Gezocht: tweedehands ski voor weinig

Ik ben op zoek naar een (gebruikte) klooiski. Mag dus al redelijk gebruikt zijn. Zolang het belag nog goed is, er wat staalkant op zit en de kern nog intact is, is het goed.

Ik heb wel een paar eisen (uiteraard):

  • pisteski (niet breder dan 75 mm onder de voet)
  • houten kern
  • lengte 172-180
  • geen twintip
  • rocker hoeft niet, mag wel
  • liever licht dan zwaar
  • geen ‘race’ model, makkelijk te skiën
  • moet goed kunnen slippen
  • deugdelijke binding
  • niet te kleine radius (>15 meter)

Ik wil er maximaal € 150 aan uitgeven.

Marktplaats, e-bay, fora en Google heb ik zelf al uitgeplozen uiteraard. Maar als iemand nog iets heeft liggen…

*bericht bewerkt door GiGi op 20 okt 2017 13:14

Wat is je lengte, gewicht en ski niveau? Misschien kan @GiGi je wel wat advies geven. Hij geeft hier op het forum over het algemeen de adviezen aan mensen die nieuwe ski’s nodig zijn.

A winter without powder isn't a winter!

@Joostw : het bericht is door @GiGi geplaatst :-)

@Joostw : het bericht is door @GiGi geplaatst :-)

Sarah op 20 okt 2017 16:34

Wie is @GiGi?

A winter without powder isn't a winter!

@Joostw : je geeft als tip dat GiGi raad weet over ski’s en hij is net de topic starter…

Oh nu je het zegt, inderdaad. Misschien moet hij zichzelf ski advies geven dan

A winter without powder isn't a winter!

Voor het bepalen van je niveau zou je dit topic eens kunnen doornemen:

https://www.wintersport.nl/forum/topic/118761

En wat verwacht je van de klooiski? Lange klooien of meer korte klooien? Stukje poederklooien ook net naast de piste of puur pisteklooien?

Ik denk dat je het beste aan @GiGi kan vragen.

Ik denk dat je het beste aan @GiGi kan vragen.

Tiny-M op 20 okt 2017 16:40

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt, @GiGi is de topic starter.

A winter without powder isn't a winter!

@GiGi ik snap er niks meer van. Loop je na al die sessies op ZTM nou nog steeds wat aan te klooien?😳 Misschien beter een snowboardje proberen?

mama on a mission in the snow

Ik heb een Scott Black Majic liggen die aan zo goed als alle eisen voldoet, en ik volgens mij voor een gelijkaardig doel gebruikt heb (Voormiddag les geven aan alle niveaus, in de namiddag op elk terrein terecht kunnen als ik te lui ben om 's middags naar een voor een bepaald doel geschikte ski te wisselen.

De Scott Black Majic: https://www.scott-sports.com/be/en/product/scott-black-majic…

Ik heb wel een paar eisen (uiteraard):

  • pisteski (niet breder dan 75 mm onder de voet): 78mm, maar elke review geeft aan dat deze smaller aanvoelt op de piste (En dat bevestig ik)
  • houten kern: Yes, Full woodcore
  • lengte 172-180: 167cm :(
  • geen twintip: Ok
  • rocker hoeft niet, mag wel: Beetje Tip Rocker
  • liever licht dan zwaar: 1,75kg/ski
  • geen ‘race’ model, makkelijk te skiën: Dingen skiën vanzelf, en vallen niet door de mand als je een beetje doordrukt…
  • moet goed kunnen slippen: No probs, zelfs geregeld een absolute beginnersgroep mee bijgestaan.
  • deugdelijke binding: Scott NS10 of NS12 (=rebranded Salomon)
  • niet te kleine radius (>15 meter): 3D Radius, maar dacht rond de 15M

[/post]

Ik denk dat de set die ik overheb net te kort is, maar de 177cm versie zou volgens mij voor uw doel absoluut perfect zijn. (Probeer ze zeker eens ergens te skiën als je dat nog niet gedaan hebt.)

Enige reden dat ze bij mij weg zouden mogen is omdat er toch geen plannen meer zijn om les te geven/reisleiding te doen, en dat ik dus een minder allround ski kan nemen met het oog op wat ik die dag zelf wil doen ;)

Hahaha, binnen 5 minuten het topic verkloot, mooi hoor. Toch weer gelachen vandaag. :-D

Hahahaha @Sarah
Kijk jij wel eens Big Bang Theory?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ebay.de al geprobeerd? Max. prijs instellen op € 150. Lijkt best wel wat te vinden.
http://www.ebay.de/itm/Volkl-RTM-77-Ski-Set-166-177-cm-Allmo…
(Wel te breed)
http://www.ebay.de/itm/Blizzard-POWER-LTD-7-3-Ski-Set-sportl…
Ik heb maar heel even gekeken. Weet niet of je zoiets zoekt.
Je moet je wel door een heleboel kinderski’s heen worstelen.

