Hoe zijn de omstandigheden rond Kerst bij een sneeuwarme december?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Onze plannen voor komende Kerstvakantie (1e week) staan nog niet vast. Maar Val Gardena/Alta Badia staan al jaren hoog op het verlanglijstje.
Echter wachten we altijd met boeken tot de week voordat we vertrekken en kijken dan waar de meeste sneeuw ligt. Dat gaat vaak best goed, maar bij sneeuwarme decembermaanden, zijn we toch ook vaak tegen slechte pistes aangelopen. Ondanks de hoogte (Lech, Gerlos) en de kunstsneeuw.
Nu lees ik elk jaar, dat ondanks het uitblijven van (veel) natuursneeuw het toch erg goed skien was in de regio Val Gardena en Alta Badia. Ik weet dat Italianen meesters zijn in het maken van kunstsneeuw, maar hoeveel pistes zijn er dan open in de 1e Kerstweek? In Lech een aantal jaren geleden maar een paar, vandaar.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips om te verblijven bij sneeuwarme winters. Zijn er dan plaatsen waar je het beste kan zitten omdat daar de meeste pistes ‘gemaakt’ worden. Grazie!!

Piste riderrrrr

De laatste 4 j was val thorens zeer goed , waar meribel minder was ( dit jaar door weinig sneeuw toch 400 km open op 600 , dus niet slecht (volledig LTV )

Ik ben wel eens in een chalet met een groene tuin gaan slapen om de volgende dag de deur niet meer open te krijgen door een berg sneeuw.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Afgelopen winter was ik in januari in de Dolomieten in een periode dat er ook nauwelijks sneeuw gevallen was. Ik schat dat zo’n 90% van de pistes open was.
Kunstsneeuw natuurlijk en pistes waren heel behoorlijk.

*bericht bewerkt door Noblesse op 09 okt 2017 18:49

In januari van dit jaar was ik twee weken in de Dolomieten, een week in Ortisei en een week in San Cassiano. Er lag geen vlokje natuursneeuw, alles was groen, maar alle pistes en de Sella Ronda waren open en perfect geprepareerd. Ik heb lekkerder kunnen skiën dan in menig andere sneeuwrijke of sneeuwarme winter in andere landen/gebieden en ik zou zonder twijfel een tripje in december durven boeken!

Iedereen is natuurlijk afhankelijk van temperatuur, maar in principe is vrijwel alles open in de Dolomieten. Ik zou inderdaad ook zonder twijfel boeken!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie