Kleinwalsertal 21 t.e.m. 23 december

Dag allemaal,

21 t.e.m. 23 december zou ik voor het eerst dit seizoen naar de alpen kunnen trekken, samen met de vriendin. Omdat enkel ik kan rijden, zou ik het graag zo dicht mogelijk bij de deur houden (wel liefst de alpen, geen winterberg bijvoorbeeld). Mijn oog viel op het Kleinwalsertal. Nu vroeg ik me af of er iets te zeggen valt over de sneeuwzekerheid daar (kan ik nu al boeken of beter afwachten tot enkele dagen voordien) Ik zag ook dat enkele deelgebiedjes pas open gaan op 22-23 december. Iemand ervaring met het Kleinwalsertal rond deze periode, of suggesties voor andere gebieden op gelijkaardige afstand? Tips voor het overnachten zijn ook meer dan welkom (locatie, budgetvriendelijk, gezellig, …). Al vast héél veel dank voor reacties.

21-12 kan je bijvoorbeeld naar Fellhorn/kanzelwand/nebelhorn gaan
22-12 kan je dan bijvoorbeeld naar Ifen
23-12 kan je dan nog naar de walmerdingerhorn.

Dit is als je al kan skiën. Ga je op les of ben je nog niet zo goed dan is het toch wel een probleem.

Ik denk dat je jezelf er zeker een weekend kan vermaken.
Sneeuwzekerheid. Daar zeg ik niks over. Want dat weet ik niet.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 10 nov 2017 06:37

Ski you later!

21-12 kan je bijvoorbeeld naar Fellhorn/kanzelwand/nebelhorn gaan
22-12 kan je dan bijvoorbeeld naar Ifen
23-12 kan je dan nog naar de walmerdingerhorn.

Dit is als je al kan skiën. Ga je op les of ben je nog niet zo goed dan is het toch wel een probleem.

Ik denk dat je jezelf er zeker een weekend kan vermaken.
Sneeuwzekerheid. Daar zeg ik niks over. Want dat weet ik niet.

TessaSki op 10 nov 2017 06:36

Bedankt voor de reactie. Lessen nemen we niet, we kunnen beiden aardig skiën. Hopen op heel veel sneeuw dan maar (of toch minstens voldoende).

Hi BVVB, op 21-12 is volgens planning alleen kanzelwand/Fellhorn open, dit is wel het grootste gebied dus kun je prima terecht als je geen les nodig hebt, 22-12 gaat Walmendingehornbahn open en op 23-12 Ifen. Nogmaals dit allemaal zoals het gepland staat afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw die er ligt. maar prima plek om even snel naar toe te rijden en een paar dagen mee te pakken. wij gaan op de laatste dag meestal nog een paar keer ergens omhoog en rijden dan halverwege de middag weg en zijn meestal zonder files snel naar huis, pak je toch een dag extra. details hieronder in de link.

https://www.kleinwalsertal.com/de/urlaubswelten/aktivitaeten…

Andere optie zou een goedkope vlucht zien te vinden en met het vliegtuig een aantal dagen gaan. Op Turijn vliegen en dan naar Via Lattea, Innsbruck en dan Kühtai/Hochoetz of één van de andere dichtbij gelegen gebieden. Vanuit Salzburg ben je ook vlot in Lofer/Waidring of St. Johann im Pongau/Flachau of Muhlbach am Hochkönig.
Vliegen op Genève en dan naar Flaine of Le Grand Bornand.
Van al deze opties zijn Hochoetz en Via Lattea de meest sneeuwzekere.

Ik bedenk me net dat Mellau ook wel eens betaalbaar zou kunnen zijn dan, en qua afstand vergelijkbaar. Daar zijn alle liften waar voldoende sneeuw ligt geopend, dus dat zou in principe het hele gebied kunnen zijn.

