Nieuwe ski rugzak

Ik zit te twijfelen om een ski rugzak te kopen. Ik wil een rugzak waar een camelbag in kan en die goed op mijn rug aansluit. Ik zit te denken aan 14-20 L. Een klein compact rugzakje dus.

Kan iemand mij adviseren over een fijn, niet te duur (€100 max) rugzakje op basis van ervaringen?

P.S. Ik weet niet of dit topic al bestaat., maar ik weet geen snelle manier om te zoeken in dit forum. Is er iets van een zoekfunctie in het forum?

dakine heli pack 12l.
Mooi compact klein rugzakje. En er kan nog best veel in voor een 12 L

Dakine heli pack 20L

Zou kijken voor of een geisoleerde slang voor de camelbak of een tas waarbij de slang in de schouderband kunt opbergen.
Of goed terugblazen in het reservoir, zodat de slang niet bevriest. ( ik gebruik de laatste optie) omdat mn tas simpelweg dat vakje niet heeft

echte mannen lopen naar boven,

Zelf heb ik een Black Diamond Dawn Patrol 15 voor als ik op de piste rondzwerf. Heel fijn rugzakje.

http://eu.blackdiamondequipment.com/en_NL/ski-packs/dawn-pat…

When life gets too complicated.... SKI

P.S. Ik weet niet of dit topic al bestaat., maar ik weet geen snelle manier om te zoeken in dit forum. Is er iets van een zoekfunctie in het forum?

Tim kieft op 3 okt 2017 10:07

Helemaal links bovenaan naast het wintersporters logo staat een zoekbalkje…

Ga passen! Wat voor de één de perfecte rugzak is kan bij jou gewoon klote zitten. En het liefst passen met de ski- of snowboardkleding en de inhoud die jij op de berg wilt meenemen

En doe er bij het passen iets zwaars in wat je ook op de piste mee gata nemen. (Camelbag) en spring daar een beetje mee rond… Blijft ie lekker zitten…

Click. Click. Peace

Ik verkoop mijn dakine baker.

null

Deze verkoop ik dus.
Peat Camo = Groen Military
Phoenix = Zwart/Rood
Verticaal snowboard draag syteem
Diagonaal ski draag ssyteem
Ruimte voor je schep en sonde
Gewatteerde voering
Fleece gevoerde goggle zakje
Gewatteerde heup band
Fluitje
De Dakine Baker 16 L is een compacte snow backpack met voldoende ruimte voor je spullen en een mooie opberg ruimte voor je goggle. Je kan je ski of snowboard horizontaal of verticaal met je mee dragen.
Deze heeft een drinkzak van 2 L van Camelbak erbij.
Het fijne aan deze van Dakine is, dat de drinkslang in gewerkt is in de schouderband, en zo niet bevriest.
50 € wil ik er voor hebben.

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de rugzakken van Osprey. Hun Kamber heeft alle hierboven genoemde featurs (speciale ruimtes voor lawine 3-eenheid, geïsoleerde waterslang, etc). Maar de talon 11 of 18 zou ook goed kunnen passen bij wat je zoekt. Ze hebben ook ruimte voor een camelback en zijn een stukje goedkoper. Het zijn geen tassen specifiek voor de wintersport, maar ze hebben wel verschillende opties tot het georganiseerd opbergen van spullen. Heb zelf een enorme hekel aan een tas waar je alles gewoon in dumpt en daarna maar moet gaan grabbelen.

@X4ier hoe oud is je rugzak en in welke staat verkeerd hij?

Is van vorig jaar en nog in zeer goede staat.

ik heb een opsprey rugzak 30 liter. vind het een fijne rugzak. kan ook een cambelbak in. ik gebruik hem niet alleen voor skien. en als je met de auto gaat . in duitsland waren ze een stukgoedkoper… bij die buitensport zaak in munchen… ( ben even de naam kwijt, allee
n ga dan wel een dag eerder :) en houdt extra ruimte over) ze hebben daar dingen liggen wat je in de rugzak kan doen om het zwaarder te maken.

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 okt 2017 18:19

Dakine heli pack 20L

Zou kijken voor of een geisoleerde slang voor de camelbak of een tas waarbij de slang in de schouderband kunt opbergen.
Of goed terugblazen in het reservoir, zodat de slang niet bevriest. ( ik gebruik de laatste optie) omdat mn tas simpelweg dat vakje niet heeft

martijnuiterwijk op 3 okt 2017 10:22

Mijn slang bevriest ondanks de dikke isolatie geregeld. Zou een klein beetje alcohol helpen? 😁
Ik ben wel benieuwd of de slang in de schouderband beter werkt. Iemand ervaring met beiden?

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 okt 2017 19:32

Bij mij heeft vroeger de geïsoleerde slang van de camelbak aangevroren, nu in de Dakine Baker zit de niet geïsoleerde slang in de schouderband, en is nog nooit bevroren.

Ik blaas hem terug. Nog nooit bevroren geweest. Doe er wel isostar of powerbar poeder in. A voor de smaak en b voor het vriespunt te verlagen

echte mannen lopen naar boven,

@x4ier: Duidelijk dus. Thx! @martijnuiterwijk: ik doe er ook isostar in, maar dat bevriest gewoon. Ze zeggen dat een scheutje alcohol helpt. Jägermeister maar eens proberen. Voor terugblazen ben ik te lui. Ik ben de grote boze wolf niet.
Ik wilde sowieso al een nieuwe tas, om mijn ski’s aan te kunnen hangen. Kan dat bij de meeste goed, of gaan ze dan erg trekken (door het gewicht)? Ik zat aan een Ortovox te denken, vanwege de mooie heupband. Voegt die veel toe? Kan me voorstellen dat die het gewicht van de ski’s mooi opvangt. Lijken me vragen die ook van belang zijn voor TS!

