Ontwikkeling op snowboard gebied: Burton Step-on

Gebruik sinds kort ook weer step-in bindingen. :D

null

RFKANGOO op 9 feb 2018 08:31

Op een F2 Silberpfeil?

Tukker op 9 feb 2018 08:36

Sorry! Tomahawk ziet er bruut uit!

Ga je mond spoelen.

null

RFKANGOO op 9 feb 2018 08:40
Tukker(ik)

Gebruik sinds kort ook weer step-in bindingen. :D

null

RFKANGOO op 9 feb 2018 08:31

Op een F2 Silberpfeil?

Tukker op 9 feb 2018 08:36

Sorry! Tomahawk ziet er bruut uit!

Ga je mond spoelen.

null

RFKANGOO op 9 feb 2018 08:40
Tukker op 9 feb 2018 08:51

Hahaha ben gewoon niet zo’n fan van f2 boards. ;)

Übung macht den meister!!!

Snowboard al een jaartje of 20 met Flow bindingen, en heb mezelf nu een set Burton Step On’s kado gedaan. Heb er nu een eerste week mee gereden en ik moet zeggen, ondanks dat het een gokje was (ivm met de prijs ), ze zijn SUPER !!!
Instappen met of zonder sneeuw onder je schoenen altijd zonder problemen, rijdt super strak en geen gevoel wat je met de flows wel eens had dat je voet ahw “platgedrukt” werd in je binding, zó comfortabel.

Weet iemand waar kan ik die Step on testen/kopen ?

Testen zou ik zo niet weten maar kopen in elke winkel die Burton verkoopt lijkt mij.

Übung macht den meister!!!

Ik heb ze vorig jaar maar één keer in het wild gezien. Je hebt best kans dat je ze dit seizoen al niet meer in de winkel ziet staan.

https://www.duijvestein-wintersport.nl/burton-m-step-on.html…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Wil ze ook wel een keer testen. Ben erg benieuwd!

Plus- en minpunten
+Easy aan en uit
+Goede kleuren
+Hoe snel wil je het hebben
-Alleen voor met Burton Step On boots
-Je wil nooit meer iets anders

Rare plus en minpunten.
Waarom is het een pre dat het bestaat in “goede” kleuren. Wat zijn goede kleuren überhaupt.
Hoe snel wil je het hebben? Een vraag als pluspunt… !
Je wilt nooit meer iets anders. is negatief? Volgens mij als je nooit meer iets anders wil dan betekent dat dat het een geweldig product is

*bericht bewerkt door Birdheart op 28 aug 2018 11:00

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

https://www.burton.com/be/en/step-on?regionSelector=true…
https://www.burton.com/blogs/the-burton-blog/europe-step-on-…

komt blijkbaar pas uit dit seizoen…
Maar gaat imo niet aanslaan, weer te eenzijdig, te klein aantal boots beschikbaar.

*bericht bewerkt door japser op 28 aug 2018 12:57

Burton heeft jaren terug eenzelfde type binding gehad die ik toen een paar seizoenen gebruikt heb. Vond toen het nadeel dat je een stijve boot hebt doordat je de 2 straps mist, hierdoor niet zo’n lekkere controle dan met de strapbindingen. Bijkomend nadeel, als of de binding of de boot kapot gaat moet je of voor hetzelfde materiaal weer gaan, of een compleet nieuwe set kopen. Bij mij ging de verbinding van de boots waarmee je in de binding vastklikt stuk. Alles weg gedaan en compleet nieuwe set gekocht.

https://www.burton.com/be/en/step-on?regionSelector=true…
https://www.burton.com/blogs/the-burton-blog/europe-step-on-…

komt blijkbaar pas uit dit seizoen…
Maar gaat imo niet aanslaan, weer te eenzijdig, te klein aantal boots beschikbaar.

japser op 28 aug 2018 12:57

In Nederland lagen ze afgelopen seizoen al in de winkels. Of misschien komt er een nieuw model??

Übung macht den meister!!!