@Bennie Vliegen gaan we sowieso niet doen, we vinden de auto praktischer (hebben ons eigen materiaal, zo zijn we flexibel, geen transfer nodig, etc.) Mellau ga ik zeker eens bekijken.
@GertSkietOok Als ik het goed begrijp, is het dus best afwachten tot enkele dagen voordien om iets te boeken. Bedankt voor je reactie.

In die periode altijd wachten met boeken. Het kleinwalsertal is op zich heel sneeuwzeker maar zo vroeg in hrt seizoen moet er wel al wat gevallen zijn. Het seizoen lijkt vooralsnog heel goed te beginnen. Zoals al genoemd is Damuels-Mellau een goed alternatief of Montafon. Als het dan open is, is portes du soleil ook een goed alternatief. In Chatel ben je ook heel snel. Maar omdat Chatel niet zo hoog ligt moet je wel goed kijken of de sneeuw goed genoeg is.

Ik kan het alleen maar met frank eens zijn, de situatie eind December is lastig in te schatten, we hebben daar periodes gehad met heel veel sneeuw en ook met 3 km die maar open is. het ziet er nu goed uit maar het duurt nog 7 weken en in de week voor de kerst is er denk ik nog genoeg slaapplek te vinden tot op het laatste moment tenzij ze eerder open gaan in verband met te veel sneeuw. :) de meesten gaan toch pas vanaf de 23-e (wij bijvoorbeeld) en ik kan mij niet voorstellen dat je op het laatste moment niets kan vinden.

@GertSkietOok @Frank9 Ok, nog even afwachten met boeken en hopen dat er nog een paar dumps volgen in de komende 7 weken. Bedankt de voor de info en het advies.

Paar keer geweest, ook als eens met kerst.
Zeker leuk, ook al zijn het kleinere gebieden.
En makkelijk te rijden.
Toch wel redelijk sneeuwzeker zou ik zeggen.
Maarja, resultaten uit het verleden, bieden geen garantie …voor 21-23 december.

Ik denk dat het qua sneeuwzekerheid wel goed zit voor dat weekend. Het is nu helemaal wit, voor de komende week is sneeuw verwacht en het is nog ruim 30 dagen (33).

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/0aeae512ffa95fadbe654fa0...
https://cdn.wintersport.nl/forum/19/fa23f183d0c5a0a8d8fe48f6...

De een op de berg, de andere in het dal.

Ski you later!

Ik denk dat het qua sneeuwzekerheid wel goed zit voor dat weekend. Het is nu helemaal wit, voor de komende week is sneeuw verwacht en het is nog ruim 30 dagen (33).

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/0aeae512ffa95fadbe654fa0...
https://cdn.wintersport.nl/forum/19/fa23f183d0c5a0a8d8fe48f6...

De een op de berg, de andere in het dal.

TessaSki op 18 nov 2017 08:23

je zegt het zelf… het is nog ruim 30 dagen. De sneeuw kan tegen da.of tewel allemaal verdwenen zijn of er ligt inderdaad meer tegen dan. Dat is voorlopig gokken…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

@TessaSki Bedankt voor de update. Voorlopig ziet het er idd goed uit in het KWT. Maar zoals je zegt is het idd nog 30 dagen, ik wacht nog even af en volg aandachtig de weerberichten. @sven311 Laten we hopen op meer :)

Hi BVVB, volgens mij gaat het best lukken vlak voor Kerst, er ligt al flink wat en de vooruitzichten zijn nog niet heel vervelend. :)

@bvvb ben je er uiteindelijk geweest? Zoja. Hoe vond je het?

Ski you later!

@TessaSki uiteindelijk voor montafon gekozen, daar waren op dat moment betere accomodaties beschikbaar. Ook is er een extra persoon meegegaan waardoor we iets verder konden rijden. We sliepen in vadans en zijn 3 dagen naar silvretta montafon gaan skiën. Heel fijne 3 daagse achter de rug!

Plaats een reactie