vind ik. Niet heel bijzonder maar wel alles wat je nodig hebt! Vanuit het hotel zijn de liften en de skibus in 5 a 10 min aan te lopen, restaurantjes om s avonds te eten vind je overal, lekker makkelijk dus. Het is wel erg druk in de restaurants (en ook op de pistes), maar dat had ik wel gedacht gezien de periode dat we hier zijn. Liever kiezen we dan voor een wat kleiner knusser restaurant of café ipv grote drukke restaurants waar het gewoon lopende band werk en lawaai is :-)

Leuk om te lezen inderdaad! Op de Seiseralm zijn inderdaad genoeg brede pistes te vinden. Als je de gondel omhoog neemt kom je, na een bospaadje, meteen op een hele brede blauwe piste terecht. Het bovenste stuk van deze piste is wel iets pittiger (vrees niet, dit is meteen het ‘pittigste’ stukje op de alm, daarna wordt alles makkelijker), maar gelukkig kun je eerst ook onderaan beginnen door bij het stoeltje halverwege uit te stappen. Als je iets meer zelfvertrouwen hebt en het bovenste stukje ook aandurft kun je vanaf hier de hele alm op en stikt het van de makkelijke, brede pistes. Laat je trouwens niet afschrikken door al het rood op de kaart, de pistes zijn eerder (licht)blauw. Veel plezier!

Lein op 12 feb 2018 16:26

Ah top! Fijn advies daar kunnen we zeker wat mee. M’n vriend is idd al bij dat pittige stuk geweest op de Seiser Alm en zelfs hij vond dat aardig pittig. Maar goed eerst ff wat zelfvertrouwen op doen en dan ga ik er gewoon voor want dan kunnen we tenminste op de rest vd Seiser Alm komen :-)

That’s the spirit! :-) Misschien helpt dit nog: 's ochtends vroeg ligt dit stuk er altijd heerlijk bij en is het stukken makkelijker dan aan het einde van de dag, en het is echt maar een heel klein stukje, zodra je de ‘afslag’ hebt genimen vlakt het meteen af. Laat je weten hoe het ging?

Leuk om te lezen inderdaad! Op de Seiseralm zijn inderdaad genoeg brede pistes te vinden. Als je de gondel omhoog neemt kom je, na een bospaadje, meteen op een hele brede blauwe piste terecht. Het bovenste stuk van deze piste is wel iets pittiger (vrees niet, dit is meteen het ‘pittigste’ stukje op de alm, daarna wordt alles makkelijker), maar gelukkig kun je eerst ook onderaan beginnen door bij het stoeltje halverwege uit te stappen. Als je iets meer zelfvertrouwen hebt en het bovenste stukje ook aandurft kun je vanaf hier de hele alm op en stikt het van de makkelijke, brede pistes. Laat je trouwens niet afschrikken door al het rood op de kaart, de pistes zijn eerder (licht)blauw. Veel plezier!

Lein op 12 feb 2018 16:26

Ah top! Fijn advies daar kunnen we zeker wat mee. M’n vriend is idd al bij dat pittige stuk geweest op de Seiser Alm en zelfs hij vond dat aardig pittig. Maar goed eerst ff wat zelfvertrouwen op doen en dan ga ik er gewoon voor want dan kunnen we tenminste op de rest vd Seiser Alm komen :-)

dpvb02 op 12 feb 2018 16:34

Mocht die piste te stijl zijn, dan kan je ook nog (gratis) de bus van ortisei naar de Seiser alm bahn in Seis nemen en dan daar met de gondel naar boven. Dan kom je gelijk op wat makkelijkere blauwe pistes terecht. Vooral laurin en panorama zijn mooie brede oefenpistes. Terug kan je dan wel helemaal skien want dat zijn vrij makkelijke pistes naar de gondel van ortisei.

Het ging goed! Eenmaal boven moest ik wel even slikken maar ben gewoon remmend naar beneden gegaan, af en toe liet ik mezelf ff vallen en weer verder. Was idd maar een heeeeel klein stukje. Daarna die afslag genomen, zo’n verbindingsstuk, dit ging redelijk. Bochten lukken me daar niet zo goed, maar als ik gewoon heelside doe en ik heb genoeg vaart om het volgende heuveltje over te kunnen vind ik dat helemaal geweldig!!! Vanuit daar naar de stoeltjeslift om naar een mooie brede piste te gaan. Op de kaart kunnen we eigenlijk niet ontcijferen welke piste dit nou is, maar bovenaan die piste heb je een hutje waar je op het terras kan lunchen. Deze piste heb ik heel de dag gegaan, beetje bochten oefenen. Aan het einde vd dag val ik bijna niet meer, terwijl ik elke keer nog denk: ooooh daar ga ik… nu ga ik vallen, maar dan concentreer ik me ff en komt het toch goed zonder te vallen, dus het gaat de goede kant op!