Er is een simpele reden waarom dit nooit gaat werken en dat is dat het systeem veel te gesloten is, waar Flow universeler is met allerlei schoenen en type bindingen die los te koop zijn kun je meer kanten op.
1 type binding en 2 type schoenen is veel te beperkt laat staan de prijs die je er voor neertelt!
Ik denk dat goed is dat ze proberen om de blijven innoveren maar willen ze echt iets hebben wat aanslaat dan moeten ze iets uitvinden waarbij je elke boot kunt gebruiken waarbij elke type binding die men graag ziet toegepast kan worden.
In mijn hoofd zit de oplossing eerder in de verbinding met het bord (magnetisch etc.) dan de verbinding met je schoen en binding! :)

*bericht bewerkt door Freerider op 29 aug 2018 08:59

Een snowboard met een magneet erin (voor de binding). Ik ben benieuwd wat voor effect dat gaat hebben als je over een rail gaat.

@GiGi overal is een oplossing voor…als je polarisatie van de magneet zo houd dat de positieve kan onder zit dan zweef je er zo over heen en beschadigd je board niet :P
Maar als de waaghalzen of parkies zoals ik ze noem graag willen freestylen dan zullen ze vast en zeker wel iets geks/nieuws bedenken qua tricks :)
Maar we kunnen natuurlijk ook alles vervangen voor aluminium dan is ook alles opgelost haha :) ;)

Heeft iemand die step on geprobeerd ? Zijn ze echt goed zoals ze zeggen?
Zijn ze de investering waard ?

  1. Vast wel.
  2. Ligt er aan wie het zegt. De ene reviewer vind het geweldig. De ander vind het niks.
  3. Ik vind van niet. Een burtonfan vind waarschijnlijk van wel.
Übung macht den meister!!!

Hallo Juul,
Dit is het tweede seizoen dat het Step_on systeem in deze hoedanigheid verkrijgbaar is. Uitgebracht na ruim vier jaar research and development. Na het zelf in de sneeuw te hebben getest moet ik zeggen dat er eigenlijk weinig minpunten aan zitten. Het stapt eenvoudig in, het is zeer direct in de sturing, er is immers nauwelijks verlies van beweging. Er is een 2 standen sluiting. De eerste zet je boot vast maar met ruimte onder de schoen zodat daar nog sneeuw kan zitten. Bij stand 2 gaat de schoen nog vaster zitten. Dit gebeurd als je de sneeuw hebt plat getrapt. Bij een normale binding haal je meestal ook eerst wat sneeuw uit je binding, want dat zit sowieso lekkerder. Dus hier is dat ook handig, maar dus niet erg als dat een keer wordt vergeten. Bekijk de filmpjes maar eens op internet. De bindingen kunnen op alle merken boards gemonteerd worden. Dus geen alleen Burton zoals hier boven ergens wordt gezegd. Het eerste seizoen was het in no-time uitverkocht en dit seizoen niet anders. Er zijn maar 5 dealerds in Nederland die het verkopen. Wij hebben bij Duijvestein Winterstore Zoetermeer van de week nog een restock gehad met best wat gangbare maten. Dus als je ze eens wilt bekijken en/of passen…
Groeten Björn

Ik heb ze sinds vorig jaar. Echt moeten zoeken inderdaad om nog een paartje te pakken te krijgen; maar ik vind ze geweldig.

Heb van af jongs af aan leren skiën en pas vorig jaar leren boarden; dus ben waarschijnlijk bevooroordeeld; maar het is zo veel relaxter dan elke keer moeten bukken en emmeren met die bindingen of met je reet in de sneeuw te zitten.

Click-click-Go!

Wat mij een groot nadeel lijkt is dat je maar moet hopen dat je voet goed bij de schoen past. Je hebt tenslotte eigenlijk geen keuze in verschillende modellen. Ik heb 10 verschillende boots gepast voordat ik er pas 1 had die ik echt lekker en comfortabel vond zitten en die echt stevig om m’n voet zat voor optimale controle. De kans dat die burtons precies goed zitten is gewoon erg klein.

Zelfs heb ik de flow Nexus hybrid bindingen. Daar heb je het gemak van de snelle instap van flow en door de straps dus de controle van gewone bindingen. Bij het uit de lift glijden schuif je je voet in de binding en klik je hem van achteren dicht. Mocht hij een beetje los ziyten, dan geef je je straps nog een klein klikje en ben je klaar.

