Skiles vanaf 3 Jaar

Hallo,

Wij zijn op zoek naar een gebied/ skischool waar skiles wordt gegeven vanaf 3 Jaar, onze zoon was vorig jaar (2) al erg fanatiek en is overal erg snel mee.
Heeft iemand advies of ervaring voor een relatief goedkoop en klein gebied met goeie skilessen vanaf 3 Jaar?

Alvast Bedankt!

Is hij al uit de luiers?
Anders nemen ze hem niet aan.
"Goede lessen " zeg je
Op die leeftijd heeft het niets met lessen te maken.Is gewoon spelen in de sneeuw. Kunnen Oma en Opa ook doen.Is veel gezelliger voor hem.

@Hooykaas, wat een gel*l. Dat kids vaak in een kinderland terecht komen wil niet zeggen dat dit noodzakelijk is. Zelf met drie begonnen, mijn kleine heeft al met 2 les gehad. Het kan dus weldegelijk. @tvaandering ik weet helaas niet een specifiek gebied voor je. Wel de tip dat het bij een driejarige natuurlijk vooral om de lol gaat en wat de ene dag leuk is de andere dag een drama kan zijn. Maar goed, dat zal geen verrassing zijn ;)

Alstie echt fanatiek is: skischool Lackner in Grossarl of Karl Maier in Rauris. Meer plezier in de sneeuw: Skischule See of 1. Skischule St Johann in Tirol.

Met 2 jaar al skiles.
Dat is vroeg.

Onze kleinzoon ging met net drie op op skiles, eerst een ochtend uit proberen, maar hij is uiteindelijk de hele week de hele dag op les geweest, vond het geweldig. Heeft het geleerd de eerste dagen in de kindertuin en daarna de sleeplift op de beginners helling bij skischool Dienten.
Ben benieuwd of zijn nu 2 jarige broer volgend jaar ook wil ;)

Dienten Die Alte schule

Alstie echt fanatiek is: skischool Lackner in Grossarl of Karl Maier in Rauris. Meer plezier in de sneeuw: Skischule See of 1. Skischule St Johann in Tirol.

77steve op 1 okt 2017 21:35

Heb je ervaring met een 3 jarige in See? Ik ben vooral benieuwd of die een hele dag les gaan volhouden… (Maar ze heeft er al zin in, dus na Januari kan ik het jullie vertellen!)

@Miel : Nee, onze zoon was toen 4 jaar en 8 maanden geloof ik. Maar we zagen genoeg jongere kids en ook die hadden erg leuke lessen. Wat ik slim vond in See is dat het kinderland precies middenin het skigebied ligt. Je kan er dus makkelijk even langs skiën om te kijken hoe het gaat - onopgemerkt of zichtbaar. En het kinderland ligt ook nog precies daar waar de zon lekker op schijnt (het zijn overwegend noordhellingen, maar de kinderweide is op een Zuid-zuidwesthelling). Naast het skiën zijn er ook genoeg andere dingen om de kinderen mee te vermaken, dus ze doen ook dansjes etc. Het is dus niet 2 x 2 uur skieën. Bij (heel) slecht weer zit er ook nog een hutje bij waar ze even wat kunnen opwarmen en wat drinken. Er is dus aan alles gedacht volgens mij.

Uiteraard had ik het niet gevraagd als onze zoon niet zo fanatiek was. Vorig jaar (toen was hij 2) heeft hij een ochtend les van zijn oudere zus overgenomen en hij vond het geweldig! Elke dag van de week vroeg die of hij weer mocht skiën en stond al klaar met de skischoenen aan… vandaar dat we naar een gebied willen waar ski-les vanaf 3 jaar wordt gegeven en het liefst ergens in zuid-Duitsland i.v.m. de voordelige tarieven…

Vooralsnog bedankt voor de reactie, als er nog meer tips zijn hoor ik het graag :)

Oberstaufen/Steibis (acco incl. Skipas + zwembad) of Bolsterlang+ (skipas incl. Zwembad Wonnemar) skischool gerhard Speiser. Zie Google en voor acco VVV site. Meestal 3 uur skiles van 10 tot 1, daarna lunchen en eind van de middag zwemmen. Goede skischolen in Duitsland. Met kleine kinderen ideaal. Als je zoontje eind 3 is, kan hij in ieder geval op les. Als hij net aan 3 jaar is, zou ik voor de zekerheid de skischool even mailen.

