Franse skivakantie zonder croisantjes

Croisantjes worden serieus met de dag duurder. Bij mijn supermarkt ligt geen boter meer… Kunnen we zometeen tijdens de wintersport niet meer ontbijten met een croissantje? Waarom? omdat er een boter tekort is… (Waarom omdat de Chinezen erachter zijn gekomen dat croissantjes lekker zijn… ) Wat een drama…

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste-videos-nieuws/prijze…

Click. Click. Peace

Pain au chocolat, ook lekker 😉

Uitrusten doe je maar in de lift.

Zit ook boter in ;-)

Click. Click. Peace

Dan maar gezouten roomboter en pure hagelslag uit Nederland meenemen en lekker stokbrood met veel roomboter en hagelslag eten. Minstens net zo lekker en minstens net zo ongezond ;)

Born to Ride

Rogier, je zag de 😉 toch wel?

Maar zorgen de lokale boeren daar niet voor een (buiten EU quotum) voorraadje voor de locals? En het zal toch niet zo zijn dat de prijs van de Beaufort gaat oplopen hè? Anders ga ik deze winter naar Oostenrijk 😎

*bericht bewerkt door Roko op 24 okt 2017 22:10

Uitrusten doe je maar in de lift.

Rogier, je zag de 😉 toch wel?

Maar zorgen de lokale boeren daar niet voor een (buiten EU quotum) voorraadje voor de locals? En het zal toch niet zo zijn dat de prijs van de Beaufort gaat oplopen hè? Anders ga ik deze winter naar Oostenrijk 😎

Roko op 24 okt 2017 22:10

Fransen lijken dan toch meer op Nederlanders dan Italianen. Die laatste verkopen echt hun (beste) spullen niet… wie had dat gedacht?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik gebruik nooit boter op croissants, gewoon direct de confiture er op

Rob

Beetje lastig om croissantjes te bakken zonder boter @RCGrootveld

Maar hoe moet t nou met mn al belangrijke cappuccinootje, croissantje? Nick Duvekot

*bericht bewerkt door Tiny-M op 24 okt 2017 22:50

Beetje lastig om croissantjes te bakken zonder boter @RCGrootveld

Bak jij ze zelf dan?
Dat er in de supermarkt geen boter meer ligt, wil niet zeggen dat de bakker ook geen boter heeft.
Daarbij kun je dan gewoon anticiperen en afbakbroodjes meenemen.

Rob

@RCGRootveld
De bakker kan ook steeds lastiger aan boter komen, en daardoor worden de broodjes steeds duurder. En is er minder in voorraad (echt waar )

(Ik vraag me af wanneer er in Bretagne (toch wel de boter-gerechten-regio van Frankrijk de noodtoestand uitgeroepen gaat worden ;-) )

Enne afbakbroodjes? Die halen het toch echt niet bij de goede croisantjes…

Click. Click. Peace

Stijgt de melkprijs dan ook?

Die halen het toch echt niet bij de goede croisantjes…

Rogier op 25 okt 2017 11:15

Eens …
Maar er zijn ergere dingen dan het niet hebben van een croissant bij het ontbijt. Ik heb liever pain complet dan een croissant.
Maar, dat is persoonlijk.

Rob

Plaats een reactie