Klein skigebied met kinderanimatie

Hallo,
Wij zijn op zoek naar iets wat mogelijks niet bestaat, maar misschien zijn er hier lieve mensen met goede tips die ons al een beetje in de richting kunnen sturen:
Wij willen met beginnende onervaren skiërs naar een klein rustig skigebied (12 km pist is al goed genoeg). Tegelijkertijd zouden we wel ook een levendig dorp of accommodatie willen voor kinderen (4 en 6 jaar): aanwezigheid van zwembad, binnenspeeltuin… Iemand ervaring met leuk kinderhotel in klein gebied of met fijn vakantiepark ofzo?
Bedankt voor de tips!

Mijn ervaring is dat ik op die leeftijd zo moe was na het skiën, dat ik buiten eten en slapen niets meer deed als de liften dicht waren. Skiën is echt super vermoeiend voor die kinderen.

Wagrain sporthotel heeft wel alles dat je zoekt, maar prijs is navenant.

Mijn zus en zwager zijn 2 jaar terug op een Landal park geweest in Saalbach. Landal heeft meerdere parken in wintersportgebieden. Ee bezoekje aan hun website is mogelijk de moeite waard.

When life gets too complicated.... SKI

Babymio in Kirchdorf wellicht?

Aparthotel kleinwalsertal

https://www.aparthotel-kleinwalsertal.at/de/familien–kinder…
Het is niet klein maar wel rustig.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 26 sep 2017 16:57

Ski you later!

Het eerste wat in me opkomt is Filzmoos maar ook het dorp Fieberbrunn voldoet aan je wensen ook is het aangesloten op een groter gebied.

Wat overigens ook een ontzettend leuk klein beginnersgebied is; pillerseetal.

Misschien landal burserberg oostenrijk iets voor jullie.
http://www.brandnertal.at

Waarom zoek je een klein gebied? Heeft dat met prijs te maken? Ik zie bijvoorbeeld landal als tip voorbij komen maar dat is vrij prijzig. Dan zijn grotere gebieden ook interessant. 2 jaar geleden zaten wij in hotel gassner in neukirchen. Fijn hotel met Zwembad en speelkamer, makkelijk skigebied voor beginners met 65 km piste. Ook het family Fun concept van sunweb kan interessant zijn.

Hallo, dank allemaal voor de vele tips. Waarom we op zoek zijn naar een klein gebied is omdat we ervan uitgaan dat het daar rustiger is en dat snelle skiërs dat niet gaan opzoeken wegens niet interessant genoeg. En daarnaast ook dat de skipas natuurlijk goedkoper is. Een skipas van een groot gebied waar je dan maar 2 liften gebruikt is ook zonde. Animatie/zwembad/speeltuin is om ook iets te hebben bij slecht weer of als ze niet alle dagen willen skiën.
We zoeken alvast even verder met de tips.

@wendyenkoen je kan in KWT ook een skipas kopen voor een klein deel van het gebied. Ook goedkoper dus. Ik kan het op de site niet vinden maar als je in kwt bent en je pakt zo’n kaartje staan daar van die tabelletjes met bijv. Alleen kanzelwant fellhorn .

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 28 sep 2017 07:04

Ski you later!

Misschien ook even aanduiden wanneer je wil gaan?

http://www.intersoc.be
is buiten de schoolvakanties (Oekie weken) een aanrader

Glij blij door die brei :-)

Fendels is ook een mooi klein skigebied. Het is er niet druk en in het dorp zit een hotel met zwembad ed.
Je kunt ook overnachten in Ried en het gebied is vlakbij Serfaus, fiss, Ladis.
Fulpmes heeft ook een mooi, niet te groot skigebied met een mooie blauwe piste.
In het dorp is een zwembad.
Volgens mij betaal je in beide gebieden niet voor skipas van de kinderen tot dat ze 10 jaar oud zijn.

*bericht bewerkt door Annette-T op 01 okt 2017 09:10

Fendels had ik ook in gedachten, is ook een Kinderhotel dat aan de wensen van TS voldoet. Alleen is het dorp niet bepaald levendig…

Ter info: Wij hebben gereserveerd bij Baby Mio deze winter. Benieuwd hoe het ons zal meevallen!

Mijn collega ging altijd met de kinderen naar Lermoos.
In totaal 33 km piste, zeer kindvriendelijk.
Zwembad is er ook.

It is an amazing world

Kijk eens bij pharos reizen.

Plaats een reactie