Wie komen er naar het Freeride Film Festival (ik geef een foto-clinic)

Wie van jullie komen er allemaal naar het FFF van wePowder? Weet je het nog niet zeker, besluit dan snel, want ik hoorde van Arjen dat de laatste kaartjes erg snel gaan.

De films zijn gaaf, het bier is er erg lekker ;-), en wat mij betreft is het een goede opening van de winter.

Ik geef die avond ook een foto-clinic om 20:30 uur. Waarbij ik uitleg hoe ik mijn foto’s maak, geheimtips geef hoe ik de beste poeder vind en ik laat daar natuurlijk veel foto’s zien en ik beantwoord vragen. Leuk als jullie langskomen

Enne spreek me gerust aan, alleen maar gezellig ;-)

Meer info over de clinics hier http://wepowder.com/nl/forum/topic/247291. Meer teasers hier http://wepowder.com/nl/forum/topic/245662

null

Click. Click. Peace

I’ll be there 👍

When life gets too complicated.... SKI

Jup, zie je daar!

Leuk! Nog meer mensen die komen?

Vragen die jullie in de foto-clinic graag beantwoord zouden zien?

Click. Click. Peace

Had al wel kaarten gekocht, maar ga naar de Alpen rijden die avond… De kaarten staan dus te koop: https://www.wintersport.nl/forum/topic/368993

Leuk! Nog meer mensen die komen?

Vragen die jullie in de foto-clinic graag beantwoord zouden zien?

Rogier op 25 okt 2017 08:32

Ben niet echt van het fotograferen maar, misschien daarom juist: wanneer kies je het moment om ergens stil te staan om foto’s te maken. Ik geniet altijd erg van het uitzicht als naar beneden ga, maar een foto maken ervan doe ik dus niet/nauwelijk. En doe ik het wel, dan ziet het er lang niet zo mooi uit als in het echt (maar dat zal voornamelijk aan mijn foto-maak skills liggen).

Leuke vraag, die ga ik meenemen…

Click. Click. Peace

Leuk! Nog meer mensen die komen?

Vragen die jullie in de foto-clinic graag beantwoord zouden zien?

Rogier op 25 okt 2017 08:32

Weet nog niet of het agenda technisch gaat lukken om te komen, anders kom ik zeker even buurten en een biertje met je drinken.
Mijn vraag zou zijn : Wat is nu verstandig qua camera en lens . Zonder dat je je mottig sleept.
Wat zou evt nog mogelijk zijn met mijn samsung s8, geeft ook al mooie foto’s

echte mannen lopen naar boven,

@evr66, hoe zit jij die vrijdag?

echte mannen lopen naar boven,

Ik zal er ook zijn!

Ben er ook bij. Twijfel alleen nog wel of ik voor de clinics ga of voor de films.
Is het tijdschema al bekend??

Übung macht den meister!!!

Ik ga er helaas niet zijn (nou ja helaas… op weg naar de Alpen dan). Mijn vraag zou zijn:

Er is goede info te vinden over compositie e.d. Is dat in de sneeuw anders? Of kan je gewoon die ‘standaard’ theorieën daarin volgen?

En ook: Voor wie geen mooie dure DSR-camera heeft met verschillende lenzen en het van zijn smartphone of compactcamera moet hebben (ikzelf heb een Samsung Galaxy S7 en een Panasonic Lumix DMC-TZ60)… wat kan je met de middelen van een gewone sterveling? Moet je dan bijvoorbeeld standaard modussen (modi?) gebruiken of handmatig aan instellingen gaan zitten gezien het vele wit?
@Martijnuiterwijk gaat het ongetwijfeld allemaal voor me aanhoren en compleet reproduceren over een paar weken. Dat weet hij nog niet, maar dat is wel zo.

@gigi, dat weet ik inderdaad nog niet. Nu wel. Maar nu ben ik wel heel benieuwd waarom jij denkt dat ik dat over een paar weken ga reproduceren :)

echte mannen lopen naar boven,

@gigi, dat weet ik inderdaad nog niet. Nu wel. Maar nu ben ik wel heel benieuwd waarom jij denkt dat ik dat over een paar weken ga reproduceren :)

martijnuiterwijk op 25 okt 2017 20:29

Bij sommige mensen moet je er een kwartje in gooien, mijn anderen een biertje… en ze ratelen maar door. Ik ga er achter komen welke het bij jou is. ;)

@gigi, dat weet ik inderdaad nog niet. Nu wel. Maar nu ben ik wel heel benieuwd waarom jij denkt dat ik dat over een paar weken ga reproduceren :)

martijnuiterwijk op 25 okt 2017 20:29

omdat hij er dan een paar biertjes in giet?

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 okt 2017 20:36

Stelletje Helden. @gigi, ben over een paar weken wel weer voor mn werk in Zoetermeer. Kunnen dan evt een biertje drinken ;)

echte mannen lopen naar boven,

Goede vragen :-)

Click. Click. Peace

Op zondagmorgen tussen 8 en 11 uur ben ik er meestal. Nog niet echt tijd voor bier dan, maar we zien elkaar vast nog. Of spreken he… dat is genoeg voor een tweedehands cursus fotograferen met je telefoon.

