Je moet maar durven

of ze hadden geen keus natuurlijk. Hoe dan ook dit is niks voor angsthazen :-)
https://www.facebook.com/bergsteiger.pontresina/videos/15262…

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Dat kan je wel zeggen @roel ik vind dat ze er ook erg nonchalant overgaan, De voorste kijkt amper om en de laatste struikeld bijna over het touw. Ik denk dat er gewoon een bruggetje onder zit. :-)

Vraagje :

Is dit een verstandige keuze?
Mijn gevoel en verstand zegt n.l 1 voor 1 vanuit een standplaats oversteken. Die laatste struikelt al bijna. als dan 1 van de 2 valt. Of nog erger alle 2. Dat krijg je toch nooit gehouden?

echte mannen lopen naar boven,

Vanuit deze hoek is het lastig oordelen. Aan het lopen te zien verwacht ik dat persoon 1 een gids is. Als hij eenmaal over de spleet is dan houd hij met gemakt de andere twee mochten die vallen. Als de sneeuw brug breekt als hij er over loopt is het wat anders. Ik verwacht dat ie wel een goede inschatting heeft gemaakt.
Als je bij elke spleet zoals dit een standplaats bouwt dan wordt een tocht van een dag snel een meerdaagse onderneming ;-)

Click. Click. Peace

Wat ik wel bijzonder vind is dat 1 met een ski-stok loopt. Een pickeltje is wel op z’n plek, maar npogmaals vanuit deze hoek oordelen is makkelijk.

Click. Click. Peace

Wat gebeurd er eigenlijk als er één iemand is die er niet overheen wil. @Roel @Rogier

@Hooykaas, Daarom is dat touw. 2 pully’s er op en takelen maar. Kun je weerstand geven wat je wilt. Maar aan de overkant kom je

echte mannen lopen naar boven,

@Hooykaas dan kies je een andere weg maar als die er niet is moet je wel. In dit terrein heb je soms niet zoveel keuzes.

Click. Click. Peace

Lekker weertje voor een fijne wandeling over de gletscher ;)

[mention=“124517”]maar als die er niet is moet je wel. In dit terrein heb je soms niet zoveel keuzes.

Rogier op 25 sep 2017 12:44

Daarom ook de perfect gekozen titel “Je moet maar durven” :)

Plaats een reactie