Heb nog wel veel moeite met die smalle pistes, die verbindingsstukken naar een mooie grote brede piste bedoel ik dan. Ik kan nog niet van die korte bochten maken, alleen van die hele wijde. En mensen gaan met een rotgang die stukken door, dus als ik val word ik bijna aangeskied: dood eng vind ik dat. Ben altijd blij als ik eenmaal bij de brede piste ben beland. Morgen m’n laatste les (van de drie die ik er hier had), ben benieuwd of ik dan weer een stapje verder kom.

Voor de rest zijn m’n vriend en ik wel tot de conclusie gekomen dat het een erg groot skigebied is voor mijn niveau. Hij is altijd naar splidl myln gegaan en harrachov, hij zegt: dat was voor jou ook prima geweest. Want ehhh die Sella Ronda waar ik het eerder over had gaat m denk ik niet worden!! Maar een ding is zeker: ik geloof nooit dat het daar zo mooi is als hier. Het is hier zo mooi, we hebben (op 1 dag na) prachtig weer en het dorpje is echt gezellig.

Wat stoer dat je hem gedaan hebt! En fijn dat het het waard was. Ik denk dat je de piste bij het stoeltje van Leo Demetz hebt gedaan, die is inderdaad heerlijk en blijft de hele dag mooi, omdat hij zo rustig is. Qua hellingsgraad is die piste trouwens goed vergelijkbaar met de rest van de pistes op de alm, dus als die piste je goed af gaat kun je met een gerust hart de rest van het gebied in!😊

Die verbindingsstukken heb je helaas af en toe op de Seiseralm. Voor de mensen die achter je skiën is het makkelijk als je een vast patroon of route volgt (dus niet plotseling de hele piste oversteekt), en het is helemaal mooi als je ze dan ook nog wat ruimte geeft om te passeren (dus niet de hele breedte van de piste gebruiken). Als je dat doet kunnen mensen goed inschatten wat je gaat doen en hebben ze ruimte om je in te halen, en hoef jij niet zo te schrikken als ze dat doen misschien?

Veel plezier maar weer!

Heb je de mogelijkheid om met de auto naar Alta Badia te rijden? En dan m.n. San Cassiano naar de Piz Sorega lift? Lang en blauw daar te over. Kan ook boardend maar dat is echt nog een brug te ver voor je denk ik.

Weer terug in Nederland, weer terug aan het werk… Waren we nog maar in Ortisei!

Ik moet zeggen: ik vond m’n eerste keer wintersport echt pittig. Maar zeker voor herhaling vatbaar! De eerste dagen was ik flink benauwd van de hoogte van de bergen en hoe stijl de piste is als je bovenaan staat. Naar verloopt van tijd wende dit wel. Zeker toen ik wat snowboard lessen achter de rug had. Hier leerde hij me goed hard remmen, maar ook dat als je valt op zo’n stijl stuk dat het meer lijkt alsof je op de glijbaan zit maar zo erg is dat niet. Ik ben heel veel gevallen, maar liet mezelf soms ook vallen en het is geen van alle keren een echt harde / nare val geweest gelukkig! Ben veel op de knieën gevallen, deze waren bont en blauw haha. Volgend jaar ga ik voor kniebeschermers. Ook had ik een tweede paar handschoenen in m’n rugtas zitten, halverwege de dag waren deze nat (denk ook van het vele vallen) en dan wisselde ik deze om. Einde van de dag was ik zo moe! Sliep geloof ik elke dag voor 21:00 haha. Elke ochtend mega stijf van de spierpijn overal, maar na een stukje lopen naar de lift was dit wel weer weg.

