depoit voor schoenen en skies

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

Kan iemand mij vertellen of er ook een depoit is voor onze skies en schoenen op Les Arcs 1950 of 1850?

Depoit?

Ik neem aan dat ze bedoelt een depot waar je je ski’s en je skischoenen kan stallen. Is 1950 niet ski-in ski-out?

Mag ik vragen wat de reden is dat je een depot zoekt ?

Voor zover ik weet liggen alle accomodaties in Arcs 1950 aan de piste. ook In Arc 1850 liggen veel accomodaties bij de piste of niet ver er vandaan.

In Arc 1950 heb ik niet meteen iets gezien, maar heb er ook niet naar gezocht omdat er een skidepot in het hotel is. Dat geldt voor alle hotels daar, en zeker in Arc 1950 dat best upscale is.

Arc 1850 bestaat volgens mij niet 😉. Je hebt Arc 1600 en Arc 1800 in één vallei, en Arc 1950 en Arc 2000 aan de andere kant van de berg. Samen vormen ze Les Arcs (meervoud).

Als je verblijft in Les Arcs zelf heeft je logement meer dan waarschijnlijk een skidepot. Als je in Bourg St. Maurice verblijft zijn er misschien mogelijkheden bij de skiverhuur, maar dat kan je best rechtstreeks navragen.

In arc 2000 is wel een betaald opslagruimte als op http://www.lesarcs.com staat. Onder aan de lanchettes ( er staat niet specifiek dat het skidepot is ) er is er ook een in 1800 maar dat lijkt me al helemaal niet praktisch.

Ski you later!

Dank voor de reacties.
Wij verblijven in Bourg St. Maurice en onze dochtertje gaat naar de opvang op Arc 1950. Om niet steeds met onze spullen te willen sjouwen dachten wij dus aan een depot op Arc 1950. Het is al zwaar genoeg om haar vanuit Bourg St. Maurice te dragen naar de kinderopvang, hier wil je echt geen latten en stokken bij hebben.

Ik zal idd bij de skiverhuur vragen naar de mogelijkheden en ik zal ook de link bekijken die TessaSki heeft gedeeld.
Nogmaals bedankt voor de reacties.

@miranda04: Vanuit Bourg-Saint-Maurice is het een heel stuk om tot in Arc 1950 te geraken (Eerst funiculaire naar Arc 1600, dan skibus om naar de andere kant van de berg te geraken). Als het een beetje druk is of sneeuwt ben je voor je het weet een uur onderweg als je niet skiënd de berg over kan.
De Arcs liggen aan twee kanten van een bergrug, die in jullie geval in de weg zit.

Als je de kinderopvang al geboekt hebt, zullen zij het eenvoudigst kunnen vertellen wat de mogelijkheden zijn.

oh dat is elke dag een lange reis voor ze. hoorde vorig jaar dat mensen dat ook deden. Zij gingen trouwens naar arc 1600 voor de lessen, ik weet dat ze vroeger ook in 1600 kinderopvang hadden volgens mij van esf en dacht later in hotel ( openbaar). depot heb ik nooit echt gehoord in frankrijk. Zeker om dat de het vaak ski in out is en niet nodig is. Ik zou gewoon contact opnemen met Cariboo om te vragen of zij iets hebben. .

voor opvang in 1600 La Garderie de l’hôtel Cachette
https://www.familytrip.fr/var/docs/plan_station_ski_famille/…
ik heb met deze geen ervaring , alleen degene in 2000 , die is wel oke ( klein schalig). arc 1950 ook geen ervaring. ( enige ervaring is dat ik hem echt te duur vond toen.)

1800 heeft al jaren geen kinderopvang meer zonder skiles :( :( :( . wel jammer want vond het wel een leuk idee dat ik er vroeg als kind zijnde heen ging en dat mijn kids daar nu ook heen hadden gegaan.

als je geboekt heb en wil veranderen. kan dat volgens mij nog. vaak kan je nu nog gratis annuleren.

succes

*bericht bewerkt door miepmiep op 13 nov 2017 14:25

Depoit?

jessedeconinck op 31 okt 2017 08:16

Das Frans voor Depot XD

In 1600 is er wel een depot boven aan de funi in ieder geval. Wat een gesjouw gaat dat worden met de kleine. Je zou kunnen overwegen in 1950 te huren als ze daar bij de verhuur een depot hebben.

Edwin van Riel

Bedankt voor alle reacties.
We weten wat ons dan nu te wachten staat. Een lange reis.
En is het met de auto beter te doen? Maar begreep dat je op les Arc 1950 niet kan parkeren.
Op google maps toont het in ieder geval allemaal gemakkelijker :-(

Je kan met de auto naar Arc 1950 en Arc 2000, er is daar een (betalende) overdekte parking – ik weet niet hoe het zit met plaats tijdens de vakantieweken. Vanuit Bourg-St-Maurice blijft het in ieder geval een eindje rijden: van aan het station (vlak voor je de berg op rijdt) ben je een half uur onderweg in ideale omstandigheden (geen verkeer, geen sneeuw).

Het zou ideaal zijn mocht in je Arc 1600 vooralsnog kinderopvang vinden. Daar ga je vanuit Bourg-St-Maurice direct met de funiculaire naartoe, en ben je eigenlijk maar een paar liften verwijderd van het gros van het skigebied.

Het skigebied is in ieder geval een dikke aanrader. Vanuit 1950 sta je via liften Marmotte/Varet/Aguille Rouge op 3200 meter, en kan je in één ruk afdalen naar Villaroger op 1200 meter als het wat meezit met de sneeuw.

Bedankt voor alle reacties.
We weten wat ons dan nu te wachten staat. Een lange reis.
En is het met de auto beter te doen? Maar begreep dat je op les Arc 1950 niet kan parkeren.
Op google maps toont het in ieder geval allemaal gemakkelijker :-(

miranda04 op 16 nov 2017 21:14

Ik denk dat je net zo lang onderweg ben als met de lift en bus. Ik zou erg goed over nadenken of je niet de opvang gaat verplaatsen naar 1600. scheelt veel gedoe in de ochtend en na middag. ik zag bij hun voorwaarden dat je kan annuleren tot een week van te voren en dan ben je alleen 30 euro kwijt.

Plaats een reactie