Nieuwe ski's advies

Hoi allemaal,

Na wat goede tips bij andere topics te hebben gelezen wou ik ook even een poging wagen om gebruik te maken van jullie expertise en wat ideeën op te doen voor het aanschaffen van nieuwe ski’s.

Ik ben 28 jaar, 1.72m lang en weeg 62 kg. Ik heb opgeteld ongeveer 7 weken ervaring. Vanaf het 2e jaar heb ik altijd met plezier op m’n Atomic e3.1 ski’s van 1.58m geskied maar ik ben nu wel toe aan wat nieuws, omdat ik merk dat ze toch wat minder stabiel aanvoelen op hogere snelheid. Ik ski blauwe en rode pistes technisch goed op tempo en heb ook gewoon volledige controle op zwarte pistes, alhoewel het op een lastige zwarte technisch minder wordt. Onder minder goede omstandigheden, zoals slecht zicht en/of het eind van een dag met drukke buckel pistes, gaat het op technisch vlak flink achteruit.

Ik ben op zoek naar een ski die redelijk all-round is en waar ik de komende jaren mooi op vooruit kan. Ik vind het leuk om korte bochten te maken, maar ook om lekker te carven en wat snelheid te pakken. Off-piste ga ik praktisch nooit.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

@GiGi :-)

@GiGi kan er zo langzamerhand wel geld voor vragen voor zijn adviezen elke week 😉

Zou bijna zeggen dat de redster weer aan bod komt ;)

oh maar ik kan dat lijstje denk ik wel voor Gigi invullen. Je specs lijken op die van mij namelijk:

Fischer Progressor F19
Bizzard RC ti
Head Rebels i.GSR
Dynastar speed zone 12 ti
Atomic Redster XTI/GS

Ik zou nog de Elan Amphibio 12 of 14 toevoegen, en bij alle genoemde ski’s ook nog een alternatief geven: Progressor F18, Blizzard RC CA, Speedzone 10…

Elan Amphibio? @Gigi wat heb ik gemist? Daar was je altijd negatief over in het verleden.

mama on a mission in the snow

Ikzelf vind het ook niet fijn. Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ik het niet aan een ander zou kunnen aanraden. Of diegene het wel wat vindt weet ik natuurlijk ook niet. Maar in het geval van Amphibio is dat echt heel erg iets met het gevoel wat je vooral fijn moet vinden. Qua flex, grip e.d. passen de ski’s die ik aanraad heel goed namelijk.

Ik durf nu in elk geval te melden dat ik al enkele jaren met erg veel plezier en in wisselende omstandigheden Elan Amphibio 12ti heb
geskied. Ik ga ze nu meestal indoor gebruiken omdat ik er sinds vorig seizoen ook de Fischer Motive 80 heb bijgekocht. Een nog wat breder inzetbare ski.

Hen48

Heel erg bedankt allemaal voor de input! Gigi had via z’n site ook nog de Fischer RC4 The Curv TI aangeraden die me ook wel wat lijken. Deze week maar eens kijken of ik ergens een mooi prijsje kan vinden. Ik heb dit jaar in ieder geval twee weken de mogelijkheid om te kijken of ze bevallen.

Plaats een reactie