ik heb een vraag over ekosport

Dames en heren,
Ik heb een vraag over ekosport.
Ik ga mijn twintip ski’s bij hun bestellen nou vind ik het makkelijk als zei meteen mijn binders plaatsen.
Maar ik heb twee vragen.

  1. zei vragen om een franse maat? hoe kan ik dat achter halen (ik moet wel zeker weten dat het goed is)
  2. ik kan nergens aangeven waar ik mijn binder wil plaatsen op de ski, aangezien het een twin tip is ben ik bang dat hij automatie’s in het midden wordt geplaats.
    Terwijl ik liever iets tussen centraal en klassiek in heb bijv.

Ik hoop dat jullie wintersport vanaten mij verder kunnen helpen!
Mvg Yari

Ik heb even geprobeerd de situatie te reproduceren… niet gelukt. Kan je een screenshot maken van wat je allemaal moet/kan invullen en die ‘Franse maat’ waar je het over hebt?

Als er ergens een vrij tekstveld is, zou ik daar het volgende neerzetten: (hier ingevuld voor mijn schoenen en voorkeuren)

“Boot Sole Length: 305 mm. Binding position: ski centre -/- 7 cm”. Die zoollengte staat op je skischoen (op de zijkant van de hiel meestal). De positie van de binding is iets wat je moet weten/uitvinden. Sommige ‘allmountain’-twintip ski’s hebben zowel een freestyle-lijn waarop het midden van de schoen kan worden uitgelijnd (centre, min of meer) en een ‘freeride’-lijn (wat verder naar achteren). Als dat niet zo is, dan kan je dus zelf aangeven waar je wil dat het midden van je skischoen op wordt uitgelijnd. “Centre -/- 7 cm” wil hier zeggen: 7 cm naar achteren vanaf het midden van de ski. Maar ja, dat moet je dan natuurlijk wel weten, waar je de binding precies wil hebben. En anders kan je een Schytzo-binding nemen, die je zelf kan instellen op een meer centrale positie of meer naar achteren.

null
null

het is een franse site dus het zou slecht vertaalt kunnen zijn het gaat om de kastle xx90 james
op de site ekosport

Wat kan je kiezen bij Franse Maat?

24 t/m 50 als volgt 24- 24 1/2- 25 -25 1/2- etc etc etc.
of raad je aan om ze los te bestellen en bij een nederlandse zaak te laten monteren?
kost me wel weer 30-40 euro (en ik ben niet de rijkste weeg dat een beetje mee :) )

*bericht bewerkt door yari op 08 okt 2017 13:07

Dat ziet eruit als gewoon de mondopoint maat van je skischoen. Maar misschien kan @Rogier hier meer licht over schijnen als halve Fransoos… ?

ja dat dacht ik ook! maar aangezien ik dat al moet invullen er boven was ik een beetje mind fucked, maar prima we wachten rogier zijn reactie af

Dat zijn inderdaad mondopoints. Als ze nergens om mm’s vragen laat ze daar dan absoluut niet monteren. Want dat kan gewoon echt fout gaan.

Verder is het met speciale eisen (er tussenin zoals je zegt) echt wel waard om dit even in een winkel te laten doen. Met je schoenen erbij, dan weet je zeker dat het goed gaat.

Click. Click. Peace

oke top! bedankt voor je reactie ik ga ze gewoon los bestellen

Plaats een reactie