Omdat ik de rollerbaan lessen in NL had gedaan, wist ik niet hoe veel lessen ik nog nodig zou hebben eenmaal op wintersport. Eerste dag leek het me wel zo handig om gelijk voor de zekerheid een les te nemen met m’n vriend. Ons niveau was zo verschillend dat de leraar zei dat we beter apart konden lessen. Toen heb ik twee dagen later nog een les gehad en de dag daarna nog één. Dit waren overigens allemaal privé lessen! Niet zo slim van mezelf dat ik er niet aan gedacht heb om in zo’n klasje te gaan, want dat deed die leraar ook. Dan had ik gewoon vijf ochtenden les kunnen nemen. Dit wil ik een volgende keer wintersport zeker weten wel doen. Nu heb ik flink betaald voor die drie privé lessen, maar het was wel echt heeeeel erg leuk en nuttig. Ben veel vooruit gegaan met boarden daardoor en werd wat zelfverzekerder. Doordat ik zo gespannen was stond ik te veel door m’n knieën. Moest wat meer rechtop boarden. Bochten van heel- naar toeside hebben we veel geoefend, hier had ik wat meer moeite mee dan de bochten de andere kant op.

Zoals ik al eerder zei hebben we echt heel mooi prachtig weer gehad. Alleen maar zon! Super. Regelmatig hadden we het gewoon warm! Had meestal alleen een T shirt aan onder m’n jas. Één dag was het wat kouder en trok ik een lange mouwen truitje eroverheen aan. Het eten beviel ook heel goed, Italiaanse keuken is top. Ortisei heeft vele knusse familie restaurants. Het dorpje is klein wat het overzichtelijk maakt als toerist-zijnde vonden wij.

Het liefst zou ik volgend jaar weer terug gaan naar Ortisei. Met de bus, want Interbus beviel erg goed. Je bent er de volgende ochtend en die stoelen kunnen ver naar achter waardoor je best aardig kan slapen. Zo ervaarde wij het dan in ieder geval. Het is echt een hele leuke sfeer in het dorp en de dolomieten is zo mooi. Genoeg piste om de komende vijf jaar naar hetzelfde gebied te blijven gaan dacht ik zo! Heb deze vakantie maar drie pistes gezien geloof ik (haha schandalig want: we hadden incl dolomiti super skipas geboekt bij Tui, maar bij aankomst waren de skipassen er niet. Heel de ochtend gebeld met Tui van het kastje naar de muur, uiteindelijk een nette oplossing door Tui: het was hun fout en we mochten ter plekke skipassen aanschaffen en na de vakantie declareren. 590 euro waren we kwijt!!! Blij dat ik het heb kunnen declareren maar zo duur wow. Een dure drie pistes voor Tui… als ik een fijne afdaling vond bleef ik er heel de dag)

Het lijkt me geweldig om beter te gaan boarden en van de ene piste naar de andere te gaan. Ik vond het nu al super als je een piste helemaal af kon maken zonder te vallen, heerlijk!!! In de zomer lijkt het me ook heel mooi in dit gebied.

Och jee, weer een wintersportverslaafde erbij… Welkom bij de club!

Born to Ride

Mooi om te lezen! Wel even steil en stijl uit elkaar houden de volgende keer ;)

Mr. Slow

Mooi om te lezen! Wel even steil en stijl uit elkaar houden de volgende keer ;)

Quick op 22 feb 2018 14:46

Oeps.

Kan niet aanpassen

*bericht bewerkt door Snow94 op 22 feb 2018 15:25

Leuk om te lezen dat je het als een mooie week hebt ervaren. Ik kan me heel goed inleven in je verslag. Mijn eerste wintersport week was ook echt hard ploeteren. Ik hoop dat je nog heel vaak in de gelegenheid bent te gaan. En ja die Kniebeschermers zijn de eerste jaren erg prettig. Ik had zelf zachte volleybal kniebeschermers. Die zaten lekker om de knie.

Nu lekker nagenieten. En alvast aftellen tot volgend jaar? Leuk dat je nog even een verslagje plaatst. 👍

Bergen + Sneeuw = ❤

Leuk verslag! En nu maar aftellen naar de volgende keer😉

Leuk om te lezen dat je het als een mooie week hebt ervaren. Ik kan me heel goed inleven in je verslag. Mijn eerste wintersport week was ook echt hard ploeteren. Ik hoop dat je nog heel vaak in de gelegenheid bent te gaan. En ja die Kniebeschermers zijn de eerste jaren erg prettig. Ik had zelf zachte volleybal kniebeschermers. Die zaten lekker om de knie.

