San Cassiano of Corvara

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Als beginnende tot licht-gevorderde wintersporter zoek ik regelmatig naar informatie op dit forum. Na 2 jaar geskied te hebben in Italie (Bardonecchia en Madesimo) zouden we komend voorjaar graag weer richting Italie gaan. Alta Badia lijkt me een mooi gebied (veel blauw, mogelijkheden voor tochten) om een weekje te skien met ons gezin (drie kinderen van 13, 11 en 8). Nu zit ik een beetje te dubben wat een leuk plaatsje zou zijn. San Cassiano lijkt me praktisch aan de voet van de lift Piz Sorega, en voor zover ik dat goed kon beoordelen zit je wat sneller middenin het gebied dan vanuit Corvara. Maar misschien heeft iemand daar een ander idee over? Corvara ligt misschien wat centraler? Al verwacht ik niet dat we met het pisteaanbod van Alta Badia nog veel andere mogelijkheden nodig hebben.En is er nog iets te zeggen over de plaatsjes zelf? We zoeken zeker geen uitbundige pares-ski, maar wat gezelligheid met restaurantjes en winkeltjes is wel leuk.

lees even wat vergelijkbare topics door, zoals recent deze bijv: https://www.wintersport.nl/forum/topic/362385

Ik zou San Cassiano aanraden. Voor beginners nog net iets vriendelijker met Piz Sorega als startlift. Keuze om de lange makkelijke blauwe 11 een paar keer te doen om op te warmen. Corvara kan ook maar met Col Alt een veel steilere afdaling het gebied in, dat geldt ook voor de dalafdaling terug. Niet heel schokkend maar met beginners en/of kinderen mogelijk relaxter. Zowel vanuit SC als Covara kun je alle kanten op. Corvara is wel groter en drukker dan SC maar het stelt allemaal niet heel veel voor. SC heeft 1 supermarktje een paar barretjes en wat winkeltjes maar restaurants bijna altijd verbonden aan de, veelal luxe, hotels. Als je voor een hotel obv HP gaat zou ik zeker SC doen, waar je met een appartement in Corvara wat meer opties hebt.

Userd, dit topic heb ik inderdaad gelezen. Alleen kon ik in dit topic en de andere die ik heb gevonden toch niet goed achterhalen of de bereikbaarheid van het skigebied vanuit San Cassiano ivm Corvara inderdaad beter is, en of iemand deze beide dorpen kent en naast elkaar kan zetten.
Intussen zie ik dat er een reactie binnen is gekomen terwijl ik mijn bericht invoerde!

*bericht bewerkt door Maria04 op 02 okt 2017 15:30

Corvara ligt net wat centraler in het gebied als je richting Selva of Arabba wil gaan. Maar de aansluitingen naar die gebieden zijn op sommige plekken misschien wel wat pittig voor een beginner (bijv. Ciampinoi bij Selva), terwijl het in Alta Badia zelf geweldig is voor beginners/licht gevorderden. Ik ben het helemaal eens met HN 65: aan de kant van San Cassiano zit je echt goed. Als je vroeg begint heb je de blauwe dalafdaling helemaal voor jezelf alleen en ook aan het eind van de dag ligt deze er altijd nog goed bij, in tegenstelling tot de dalafdaling naar Corvara waar het op warme dagen erg papperig kan worden. En bovendien kun je vanaf San Cassiano binnen een kwartiertje in Corvara zijn dus ook dat is prima te doen.

Ik zoek nog een lift trouwens, mag ik meerijden? 😉

San Cassiano is prima gelegen eigenlijk. Van daaruit kom je ook makkelijk in gebieden die niet aangesloten zijn, al heb je daar als beginner minder behoefte aan.

Zie het als: er is geen verkeerde keuze. Maar ik zou opteren voor San Cassiano als ik jou was.

Ik zoek nog een lift trouwens

Lein op 2 okt 2017 17:00

Die hebben ze daar volop!

Hahaha, gevonden!😂

Nog een voordeel van San Cassiano : Het ligt niet direct aan de Sella Ronda waardoor je geen last hebt van eventuele drukte bij de verbindingsliften hiervan.

Bij Corvara kan het in de ochtend of einde van de middag nog wel een druk zijn bij de verbindingsliften

Iedereen bedankt voor de snelle reacties!

Plaats een reactie