Welke skigebieden hebben puntenkaarten?

Wie weet of er - naast Obertauern - nog meer skigebieden zijn, die met puntenkaarten werken?
Nu ik sinds enkele jaren alleen nog maar halve dagen blauwe pistes ski, en soms ook een dagje oversla, is een puntenkaart voor mij véél voordeliger dan een pas van zo’n 225 eu. In Obertauern was ik de afgelopen 2 jaren nog geen 100 eu (p.w.) kwijt.
Manlief skiet nog wel alle kleuren pistes af en daarom zoeken we gebieden die voor beiden geschikt zijn. Obertauern is redelijk gevarieerd, met veel makkelijk bereikbare blauwe pistes, zodat manlief en kneus beiden aan hun trekken kunnen komen. Bovendien bleek ik op een puntenkaart te kunnen skiën, dus geen dure pas voor het bescheiden aantal uren dat ik op de piste ben.
Maar zijn er nog meer van die gebieden?
Men tipte ons het “Plan débutants”, sinds enkele jaren in Les Menuires. Heeft iemand daar ervaring mee?
Bij voorbaat dank voor jullie tips.

Ik zie zo’n kaart in:

Ik heb gewoon “ski pass points card” getypt in Google… Bovenstaande zijn wat resultaten van de eerste twee pagina’s met hits.

Ik zie zo’n kaart in:

Ik heb gewoon “ski pass points card” getypt in Google… Bovenstaande zijn wat resultaten van de eerste twee pagina’s met hits.

GiGi op 21 sep 2017 12:43

Het kan zo gemakkelijk zijn 😂

Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn heeft dit ook: https://www.saalbach.com/en/winter/skitickets/special-ticket…

Daar zou ik nooit op gekomen zijn. Zo slim was ik niet… ☹
Maar bedankt voor de supersnelle tips.
Hopelijk kan iemand nog iets over dat “Plan débutants” vertellen.

In Saalbach-Hinterglemm-Fieberbrunn-Leogang (waarom bedenken ze geen handiger naam voor dit gebied?) kun je ook nog gebruik maken van een puntenkaart: https://www.saalfelden-leogang.com/ski-snowboard/skicircus-s…
Zie ook https://www.saalfelden-leogang.com/de/region-erleben/ski-und…

Edit: michelr was blijkbaar tegelijkertijd aan het typen… ;)
Het Plan Débutants houdt in dat er 16 liften tussen Les Menuires en St. Martin gebruikt mogen worden voor een beperkt tarief (€ 24,50 per dag). Je moet er dus wel voor zorgen dat je bij de goede liften uitkomt, anders is je skipas niet geldig.

*bericht bewerkt door Snowy1970 op 21 sep 2017 13:45

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Livigno is het ook.
http://www.skipasslivigno.com/en/lifts/
Point Cards
Scaled, non-personal and refundable lift pass.
According to the lifts some points will be scaled down, from min. 6 to max. 40 points for going up.
100 Points € 23,00
200 Points € 44,00
400 Points € 86,00

kronplatz
http://www.kronplatz.com/en/kronplatz/tickets-prices/winter/…

*bericht bewerkt door japser op 21 sep 2017 13:46

En meestal kun je in de gebieden ook voor skipassen voor een dagdeel gaan, dus als je alleen 's ochtends wilt gaan dien je de pas voor een bepaald tijdstip in te leveren, dan krijg je geld terug. Of na een bepaald tijdstip gaat een kleiner tarief in.

In Saalbach-Hinterglemm-Fieberbrunn-Leogang (waarom bedenken ze geen handiger naam voor dit gebied?)

Snowy1970 op 21 sep 2017 13:21

Die is er toch? Skicircus! Of SHFL.

OT:
Jungfrau Region en Massif des Aravis/Le Grand Bornand hebben ook dergelijke kaarten. Volgens mij sowieso een groot deel van alle skigebieden in de Alpen wel.

Mr. Slow

In Saalbach-Hinterglemm-Fieberbrunn-Leogang (waarom bedenken ze geen handiger naam voor dit gebied?)

Snowy1970 op 21 sep 2017 13:21

Die is er toch? Skicircus! Of SHLF
Tegenwoordig heet het gebied simpelweg “Saalbach” ;-)

Ik had nog nooit gehoord van puntenkaarten. Klinkt me heel handig voor als je wat minder skiet!

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik had nog nooit gehoord van puntenkaarten. Klinkt me heel handig voor als je wat minder skiet!

Nelis op 21 sep 2017 16:12

Vaak zijn er in de zomer ook puntenkaarten voor wandelaars die de liften willen gebruiken. Daardoor wist ik dat Val gardena en Madonna di Campiglio ze in ieder geval moest hebben…

Op de site van Les Menuires, de franse variant kiezen, dan zie je bij skipassen voor een dag voor Les Menuires dat ze een easy rider, debutant kaart hebben die per dag 24,50 kost. Hiermee heb je toegang tot 16 liften, welke dat zijn kan ik niet vinden.

Hochkeil in hochkonig heeft ook puntenkaarten!

In Sankt Anton am Arlberg hebben ze ook puntenkaarten, weet ik ook uit ervaring. Daarnaast is het zo dat je in veel gebieden geen liftpas nodig hebt voor hoger gelegen liften (in ieder geval in Sankt anton), waardoor je dus oneindig kunt skiën als je eenmaal op de berg zit :)

Carreza ski heeft ook een puntenkaart

Eigenlijk hebben alle skigebieden puntenkaarten, maar zijn deze vaak maar op een beperkt aantal liften geldig.
Er zijn niet zoveel gebieden waarbij de puntenkaart op alle liften geldig is. Maar een oplossing is de halve dagkaart. Op zondag zijn er nog wel eens rijen bij de skipasbalie, maar later in de week is dit geen issue meer en kun je ze zo afhalen.

Skijuwel heeft iig ook een puntenpas die wat uitgebreider geldig is.

Dank aan iedereen die tips heeft geplaatst!
Ik kan nu gerichter op zoek gaan naar geschikte “gemengde” gebieden (met puntenkaart).

Volgens mij hebben alle gebieden in het Dolomiti superski gebied wel puntenkaarten. Enkele zijn hier al genoemd, maar er zijn er sowieso meer. In ieder geval kan aan het lijstje Carezza toegevoegd worden.

Plaats een reactie