Een uitstapje vanuit Kaltenbach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hintertuxer Gletscher

Hoi,

Wij skiën al een aantal jaren in het prachtige Kaltenbach (en uiteraard een beetje Hochfugen). Nu willen we toch eens een uitstapje maken naar een ander gebied. Wat dan meteen de meeste interesse trekt is de Hintertux en dan vooral “De Gletscherrunde”. Nu heb ik al een beetje research gedaan, maar ik kan nou nog niet echt achterhalen wat precies de moeilijkheidsgraad van zowel het gebied, als de befaamde tocht.

Ik vind het erg lastig om ons skiniveau te kunnen bepalen, maar alle blauwe, rode en deels de zwarte pistes in Kaltenbach en Hochfugen gaan vier van ons prima af. Een heeft er iets meer moeite mee. We skiën allemaal al zo’n tien jaar.

Is dit voor ons een leuk uitstapje of zullen we toch moeten uitwijken naar een ander gebied om eens lekker te kunnen afwisselen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik vond die gletsjer maar weinig interessant, best leuk om eens geweest te zijn maar dat was het dan ook. Als je alleen in Kaltenbach-Hochfugen bent geweest, steek dan het dal eens over naar Zell-Gerlos, dat is aanmerkelijk interessanter. Of een stukje verder richting Mayerhofen eo, Zillertal biedt mogelijkheden genoeg.

Ik zou inderdaad eerder de Zell kant op gaan. Zell heeft erg leuke pistes vind ik zelf en evt kun je nog verder door richting Königsleiten, dan wordt het echt een dagtochtje, leuk om te doen!

Hoi,

Wij skiën al een aantal jaren in het prachtige Kaltenbach (en uiteraard een beetje Hochfugen). Nu willen we toch eens een uitstapje maken naar een ander gebied.

Tom22 op 11 okt 2017 16:29

Goed idee! Als je Kaltenbach al prachtig vindt dan is het overgrote deel van de Alpen een Paradijs.

Wat helemaal ideaal is, je stapt in Kaltenbach op de trein(zillertalbahn) met je skipas kan je hier ‘gratis’ gebruik van maken.
Je stapt in Mayrhofen uit en daar de lift omhoog, mooi veelzijdig gebied, in Zell a Z. uitstappen kan ook, maar dan moet je een stukje met de bus.

Hoi,

Wij skiën al een aantal jaren in het prachtige Kaltenbach (en uiteraard een beetje Hochfugen). Nu willen we toch eens een uitstapje maken naar een ander gebied.

Tom22 op 11 okt 2017 16:29

Goed idee! Als je Kaltenbach al prachtig vindt dan is het overgrote deel van de Alpen een Paradijs.

RRski op 11 okt 2017 17:12

Haha, ik begrijp hier uit dat in jouw ogen Kaltenbach maar een saai gebied is?

Ik zou inderdaad eerder de Zell kant op gaan. Zell heeft erg leuke pistes vind ik zelf en evt kun je nog verder door richting Königsleiten, dan wordt het echt een dagtochtje, leuk om te doen!

Tiny-M op 11 okt 2017 17:09

Ik begrijp dus dat Zell en Konigsleiten met liften/pistes aan elkaar verbonden is? Dan is dat misschien toch het leukste uitstapje, want over die beide gebieden lees ik de leukste dingen. Het leek me alleen eens zo bijzonder om die extreme hoogtes van de Hintertux en die gletscherpistes eens mee te maken…

@Tom22 dan doe je toch gewoon allebei? Dagje Zell am Ziller en een dagje Hintertux. Hintertux is een gletschergebied en nergens echt spannend qua niveau. Wel mooi qua bergomgeving enzo.

Hoi,

Wij skiën al een aantal jaren in het prachtige Kaltenbach (en uiteraard een beetje Hochfugen). Nu willen we toch eens een uitstapje maken naar een ander gebied.

Tom22 op 11 okt 2017 16:29

Goed idee! Als je Kaltenbach al prachtig vindt dan is het overgrote deel van de Alpen een Paradijs.

RRski op 11 okt 2017 17:12

Haha, ik begrijp hier uit dat in jouw ogen Kaltenbach maar een saai gebied is?

Tom22 op 11 okt 2017 19:13

Niet direct, maar ik zou niet gauw terugkomen, er zijn gigantisch veel gebieden die mooier zijn.

Dus ik zou sowieso iedere keer iets nieuws ontdekken.

*bericht bewerkt door RRski op 11 okt 2017 21:23

Königsleiten, Zell is inderdaad verbonden met Gerlos ertussen. Leuk tochtje om te doen. Makkelijkste is even de pistekaart van Zillertal Arena te bekijken dan zie je hoe het loopt: https://www.wintersport.nl/skigebieden/zillertalarena/kaarte…

Aantal jaar al in Kaltenbach en dan de rest nog niet gedaan?
Zat 1 week in Fügen en zowat alle gebieden in het Zillertal toen gedaan muv de gletscher.
Skipas geldt voor de het hele Zillertal, dan ook gebruiken.
Zou zeker vanuit Zell naar Königsleiten/Krimml gaan en Mayrhofen.
Hintertux gletscher alleen doen bij kaiserwetter voor het uitzicht en de ervaring.

Als je Kaltenbach al prachtig vind, valt er nog een hoop voor jullie te ontdekken.
Kaltenbach staat niet echt bekend als pittoresk, rustiek of een skiwalhalla.

t makkelijkst voor jullie is t om een dagje Mayrhofen of Zell te doen. Als je een auto tot je beschikking hebt is Hintertux ook nog wel te doen, maar is zeker 45minuten met de auto.

Kaltenbach vond ik ooit niet zo boeiend, heel makkelijke pistes die allemaal naast elkaar liggen. Hochfugen vond ik leuker. De pistes op de Hintertux zijn echt wel een heel stuk pittiger dan die in Kaltenbach. Ik zou ook adviseren lekker naar Mayrhofen, Zell of Gerlos te gaan, lekker veel pistes, tochtjes, en allemaal niet al te ingewikkeld.

Ben toch blij dat de meeste het niet zo leuk vinden in Kaltenbach. Kan ik me daar prima vermaken op lege/rustige pistes tijdens de krokus vakantie. Vooral wegblijven dus. ;)

Übung macht den meister!!!

10 x kaltenbach en verder niets van het zillertal gezien … oef , dat is echt een gemiste kans … jammer, maar ik zou het snel goed maken , en zeker in al de genoemde gebieden gaan kijken … aan het vervoer hoeft het niet te liggen , want dat is goed geregeld in ht zillertal . En dat alls op die ene skipas … veel plezier , er zal een wereld voor je open gaan .

Erg late reactie, maar bedankt voor alle goede tips! We gaan in ieder geval een dagje naar Zell en kijken vanaf daar wel verder. Nu al zin in!

Plaats een reactie