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 okt 2017 21:01

Ortovox is qua draagcomfort zeker een meerwaarde. Bovendien voor TS, heb je al een Freerider voor 100 euro…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Thx <s>Ken</s>@Shane, maar nu de belangrijkste vraag: staat ie ook goed? 😋

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 okt 2017 21:15

Ja, met een Ortovox ziet iedereen je direct voor een pro aan.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja, met een Ortovox ziet iedereen je direct voor een pro aan.

Shane op 3 okt 2017 21:21

Uitsluitend met bijbehorende skills …anders ziet het er vooral heel erg sneu uit.

*bericht bewerkt door RRski op 03 okt 2017 22:00

@dr Phil, , ik heb vaak een abs omhangen. Je voelt de skis wel maar ik heb er geen last van. Ook wel eens geskied met een paar skis op de tas. Een heupband draagt het meeste gewicht. Thans als je de tas goed inpakt. Lees gewicht op de heupen. Tenzij je gaat touren is het effect qua gewicht verwaarloosbaar. Echter kun je hem wel beter op je lichaam duwen en zal het wat prettiger zijn. Voor hutten en alpine tochten heb ik een van Osprey. Heerlijk. Wbt alcohol. Ik drink graag en goed. Maar wel pas na het skieen eigenlijk. En het is zonde om jagermeister te gaan verdunnen.
Goed passen is t advies. Ik zag ooit op een site merk x en moest die hebben. Liep met een 100x lekkerder zitten osprey naar buiten.

*bericht bewerkt door martijnuiterwijk op 03 okt 2017 22:06

echte mannen lopen naar boven,

@RRski nee joh, gewoon lang blijven hangen en cool kijken als je uit de lift stapt en vervolgens voorzichtig een gaatje zoeken.

Geen gaatje? Dan piste heel nonchalant pakken alsof jij je niet eens wil inspannen op zo’n makkelijke afdaling…

*bericht bewerkt door Shane op 03 okt 2017 22:19

I can stick uphill ice, on my saucer...

En het is zonde om jagermeister te gaan verdunnen.

martijnuiterwijk op 3 okt 2017 22:04

Haha!!

Waar hebben ze veel ortovox (of andere) rugtassen op voorraad?

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 okt 2017 22:23

Snowcountry

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heb in januari bij Snowcountry een stuk of 10 rugzakken (met airbag) gepast. Liep met iets heel anders de deur uit dan ik vooraf had gedacht. Hoe verschillend kunnen rugzakken zitten…

Uitsluitend met bijbehorende skills …anders ziet het er vooral heel erg sneu uit.

RRski op 3 okt 2017 21:59

Nee joh, gewoon een exemplaar kopen van Snowsports Tirol, samen met je baangarantie als je je anwärter haalt

Nou, ik kan redelijk skiën, maar ben geen pro. Toch heb ik het aangedurfd om een Ortovox cross rider te kopen. Ik ben er erg blij mee. Ik vind hem mooi, hij zit perfect en is handig ingedeeld.
Wat andere mensen dan vinden, lekker belangrijk.
Voordeel tov de dakine heli pack die ik eerst had, vind ik ook dat alle lusjes strak zijn weggewerkt, dus de kans op haken bij de lift is kleiner.
Ik had een mooie deal bij AS adventure. Je moet een beetje geluk hebben dat sites modellen van vorig jaar in de outlet gooien, dus in deze periode van het jaar regelmatig goegelen.

Fun Lovin' Skier

Thx. Even off topic: Houden jullie je rugzak om in de lift? Gaat dat goed? Ik heb meestal alleen een liter in mijn Camelbak (kan 3 in), dat gaat goed en helemaal aan het einde van de dag, als hij er uitziet als een verschraalde Afrikaanse tiet.
Hoe doen jullie dat?

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 okt 2017 22:58

Korte liftjes houd ik m om, beetje voorover zitten… en bij lange liften gaat hij af. Camelbak heb ik niet, altijd gewoon flesjes in de tas.

Als die Julbo een oplossing biedt voor verschraalde tieten moet ik misschien toch overstappen 😉 (Grap was goed Phil, weghalen niet nodig haha)

*bericht bewerkt door Shane op 03 okt 2017 23:02

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ben ook met de aankoop van een rugzak bezig en nu het topic voorbij komt: Vroeg me af of jullie een mening over dit pack hebben.

skirugzak / ski mountaineering Salomon s-lab alp

http://link.marktplaats.nl/m1207037195?utm_source=ios_social…
Ad

Thx. Even off topic: Houden jullie je rugzak om in de lift? Gaat dat goed? Ik heb meestal alleen een liter in mijn Camelbak (kan 3 in), dat gaat goed en helemaal aan het einde van de dag, als hij er uitziet als een verschraalde Afrikaanse tiet.
Hoe doen jullie dat?

Dr Phil op 3 okt 2017 22:54

Met mn bomvolle abs gaat de lift best prima,
@JeroenPIZS, dat is een vrij specifike tour / klim tas. Mocht je veel touren zonder airbag, dan is dat denk ik wel een prima tas, voor sect piste heeft het denk ik vrij weinig meerwaarde

echte mannen lopen naar boven,

Plaats een reactie