Head Raptor 140 RS ervaring

Hoi,

Na 9 jaar op mijn nordica speedmachine 130 gestaan te hebben. Ga ik me zelf een paar nieuw schoenen kado doen.

gisteravond aan het passen geweest en uit gekomen op de Head Raptor 140 RS.
Iemand ervaring met de schoenen van head?

Mvg helpski

Geen ervaring met Head, maar ze maken goede producten en als deze het fijnst om jouw voet zit: doen.

Flex is wel extreem hoog en voor de meesten te hoog. Daar moet je dus goed over nadenken als je dat nog niet gedaan hebt.

Naar wat voor ‘ervaring’ ben je op zoek, @helpski? Qua fit heb je niet zo veel aan meningen van anderen over hoe die (of elke andere) skischoen hen zou zitten, dat is zo persoonlijk.

Was meet opzoek naar de ervaringen met het merk head. Was voor mijn gevoel een beetje een b merk 😬. Maar dat gevoel klopte niet echt ben ik al achter. Ze zitten als gegoten 😃 dus ze staan hier nu in de woonkamer

https://cdn.wintersport.nl/forum/19/16e369ff341e7134d3215eb9...

Dank voor de reactie !

Head is inderdaad zeker geen B-merk haha. Zeer groot en nadrukkelijk aanwezig in de Worldcup en ook in de recreantensport een van de grootste merken denk ik (niet dat groter beter maakt, maar toch).

De eerste ski’s die ik zelf kocht waren van Blizzard. Ik had nog nooit van dat merk gehoord, en dacht dus ook dat het een B-merk was. Ach het zal wel een beetje zijn ‘wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.’

Hoi,

Hoe is je ervaring nu met deze skiboot? Kan je hier heel de dag nog comfortabel mee skiën? De flex is inderdaad zeer hoog.

Hoi, ik ben erg benieuwd WAAR je deze gepast hebt. Heb vorig jaar een keer HEAD schoenen gehuurd en die zaten fantastisch. En heb ook goede reviews over de Raptor gezien.

Ik kan echter nergens een zaak (in NL) vinden waar ze gepast kunnen worden. Om ze blind over internet te bestellen gaat me wat ver …

Bedankt!

Volgens mij verkopen ze deze in Barendrecht bij outdoor XL. Een vriend van ons had ze gekocht daar, vreselijke pijn in zijn voeten. Mijn man heeft ze toen overgenomen en ze zitten als gegoten…

Hi heb ze gekocht bij buitensport four seasons in duiven. Daar hadden ze 2 weken geleden nog. Ben daar goed geholpen. Heb de schoenen daar ook nog extra laten aanpassen. Ben er erg tevreden over.
Let wel op het is een stugge schoen dus verwacht niet al te veel comfort😉

Hoi, ik ben erg benieuwd WAAR je deze gepast hebt. Heb vorig jaar een keer HEAD schoenen gehuurd en die zaten fantastisch. En heb ook goede reviews over de Raptor gezien.

Ik kan echter nergens een zaak (in NL) vinden waar ze gepast kunnen worden. Om ze blind over internet te bestellen gaat me wat ver …

Bedankt!

Tpj op 13 feb 2018 21:27

Wim Jacquet in Amersfoort, Skicentrum Heemskerk, Skistore Swing, Duijvestein…

Ik heb geen eigen ervaring, maar heb wel gehoord van een paar mensen die in verkoop en service zitten dat onderdelen bestellen bij Head voor reparatie quasi onbegonnen werk is – zeker voor de niet courante onderdelen zoals hun visgraatsluitingen, waardoor schijnbaar eenvoudige reparaties heel moeilijk worden.

Misschien is het geen slecht idee om bij aankoop van een dure nieuwe schoen bij de fitter/handelaar te informeren hoe herstelbaar hun producten zijn.

Bedankt Irene (en anderen). Ben twee weken geleden bij Wim Jacquet, nu Daka, geweest. Prima geholpen, heel veel keus. Uiteindelijk zaten de HEAD schoenen inderdaad het lekkerst. Net een weekje in Oostenrijk geweest en de 140RS was fantastisch - echt geweldige schoen voor de “vlotte” skiërs.

*bericht bewerkt door Tpj op 06 mrt 2018 12:02

Ik ski inmiddels al 3 jaar op deze skischoenen. Heb redelijk brede voet en hoge wreef. Mijn vorige schoenen ware Lange 130 veel pijn buitenzijde halverwege de schoenen. Op advies de raptor 140 gekocht, ik een woord een SUPER skischoen. Ik kan zeggen ik wil nooit meer anders zitten als gegoten en kunnen de hele dag worden gedragen zonder de snallen los te zetten. Nooit eerder meegemaakt met skischoenen. Met de bijgeleverde schroeven is de flex nog hoger te maken. Samen met de head prestige ski the perfect equipment voor 300% skiplezier.

Ik heb zelf de head raptor 120. Prima kwaliteit schoen al hangt alles uiteindelijk af van de pasvorm. Ok heb zelf bredere voet en was voor mij 1 vd weinige race georienteerde modellen die paste.
Overweeg om er evt een plaatje onder te slaan anders slijt de schoen snel bij lopen :)

Enige nadeel van de headschoen is dat die in de zon wat verkleurt.
Maar goed who cares…

Plaats een reactie