Ik kom ook langs Rogier. Ik ga nog een vraag bedenken 😉 Je ging toch ook de geheimtips uit de Ecrins delen?

It's all about the turns duuuuuude!

Is dat ook een clinic?

Is dat ook een clinic?

Tiny-M op 25 okt 2017 22:10

Fototips en geheimtips - 20:30 uur
Er zijn maar weinig freeriders in Nederland, België en Frankrijk die nog nooit een foto van Rogier van Rijn hebben gezien. Deze verfranste Nederlander maakt ons regelmatig jaloers met zijn mooie plaatjes. Heel wat beeld op wePowder en de Safety Academy komt van Rogier. Op het FFF geeft Rogier een lezing over freeride-fotografie. Wil je betere foto’s maken, en foto’s blijven toch de eenvoudigste manier om geweldige freeride beelden mee naar huis te nemen, dan is deze lezing een echte aanrader. Maar Rogier heeft beloofd om in deze lezing ook heel wat zijn geheimtips prijs te geven. Dus heb je naast fotografie ook interesse om de diepste poeder te vinden in de Ecrins, Queyras of ergens anders dan doe je er ook goed aan om bij Rogier aan te schuiven.

Übung macht den meister!!!

@gigi, dat weet ik inderdaad nog niet. Nu wel. Maar nu ben ik wel heel benieuwd waarom jij denkt dat ik dat over een paar weken ga reproduceren :)

martijnuiterwijk op 25 okt 2017 20:29

Bij sommige mensen moet je er een kwartje in gooien, mijn anderen een biertje… en ze ratelen maar door. Ik ga er achter komen welke het bij jou is. ;)

GiGi op 25 okt 2017 20:31

Ik durf de gok wel te maken. Neem van mij maar aan, dat het niet het kwartje is!

Edwin van Riel

Ik wou dat ik erbij kon zijn maar het is net te ver rijden plus een druk agenda…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

@Roger ben je er alleen in Amsterdam of ook in Gent? Gent is namelijk maar een uurtje rijden vanaf hier, Amsterdam is zonder files al 2,5u…

Born to Ride

Alleen in Amsterdam

Click. Click. Peace

@Arjen5 Wat tips geven om her en der de beste poeder te vinden…

Click. Click. Peace

Ook ik ga dit jaar het fff eens mee maken☃️
Weet totaal niet of ik de clinic ga bijwonen want laat het maar gebeuren die avond.
Volgens @RFKANGOO is de woppersessie voorafgaand het hoogtepunt van de avond🙈

Mijn vraag betreffende de geheimtips: hoe ken je nou geheimtippen als je nog nooit in LA NORMA😍 bent geweest?!🤔

LA NORMA😍☃️

:-)

Click. Click. Peace

Er is goede info te vinden over compositie e.d. Is dat in de sneeuw anders? Of kan je gewoon die ‘standaard’ theorieën daarin volgen?

En ook: Voor wie geen mooie dure DSR-camera heeft met verschillende lenzen en het van zijn smartphone of compactcamera moet hebben (ikzelf heb een Samsung Galaxy S7 en een Panasonic Lumix DMC-TZ60)… wat kan je met de middelen van een gewone sterveling? Moet je dan bijvoorbeeld standaard modussen (modi?) gebruiken of handmatig aan instellingen gaan zitten gezien het vele wit?

GiGi op 25 okt 2017 20:17

Ik kan mijn mening hierin in ieder geval al geven, gezien je er ook niet bij gaat zijn. Maar compositie is key… in alles. Geef een goede fotograaf een slecht foto toestel en de kans is groot dat hij er evengoed nog mooie platen uitgeperst krijgt (zie het dat een goede skiër ook echt wel goed naar beneden kan komen op een set gare skies). En compositie is daar 1 van de belangrijkste zaken in. Die compositie regels die je uit normale fotografie kent gelden ook bij wintersport fotografie. Hoe krom het ook klinkt: een mooie compositie is belangrijk, goede kennis daarover dus ook. Maar toch is juist breken met de regels de extra stap om een écht mooie plaat te krijgen :)

@Rene Hee Rene ik moet nog wel wat te vertellen overhouden he ;-)

Click. Click. Peace

Nou, @rogier, Ik denk dat je echt een mooi topic daarover kunt schrijven. ( uiteraard na de clinic)
Of ik nu wel of geen geld wil neerleggen voor een mooie DSR. Ik wil niet altijd dat ding mee slepen. Maar toch mooie foto’s. Iets met dubbeltje op de 1e rang. Bedoel ben en blijf toch een nederlander haha.
Voorals nog laat de werk agenda het niet toe om te komen. Maar een topic daarover zou ik heel erg waarderen :)

echte mannen lopen naar boven,

Plaats een reactie