Nieuwe goggle

Hey, voor dat het seizoen weer gaat beginnen (na een veel te lange zomer stop :-) ), wil ik oftewel een andere lens voor mijne Anon M² kopen (dacht iets rond de 50 % VLT) of toch liever een nieuwe photochromatische, namelijk de Salomon Xmas-Photo. Waarom deze, wel ik merk het volgende, ik heb reeds 3 lenzen voor slecht weer nl, Blue Lagoon 80%, Yellow 75 %, en de Amber 55 %, en voor in volle zon de Dark Smoke 8%. Met de 3 lenzen voor slecht weer kan ik niet zeggen dat ik er perfect in de mist of sneeuw of totale bewolking het contrast kan zien.
Proef op de som was mijn laatste skireis in April 2017, op de gletscher in Stubai, hebben we een 3 tal dagen zeer zware mist gehad, en met de 3 lenzen kon ik niet zoveel zien, toen gewoon voor proef de Dark Smoke op gezet, en eerlijk, ik kon evenveel zien, ook niks dus :-) . Nu komt het eigenlijke van mijn vraag, in plaats van in de rugzak 3 lenzen mee te sleuren, (want ik wil van de rugzak af, en een drinkzak voor ander de jas), misschien dan een lens van Anon die in de midden zit met iets meer bescherming tegen de zon, nl de Gold Chrome 40 %
of de Sonar Blue 46 %, of natuurlijk de Salomon Xmas-Photo 42 % tot 18 %. Graag jullie meningen hierover, en als jullie weten waar ik de Camelbak “Bootlegger” of de “Zoid” kan vinden voor onder de skijas is ook fijn, wel vind ik die bij “515 Shop.nl”, maar die zijn gesloten om medische redenen.
Alvast bedankt voor de info’s X4ier

Misschien een gewone bril? Ik merk wel duidelijk verschil tussen de ene en de andere lens, maar zicht zoals met mooi weer ga je nooit hebben in de mist met welke goggle dan ook.

Zelf heb ik vorig jaar in Saalbach de Oakley Flight Deck Prizm gekocht, deze goggle had ik zelfs in slecht weer goed zicht. De lens is te wisselen maar heb ik nog niet nodig gehad.

http://nl.oakley.com/en/mens/goggles/prizm-goggles/prizm-sno…

He, weer een brillentopic, wat leuk. Maar in de mist zie je niks, dat blijft zo.

Met de combi Red Solex en Blue Lagoon ben je volgens mij behoorlijk compleet. Voor zware mist zou je een Clear kunnen nemen, maar nogmaals je ziet sowieso niks.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het gaat er mij eigenlijk om, mss een lens voor in het midden, of mss toch de photochromatic?

De Oakley Prizm lenzen geven veel contrast, maar ze hebben allemaal - welke kleur je ook pakt - een roze tint. (Daardoor hebben ze zoveel contrast). Zelfs de knalblauwe kijkt roze. Laat je dus niet misleiden door de spiegeltint. Ik heb de Flightdeck XL even geprobeerd, wat een ruimtelijk zicht. Maar ik vond het roze niks. Voor slecht weer is het vast een aanrader. Hoewel hij soms schijnt te beslaan. De Prizm lens is er ook “voor in het midden”. Ik weet zo even niet welke dat ook weer was, maar even googlen en je hebt m zo.

*bericht bewerkt door DrPhil op 02 okt 2017 11:42

Ik heb nu zelf de Salomon X-MAX Photocromatic Blue, werkt op zich prima, maar klik op een sneeuwdag toch mijn Light Blue erop. Geen wereld van verschil, maar als je echt over je zicht inzit toch net wat beter.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heb zelf geen photochromatic, volgens mij zijn ze duurder maar niet perse beter. De fixed lenzen zijn beter in wat ze doen moeten maar dan moet je weer wisselen.

Bij Smith’s beste lenzen (Chromapop) is de verdeling Sun /Everyday /Storm VLT 9 /25 / 50% dus de middenlens 25%, wellicht kun je dus nog wat donkerder gaan?

Ik heb de Sun en Storm…Everyday op wishlist.

Wat @Shane zegt, in mist zie je niks, helaas kan een lens niet toveren.

Tijd voor een uitpakparty?!

Heb zelf geen goede ervaringen met een photochromatic lens. Bleef erg donker ook al was het mistig en werd pas lichter als je m in een donkere kast legde. Heb ook wel eens gelezen dat de kou invloed heeft op de lens waardoor ie donkerder blijft maar of dat echt zo is weet ik niet.

Plaats een reactie