Born to Ride

Wat mij een groot nadeel lijkt is dat je maar moet hopen dat je voet goed bij de schoen past. Je hebt tenslotte eigenlijk geen keuze in verschillende modellen. Ik heb 10 verschillende boots gepast voordat ik er pas 1 had die ik echt lekker en comfortabel vond zitten en die echt stevig om m’n voet zat voor optimale controle. De kans dat die burtons precies goed zitten is gewoon erg klein.

Zelfs heb ik de flow Nexus hybrid bindingen. Daar heb je het gemak van de snelle instap van flow en door de straps dus de controle van gewone bindingen. Bij het uit de lift glijden schuif je je voet in de binding en klik je hem van achteren dicht. Mocht hij een beetje los ziyten, dan geef je je straps nog een klein klikje en ben je klaar.

Matthias123 op 15 dec 2018 06:37

Er zij. 3 modellen boots die allen een verschillende fit hebben. Geen grote keuze, maar wel keuze. Photon is smaller en de Ion iets breder.

Afgelopen zaterdag heb ik bij Duijvestein de Step-on bindingen met Ion schoenen gekocht. Vorig jaar was ik nog sceptisch en had toen niet gedacht dat ik na 11 jaar K2 Cinch ooit nog over zou stappen op iets anders, maar nu heb ik het toch gedaan. Het is een beetje een gok, want je kunt ze niet vooraf testen. Ik had wel veel filmpjes en reviews bekeken en heb de bindingen goed bekeken en een aantal keer met de schoen er in en uit gestapt. Het voelde goed en zag er degelijk uit.
Ze hadden de Photon en de Ion schoenen in mijn maat en die zaten allebei wel goed. Uiteindelijk voor de Ion gekozen.

Na de koop gelijk even een klein uurtje de baan op om het systeem te testen. Het was nog wel even wennen, maar de eerste indruk is goed.
De speling aan de teenkant wat je kunt zien in het filmpje eerder in dit topic, merk je helemaal niets van. Die speling heb je met straps ook. Je toe-strap zit nooit zo strak dat je die speling niet hebt.
De achterkant van de Step-on schoen zit echt als een huis in de binding. Je moet alleen wel je schoenen heel strak vast doen. De eerste run had ik mijn schoenen niet strak genoeg en had ik last van heel-lift.
Ik ben gewend om met redelijk zachte schoenen die niet super strak vast zitten, in mijn strak afgestelde K2 Cinch bindingen te zitten. In de binding heb je dan maximale controle, maar uit je binding (als je aan het lopen bent, in de lift of in een restaurant zit, dus toch ook een groot deel van de dag) heb je het comfort van een zachte soft-boot. Ik ben benieuwd hoe ik dat straks op wintersport ga ervaren als ik de hele dag strak in mijn schoenen zit.
Het in- en uitstappen is nog even wennen. Ik heb nog wel een paar keer misgestapt en had ook een keer mijn broekspijp tussen schoen en klipje. Er zit een speciale klem achter op de schoenen waar je je broek achter moet doen, maar daar is hij bij mij een keer uitgeschoten. Dat is dus een aandachtspuntje.
De in- en uitstapbeweging is heel anders dan ik gewend ben, maar mijn eerste dag met de K2 Cinch was ooit ook wennen. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik hier aan ga wennen. In januari ga ik het een week ervaren in Zermatt.

Annoying skiers since 2003

Ik wacht tot een brave ziel een set van de hand doet, maar als onvervalste gear slut is er geen ontkomen aan :)

Wat mij een groot nadeel lijkt is dat je maar moet hopen dat je voet goed bij de schoen past. Je hebt tenslotte eigenlijk geen keuze in verschillende modellen. Ik heb 10 verschillende boots gepast voordat ik er pas 1 had die ik echt lekker en comfortabel vond zitten en die echt stevig om m’n voet zat voor optimale controle. De kans dat die burtons precies goed zitten is gewoon erg klein.

Zelfs heb ik de flow Nexus hybrid bindingen. Daar heb je het gemak van de snelle instap van flow en door de straps dus de controle van gewone bindingen. Bij het uit de lift glijden schuif je je voet in de binding en klik je hem van achteren dicht. Mocht hij een beetje los ziyten, dan geef je je straps nog een klein klikje en ben je klaar.

Matthias123 op 15 dec 2018 06:37

hybrid of normale flows geven geen verschil, dat zit echt tussen de oren die “feel” van normale bindingen en het wel of niet hebben van een toestrap.