*bericht bewerkt door FLS70 op 02 okt 2017 22:57

Fun Lovin' Skier

Uiteraard had ik het niet gevraagd als onze zoon niet zo fanatiek was. Vorig jaar (toen was hij 2) heeft hij een ochtend les van zijn oudere zus overgenomen en hij vond het geweldig! Elke dag van de week vroeg die of hij weer mocht skiën en stond al klaar met de skischoenen aan… vandaar dat we naar een gebied willen waar ski-les vanaf 3 jaar wordt gegeven en het liefst ergens in zuid-Duitsland i.v.m. de voordelige tarieven…

Vooralsnog bedankt voor de reactie, als er nog meer tips zijn hoor ik het graag :)

tvaandering op 2 okt 2017 20:58

Je zou de bovengenoemde Skishule See kunnen proberen? Die nemen kids vanaf 3 jaar aan…

geen kleingebied maar wel hele goede ervaringen.
Prosneige in les menuires en val thorens hebben ze kinderskilessen vanaf 3 jaar. ook nederlands sprekende skileraren. ze hebben een eigen kleine skispeelweide. ze hebben voor de kleintjes klein groepje les. wij hebben nu al 2 jaar daar met de oudste skiles en gaan nu voor de derde keer. de jongste dan 3 jaar gaat misschien ook op skiles. 2x val thorens en nu les menuires. Mails met vragen kan je gewoon in nederlands versturen.
http://www.prosneige.fr/
bij deze ski school kijken ze ook erg naar het individu. dus gaat een kind sneller dan de rest van het groepje dan gaan ze gewoon een groepje hoger. of ze nemen hem apart om naar de speelweide een aantal keer heen en weer te gaan.

*bericht bewerkt door miepmiep op 03 okt 2017 15:18

of je kind er aan toe is , is helemaal afhankelijk van het kind. de oudste hier was er met 3 jaar echt nog niet aan toe. en nu de jongste waarschijnlijk wel al.

Onze zoon van inmiddels 4 is vorig jaar een week op les geweest in Riederalp. Of lessen goed of niet goed zijn…dat is lastig te beoordelen. Het is maar net wat je belangrijk vindt. Voor ons was alleen belangrijk dat hij plezier had. Hoeveel hij leerde maakte me echt niks uit. Aan het eind van de week kon hij zelf de lopende band op en af en recht naar beneden glijden. Hij had 5 x 2 uur les, en in de middag mocht hij kiezen, of nog met ons klooien in de kinderweide, of sleeen, of met de gondel omhoog om daar te spelen in de poeder. Of thuis spelen. Dat hij een aantal middagen door wilde gaan in de kinderweide was voor mij wel een goed teken, dat hij het leuk vond. Het was ook de hele week mooi weer, dat is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Hij heeft zich prima vermaakt in ieder geval. Het was overigens een Duitse juf en dat ging prima. Behalve dan dat hij dacht dat de juf ‘gut gemacht’ heette, wat ik dan wel grappig vond.

Oberstaufen/Steibis (acco incl. Skipas + zwembad) of Bolsterlang+ (skipas incl. Zwembad Wonnemar) skischool gerhard Speiser. Zie Google en voor acco VVV site. Meestal 3 uur skiles van 10 tot 1, daarna lunchen en eind van de middag zwemmen. Goede skischolen in Duitsland. Met kleine kinderen ideaal. Als je zoontje eind 3 is, kan hij in ieder geval op les. Als hij net aan 3 jaar is, zou ik voor de zekerheid de skischool even mailen.

FLS70 op 2 okt 2017 22:48

@FLS70: Bedankt voor de goeie tip, ik had inderdaad al gekeken naar regio Bolsterlang, ben erg zelf namelijk vroeger ook geweest :) Ik ga die ski-school eens mailen over de mogelijkheden… Had je toevallig ook nog Ski-school advies voor Oberstaufen/Steibis ?
Bedankt maar weer…

Wij hebben prima ervaringen met skischule cristel cranz steibis. Kinderen hebben een aantal jaar daar gelest, verschillende leraren gehad, maar altijd een goede mix tussen plezier maken en goed leren skiën. Incidenteel hebben ze ook NL leraren, maar onze kinderen hebben altijd Duitse gehad. Geen enkel probleem.

De laatste keer was wel 3 jaar geleden. Inmiddels is er een nieuwe skischool bijgekomen (bergwelt oberstaufen) maar daar hebben we geen ervaring mee.

Fun Lovin' Skier

Plaats een reactie