Nu lekker nagenieten. En alvast aftellen tot volgend jaar? Leuk dat je nog even een verslagje plaatst. 👍

Nelis op 22 feb 2018 20:02

Ben inderdaad nog steeds aan het nagenieten! Teken er zo voor om vandaag weer terug te gaan. Zin in volgend jaar. Wil ook een andere jas aanschaffen, die ik nu had was veel te warm en kroop enorm omhoog. Zoals ik al schreef: achteraf wel balen dat ik niet in een klasje ben gegaan met elke ochtend les. Heb nu nog niet het gevoel dat ik het boarden echt goed onder de knie heb… Ik kom wel beneden zonder te vallen en ging elke dag wel weer een stuk vooruit, maar bochten maken heb ik nog niet goed onder de knie. Het gaat nog zo van: ene side… Remmen / stoppen… Recht naar beneden… Bochtje naar andere side… Remmen / stoppen, etc. Nog niet echt comfortabel. Kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen denk ik. Vraag me af of ik volgend jaar wel het gevoel ga hebben dat ik die bochten onder de knie heb. Hoe was dat bij jou @Nelis ? Duurde het lang voordat je dacht: ja, nu heb ik het aardig in de vingers ( in de benen in dit geval ;) )

Zo heb je het toch ook niet op de band gedaan, denk ik? Stoppen gaat daar niet iig en teveel remmen levert ook interessante vluchten op, kan ik mij herinneren ;)

@Userd Haha op de rollerbaan? Nee daar stopte ik idd niet, maar daar was ik dan gewoon aan het remmen op dezelfde plek en vervolgens even plat naar beneden als ik wisselde van hielen naar tenen. Als ik er naar terug kijk weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik van de rollerbaan moet vinden. De houding leerde ik daar opzich goed, maar vind het een wereld van verschil op de piste. Daar heb je hobbels (van die hopen losse sneeuw) en pik je zoveel meer snelheid op. Dat zorgde er weer voor dat ik niet goed m’n bochten durfde te maken. Het heeft waarschijnlijk meer met onzekerheid / durven te maken… Dat zei die snowboardleraar ook: je houding is goed (afgezien dat ik wat meer rechtop moest boarden) maar je moet wat zelfverzekerder zijn. Als ik weer zou gaan oefenen zou ik dit keer kiezen voor de sneeuwhal ipv de rollerbaan.

PS. Die snowboardleraar kende het principe van de borstelbaan wel. Maar toen ik uitlegde en op een filmpje liet zien wat de rollerbaan was, was hij heeeeel verbaasd. Had hij nog nooit van gehoord haha

*bericht bewerkt door Snow94 op 26 feb 2018 10:45

Hoe was dat bij jou @Nelis ? Duurde het lang voordat je dacht: ja, nu heb ik het aardig in de vingers ( in de benen in dit geval ;) )

dpvb94 op 26 feb 2018 09:51

@dpvb94 Mijn eerste week, nadat ik elke ochtend lessen had gehad, maakte ik op dag 4 ineens een paar bochtjes die zo vloeiend voelden, dat ik dacht, wacht eens even, zo moet het dus! Mijn snowboard leraar ook enthousiast natuurlijk. Direct daarna probeer je natuurlijk na te denken wat je dan precies anders deed dan daarvoor, en dan gaat het mis he… Niet al teveel bij nadenken. Maar ik had de basis toen redelijk onder de knie. Ik kon bochtjes achter elkaar inzetten, zonder al teveel te stoppen. Ik vond destijds de heelside bocht het lastigst/engst. En durfde alleen nog maar een van blauwe pistes af hoor. Het slalom wedstrijdje tegen mijn klasje had ik op de laatste lesdag wel gewonnen :).

null

Het tweede jaar had ik geen lessen genomen, maar achteraf gezien was een paar dagen les die week geen overbodige luxe. De eerste dagen moest ik echt de vorm en techniek echt weer even zoeken (dit heb ik trouwens nog steeds, elke eerste dag van een nieuwe wintersport vakantie).

Op dag 3, stapte ik op een gegeven moment wat overmoedig een vrij pittige rode piste op. Op het steilste stuk wist ik echt even niet meer hoe ik beneden moest komen. Spanning in de benen, techniek helemaal kwijt. Toen moest mijn vriendin praten als brugman om mij een beetje naar beneden te laten glijden. Al roetsjend en onder commando’s “nu bochtje draaien, nu bochtje draaien”, kwam ik toen beneden. Later in die week, en na een nacht goed slapen ging het weer stukken beter. Ik kon de pistes uiteindelijk allemaal af komen. De steilste stukken soms een beetje roetsjend, maar meeste “gewoon” snowboardend.