Nidecker ( Flow ) is daarvan zo overtuigd dat ze gewoon de hybrid als normale binding hetzelfde geprijsd hebben.

overigens heb ik afgelopen weekend ook staan kijken naar de step on, mooie bindingen en zou het dolgraag eens willen proberen, hetgeen mij tegenhoudt is wel dat het een retestijve set is en dus niet echt voor park/jibben bedoeld is.

*bericht bewerkt door Droopy-d op 21 dec 2018 16:11

don't count the days, make the days count !

@Droopy-d er zit wel degelijk verschil in. Als ik echt hard ga Carven strap ik nog een tandje strakker, dat verschil merk je heel goed. Wanneer je er dan uit stapt en er weer in stapt krijg je je klep niet meer dicht omdat je strap te strak zit. Dit krijg je dus niet met een gewone flowbinding voor elkaar. En het gaat dan niet alleen om de extra toestrap, maar om beide straps.

Born to Ride

@Droopy-d er zit wel degelijk verschil in. Als ik echt hard ga Carven strap ik nog een tandje strakker, dat verschil merk je heel goed. Wanneer je er dan uit stapt en er weer in stapt krijg je je klep niet meer dicht omdat je strap te strak zit. Dit krijg je dus niet met een gewone flowbinding voor elkaar. En het gaat dan niet alleen om de extra toestrap, maar om beide straps.

Matthias123 op 21 dec 2018 18:36

Zijn de geleerden bij flow en in verschillende shops die testset na gestadig doen toch niet over eens met je.

Maar zoals gezegd, zit voornamelijk tussen de oren :-)

don't count the days, make the days count !

Als ik echt hard ga Carven strap ik nog een tandje strakker, dat verschil merk je heel goed. Wanneer je er dan uit stapt en er weer in stapt krijg je je klep niet meer dicht omdat je strap te strak zit.

Matthias123 op 21 dec 2018 18:36

Dat probleem heb je met de K2 Cinch niet. Die kun je zo strak zetten als je wilt en dan kun je nog makkelijk instappen.

*bericht bewerkt door sterko op 21 dec 2018 19:00

Annoying skiers since 2003

@Droopy-d dat is gewoon een stuk marketing, anders geven ze toe dat de gewone flowbinding iets minder controle heeft dan een strap binding. Of is dat iets wat bij heel veel mensen tussen de oren zit dat een flowbinding minder controle heeft dan een strap binding?

Born to Ride

@Droopy-d dat is gewoon een stuk marketing, anders geven ze toe dat de gewone flowbinding iets minder controle heeft dan een strap binding. Of is dat iets wat bij heel veel mensen tussen de oren zit dat een flowbinding minder controle heeft dan een strap binding?

Matthias123 op 21 dec 2018 19:18

Vooral dat laatste.
De meeste mensen die flowbindingen hebben geprobeerd en het niks vinden gunnen zichzelf niet de tijd om het even goed af te stellen. Een flow binding hoeft niet zo strak te zitten als een “normale” strap binding doordat de bovenkant een veel groter contactoppervlak heeft. Zo lijkt het alsof ie schoen los in de binding zit maar dat is dus niet zo.
Bij de hybrid uitvoering drukt de voorste strap je schoen meer richting de Highback. Als deze te strak zit krijg je je schoen er idd. niet meer terug in als de Highback open is geweest.

Übung macht den meister!!!

@Sterko Ik ben ook wel benieuwd of de Burton boots ook in andere bindingen te gebruiken zijn. Mocht er bijvoorbeeld iets met de Burton bindingen aan de hand zijn.

Übung macht den meister!!!

Als ik m’n straps dusdanig strak zet dat ik er nog fatsoenlijk in en uit kan stappen dan voel ik het gewoon nog wel eens een klein beetje bewegen wanneer ik hard aan het carven ben. En dan hoef ik m’n toestrap amper strakker te zetten, het gaat dan vooral om m’n bovenste strap die nog iets strakker gaat. Natuurkundig is het ook allemaal erg makkelijk verklaarbaar. Zo’n klep met een heel groot contactoppervlak is gewoon lastiger om die erg stevig vast te zetten dan een strap met een klein contactoppervlak.

Born to Ride

Plaats een reactie