Gezocht: skigenoot voor ski-in/ski-out Frankrijk, 3 t/m 10 februari 2018

Wanner?
In de week van 3 t/m 10 februari 2018 wil ik een week naar Frankrijk. In verband met werk is een andere week niet mogelijk voor mij. En als ik de drukte-indicatie mag geloven die hier als blog voorbij is gekomen, zou in Frankrijk nog niet veel van voorjaarsvakantiedrukte moeten zijn die week. En dat komt mooi uit. In de kerstvakantie ga ik al naar Italië (de Dolomieten) en in Oostenrijk kom ik ook vaak genoeg, dus een week ski-in/ski-out in Frankrijk spreekt me erg aan.

Wie?
Ik ben 36 en een gevorderde skiër. Ik hou van tochten maken door een groot aaneengesloten gebied. Dat hoeft niet elke dag tot de laatste lift te zijn (al probeer ik wel de eerste altijd te hebben). Ook ga ik graag off-piste. Ik ben niet iemand die daar flink voor gaat hiken, maar ‘lift access’ poeder laat ik niet liggen (wel verantwoord, met alle maatregelen, kennis en materiaal die daarbij passen/horen). Après-ski is niet mijn ding; aan het eind van de middag relaxen, een drankje doen en ’s avonds samen koken of uit gaan eten des te meer.

Ik ben dus op zoek naar een reisgenoot (m/v) tussen groefweg 25 en 40 jaar die zich in dit soort wintersport herkent. Ik wil ook wel echt off-piste gaan als de sneeuw goed is, dus dit moet je ook samen met mij willen doen (alleen off-piste gaan is een no-go). Als off-piste er niet in zit, kan ik mij op de piste ook zonder moeite een week vermaken overigens. Geen enkel probleem. Maar in beginsel zoek ik dus wel iemand die de poeder in wil als die er dan ligt.

Waar en hoe?
Qua gebieden heb ik een grote voorkeur voor Espace Killy (liefst Tignes Le Lac). Ik ga niet voor het goedkoopste wat er te vinden is. Een eigen bed (niet in de woonkamer!), wat leefruimte en kwaliteit stel ik wel op prijs. Ik ben ook bereid daar wat extra voor te betalen. En mijn insteek is om gedurende de week de auto niet nodig te hebben. Hoewel ik een wagen heb waarmee we prima zouden kunnen gaan (voor de winter uitgerust en ruim genoeg voor 3 personen plus bagage), ga ik net zo lief met de bus.

Welke gevorderde, relaxte, mooie tochten en poeder zoekende skiër/skiester of board(st)er sluit zich aan? Een face-to-face kennismaking staat wat mij betreft wel op de planning voordat we iets boeken. De groep kan wat mij betreft ook best groter worden.

Voor vragen, reageer gerust of stuur me een privébericht.

Samengevat
Wanneer: 3 t/m 10 februari 2018
Waar: Espace Killy, Frankrijk
Wat: mooie tochten op de piste, lift-access off-piste
Hoe: bus of auto
Budget: geen studentenbudget, maar ook zeker geen Russische taferelen

Tsja, de weken erop ben ik aan het werk bij de buren in La Plagne. Als er nog een bed vrij blijft tegen de tijd dat er geboekt is zou ik wel graag een paar dagen komen buurten (tegen faire vergoeding natuurlijk). De hele week is me een beetje te kostbaar vrees ik. Daarnaast heb ik L2A (en Alpe d’Huez), Kirchberg, en enkele weken Pinzgau in het vooruitzicht.

1 serieus geïnteresseerde tot nu toe (@Bennie niet inbegrepen). Nog anderen?

Hoi Gigi,
Als je nog steeds dezelfde plannen hebt lijkt het mij leuk mee te gaan met poederhappen!
Groet,
Vico

@VicodB
De planning is nog steeds hetzelfde. Maar vertel eens wat meer over jezelf (mag ook in privébericht). Na wat minder geslaagde matches met reisgenoten ben ik iets voorzichtiger geworden met je zomaar ‘Ja’ roepen op alles en iedereen…

Eén van ons gezelschap (was 4) kan helaas niet mee. Er is nog niets geboekt, maar wel de wens voor een vierde persoon. Iemand?

Ondertussen zijn de plannen wel iets concreter:

  • Reis met ruime (lease) auto, vrijdagavond 2 februari vertrekken, aankomst zaterdag 3 februari in de morgen
  • Verblijf (waarschijnlijk) in Résidence Village Montana in Tignes le Lac (3 kamer-appartement)
  • 8 dagen skiën, aan het eind van de middag van zaterdag 10 februari weer huiswaarts

Voor de rest: zie openingspost.

Ik ga mee! Vol!

Nou, er is wel zoiets als een ballotagecommissie. Daar zal je eerst langs moeten.

Geen probleem, schat ik in!

vertel eens wat meer over jezelf (mag ook in privébericht). Na wat minder geslaagde matches met reisgenoten ben ik iets voorzichtiger geworden met je zomaar ‘Ja’ roepen op alles en iedereen…

GiGi op 26 nov 2017 06:42

Doe je best.

Ik heb het even nagevraagd. Onbegeleid proefverlof zit er nog even niet in.

ik stuur je PB!

ik stuur je PB!

kjiratsiekoedel op 24 dec 2017 09:20

Leuk! Je hebt bericht terug.

Hoi gigi.
In hoeverre zitten jullie al vol.?

Ik ben 29 getrouwd (snowboarder) en gek op alle soorten sneeuw omstandigheden.

Ik ging andere jaren altijd met een kameraad maar die moest helaas afhaken.

Groet arnout

We hebben inmiddels geboekt. Dit topic kan gesloten worden.

Hey GiGi! Wij zullen ook in Tignes zijn dezelfde week! Waar verblijven jullie?

*bericht bewerkt door BaY op 11 jan 2018 20:47

Résidence Village Montana, Tignes Le Lac.

Wij in Gentiana aan de overkant vh plein :-)
Mss kunnen we eens afspreken ?

Plaats een reactie