Jaar drie, ging het allemaal lekker soepel. Zie hieronder een filmpje die ik net uit de archieven kon opdiepen (ik had geen helm toen - achterlijk he?). - voor de kenners, raad het gebied.

Wat betreft je “warme” jas. Doe hem nog niet weg. De eerste weken ben je heel veel aan het vallen, opstaan, omhoog drukken enz. Dit was voor mij veel intensiever - en dus ook warmer - dan als ik nu relaxed naar beneden aan het toeren ben. Uiteraard ook afhankelijk van weer.

Kortom, hou vol, oefening baart kunst!

*bericht bewerkt door Nelis op 26 feb 2018 14:31

Bergen + Sneeuw = ❤

@Userd Haha op de rollerbaan? Nee daar stopte ik idd niet, maar daar was ik dan gewoon aan het remmen op dezelfde plek en vervolgens even plat naar beneden als ik wisselde van hielen naar tenen. Als ik er naar terug kijk weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik van de rollerbaan moet vinden. De houding leerde ik daar opzich goed, maar vind het een wereld van verschil op de piste. Daar heb je hobbels (van die hopen losse sneeuw) en pik je zoveel meer snelheid op. Dat zorgde er weer voor dat ik niet goed m’n bochten durfde te maken. Het heeft waarschijnlijk meer met onzekerheid / durven te maken… Dat zei die snowboardleraar ook: je houding is goed (afgezien dat ik wat meer rechtop moest boarden) maar je moet wat zelfverzekerder zijn. Als ik weer zou gaan oefenen zou ik dit keer kiezen voor de sneeuwhal ipv de rollerbaan.

PS. Die snowboardleraar kende het principe van de borstelbaan wel. Maar toen ik uitlegde en op een filmpje liet zien wat de rollerbaan was, was hij heeeeel verbaasd. Had hij nog nooit van gehoord haha

dpvb94 op 26 feb 2018 10:31

Toch werkt dat rollerbaansysteem prima in de sneeuw, als je het geleerde ook netjes doet natuurlijk. En een beetje snelheid heb je nodig om een bochtje netjes te kunnen maken, ik zou zeggen lekker dooroefenen en ook niet te bang zijn 👍

@Nelis Leuk om te lezen! En idd: niet te veel nadenken is echt zo. Soms dan ben ik weer ergens gevallen, zit ik aan de zijkant of ergens in een hoek op die piste… Dan denk ik: ja, hoe ga ik hier nu weer vandaan komen? Ga ik toeside? Ga ik heelside met m’n andere been voor? Hahaha dan werkt het voor geen meter meer. Met lessen was het gewoon kletspraatje met de leraar en ondertussen boarden, beetje de zenuwen wegkletsen blablabla en dan ging het goed.

Je filmpje ziet er goed uit hoor! Jaar 3 toch?

Ik heb oook een filmpje van mezelf, dit was einde dag 3. Nog niet echt veel bochten (wel geteld 3?) M’n armen gaan alle kanten op voor m’n evenwicht haha dat is nog steeds zo, maar had wel het idee dat ik dag 6 meer bochten deed. Als ik het terug kijk gaat het ook zooooo langzaam en denk ik: ja hier kon ik makkelijk een bochtje doen! En hier! En daar! 😂 Maar idd blijven oefenen en volhouden. Moet wel goed komen want vind het snowboarden veel te leuk.
undefined

Oh en dit waren m’n knieën 😂 Ook op dag 3:

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/ad399d3c1267beddbe67f8cc...

@dpvb94 Wow. Zulke blauwe plekken had ik niet - maar mijn vriendin wel na een paar dagen snowboard les. Die zag bij het zien van de foto helemaal hoe je je voelt!

Ik heb je filmpje bekeken, en complimenten hoe je na een slechts een paar dagen snowboard les je al mooi van de berg af glijdt! Ik vraag me elke keer wel af, welke voet sta je nou voor? Want je rijdt erg veel ‘fakie’. Maar ik snap dat je niet de hele tijd een bocht in zet, dat vond ik in het begin ook wel wat lastig.

Prachtig weer had je trouwens 👌 bedankt voor het delen!

Bergen + Sneeuw = ❤

Plaats een reactie