Kramp/pijn buitenkant enkel tijdens snowboarden

Goedemiddag,

Ik snowboard inmiddels al een aantal jaar (goofy) maar heb altijd na dag 1 een heftige pijn op de buitenkant van mijn enkel van mijn rechtervoet. Deze pijn wordt in de loop van de week steeds heftiger waardoor ik genoodzaakt ben met pijnstillers te boarden… Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, maar een echte oplossing heb ik tot nu toe nog niet gevonden.

null

Het gaat om de kop van de peroneus brevis.

Weet iemand op dit forum misschien de oorzaak van de pijn aan deze spier?

Extra info:
Board, schoenen en bindingen passen goed bij elkaar (flex 5)
Rechtervoet is een ruime cm kleiner. Ik gebruik sportzooltjes in mijn schoenen.
Schoen is de Nitro Blaze TLS

Alvast bedankt.

Wat hebben skiers en boarders gemeen? Ze kunnen beide niet skiën

Verkrampte houding door ‘verkeerde’ techniek of verkeerde schoen. Ik heb ook zoiets gehad en met nieuwe schoenen was dat opgelost. Mijn voeten waren wat breder geworden waardoor de boots te smal werden, daardoor veel kramp. Ga eens langs bij een goede bootfitter om te starten. En bij de volgende vakantie een lesje nemen om aan jouw techniek te werken, of voor de vakantie naar de rollerbaan dan wel indoor

Ik heb pijn in mijn voeten gehad doordat ik mijn bindingen niet in de juiste hoek op mijn board had staan. Door ze “schuiner” te zetten was het bij mij opgelost.

Ik ski ook en bij mijn skischoenen heb ik pijn gehad doordat ze gewoon te groot waren.

Succes met zoeken.

Vermijd bovendien zoveel mogelijk de sleepliften. En probeer af en toe eens fakie te rijden. Zo krijgt je rechterbeen meer rust.

Speel eens met de afstelling van je binding. Het kan zo maar zijn dat je problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen (wat een rot gezegde eigenlijk voor op een forum als deze) als je je voorste binding (rechts) een paar graden schuiner zet.

Ik ga er dan wel ff vanuit dat je conditie en je techniek goed is.

Ga eens in de woonkamer op je boardje staan en kijk eens of je dan nog steeds last krijgt. Zo ja, dan kun je wat met je afstelling gaan spelen.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Kramp
Dan heb je misschien magnesium te kort.
Deze hebben mij geholpen tegen kramp.
Vitamine D3
Vitamine K2
Cal-M Capsules

null

Plaats een reactie