@FORZAM ik ken de Black Magic, niet echt mijn ding. En inderdaad wat kort. Maar dank voor het meedenken.
@HN65 Joost verkloot wel meer, maar mijn topic staat wel mooi bovenaan de lijst.
@de rest, thanks, nu weet ik hoe al die irritante vragen voelen hahaha ;)

Ik heb nog wel een plankje liggen die bijna aan je vereisten voldoet. Lengte 159 (maar 13cm te kort, maar moet prima gaan met jouw postuur), directional twin, dus niet helemaal twintip, beetje rocker erin, houten kern en goede bindingen voor meerprijs. Hoor wel als je interesse hebt :)

Ik ben het overigens ook met iedereen eens dat een snowboard een klooiplank is, maar dat is misschien wel wat te extreem.

@FORZAM ik ken de Black Magic, niet echt mijn ding. En inderdaad wat kort. Maar dank voor het meedenken.

@HN65 Joost verkloot wel meer, maar mijn topic staat wel mooi bovenaan de lijst.

@de rest, thanks, nu weet ik hoe al die irritante vragen voelen hahaha ;)

GiGi op 20 okt 2017 16:55

Tja, vrijdagmiddag… :D

Fischer Progressor 8, lengte 175:
http://www.ebay.de/itm/401343936885?rmvSB=true

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 okt 2017 17:04

Hè, had ik nou net zo’n fijn klooiplankje voor je liggen. True twin, mooi hout en goed op lengte (voor een klooiplankje).

Loop anders de verhuurshops in Sölden en Stubai nog eens langs als je er bent volgende maand. Vlak voor de echte seizoensopening smijten ze vaak van alles weg. Zo heeft een kennis van me een paar perfecte Stöckli’s gevonden bij de afvalcontainer… Ik ben nog jaloers op 'm.

*bericht bewerkt door Bennie op 20 okt 2017 17:13

@de rest, thanks, nu weet ik hoe al die irritante vragen voelen hahaha ;)

GiGi op 20 okt 2017 16:55

Dat wist je ondertussen toch al :-P

*bericht bewerkt door Alex op 20 okt 2017 18:08

When life gets too complicated.... SKI

Wat is je lengte, gewicht en ski niveau? Misschien kan @GiGi je wel wat advies geven. Hij geeft hier op het forum over het algemeen de adviezen aan mensen die nieuwe ski’s nodig zijn.

Joostw op 20 okt 2017 16:31

En de vraagsteller is…?

Piste riderrrrr

@Joostw : het bericht is door @GiGi geplaatst :-)

Sarah op 20 okt 2017 16:34

Wie is @GiGi?

Joostw op 20 okt 2017 16:35

Wat is een piste?

Piste riderrrrr

Wat is je lengte, gewicht en ski niveau? Misschien kan @GiGi je wel wat advies geven. Hij geeft hier op het forum over het algemeen de adviezen aan mensen die nieuwe ski’s nodig zijn.

Joostw op 20 okt 2017 16:31

En de vraagsteller is…?

Patrick71 op 20 okt 2017 21:19

Grappen worden minder leuk als je ze uit moet leggen :D

Ik heb nog een stel Völkl 5* supersport staan in 175 cm. Helemaal goed, maar wel wat ouder dus.
Voor weinig…
Is dat in de richting? @GiGi

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 21 okt 2017 17:42

@GiGi. Ik zie op de webside van Surf en Sport (Heidebaan tussen St.Niklaas en Antwerpen) een vrij groot aantal 2e hands ski’s in de aanbieding van slechts rond de €100,–. Vooral veel Elan, je favorieten. Maar ook o.a. Salomon Enduro 800. Ze zijn enkel af te halen. Wellicht wat ver voor je. Ik denk dat ze uit de verhuur komen.

Hen48
Ski you later!

http://www.ebay.de/itm/Ski-Rocker-K2-AMP-Charger-mit-Bindung…

Je hebt er al eens op geskied

TessaSki op 21 okt 2017 21:03

Haha ja dat klopt. Daardoor weet ik ook dat ik die ski niet wil. Maar dank (allen) voor het meedenken. Ik heb geloof ik al iets gevonden.

Fijn, misschien een slotje erop dan.?

Ski you later!

Nou, eerst die dingen binnen hebben, dan zal ik daarna het topic sluiten.

Wist wel dat je blij zou worden van die plank ;)

*bericht bewerkt door Tiny-M op 21 okt 2017 22:00

Plaats een reactie