Parking bij gondel naar Rif Lagazoui en skien naar Rif Fredarola

Dit jaar gaan we op huttentocht in de Dolomieten en willen een dag eerder beginnen dan de groep. We hebben het plan de auto (voor een week) te parkeren op Passo Falzarego, bij de gondel naar Lagazoui. Heeft iemand ervaring met het parkeren hier? Wordt het goed sneeuwvrij gehouden?

Weet iemand of skiën vanaf rif Lagazoui naar rif Fredarola goed te doen is op 1 dag? En wat is dan de meest handige route?
Alvast bedankt!

Makkelijk op een dag te doen. Vanaf Lupo Bianco naar Arabba, dan taxi naar Cortina, daar skiën, dan via 5 Torri terug naar Lagazuoi, vervolgens via San Cassiano weer terug naar Lupo Bianco doe je nog wel op een dag als je een beetje tempo maakt.

Maar goed, van Lagazuoi naar beneden. Daar voor de leuk de paarden pakken. Dan daar het kleine liftje en naar San Cassiano. De grote lift daar omhoog. Dan de route naar Corvara (28, Lift La Para nemen en dan zorgen dat je aan de linkerzijde aankomt, anders voor de lol de lift naar Col Alt en nogmaals proberen om links uit te komen).

In Corvara de oranje route volgen van de Sella Ronda, of wellicht beter aangezien je makkelijk de tijd hebt de groene route. Of je neemt de oranje route en gaat lunchen waar je uit wenst te komen en na de lunch nog wat bij Canazei skiën.

Ook leuk: bovenaan de grote lift van San Cassiano richting La Villa. Bambi lift omhoog en dan Gran Risa. Vanuit La Villa weer de grote lift omhoog, Bambi piste naar beneden en weer omhoog naar bovenaan de grote lift bij San Cassiano (je bent er nu toch, dus waarom niet een van de leukste pistes van Italië meenemen, nietwaar?).

Kortom, mogelijkheden genoeg en richting San Cassiano kom je altijd wel, je kan geen andere kant op (ja, tenzij je de zwarte terug naar de parkeerplaats neemt, maar dat herken je wel neem ik aan en dan ga je gewoon lekker nog eens omhoog).

Over het parkeren heb ik geen idee maar de handigste route lijkt mij via Armentarola, Arabba en Passo Pordoi. Maar via de routeplanner op de site van Dolomiti Superski ga je toch via 5 Torri, bus naar Civetta, Alleghe, bus naar Malga Ciapele en Padon lift naar Porta Vescovo.
Zou het veel uitmaken? Wel minder skiën zo…
Sowieso goed te doen op 1 dag.

Aftellen maar!

Over het parkeren heb ik geen idee maar de handigste route lijkt mij via Armentarola, Arabba en Passo Pordoi. Maar via de routeplanner op de site van Dolomiti Superski ga je toch via 5 Torri, bus naar Civetta, Alleghe, bus naar Malga Ciapele en Padon lift naar Porta Vescovo.
Zou het veel uitmaken? Wel minder skiën zo…
Sowieso goed te doen op 1 dag.

Matthieu op 19 sep 2017 20:01

Via 5 torri Pescul, Alleghe, Falcade kan idd ook, maar dan zit je wel een paar keer in de bus. Terwijl je de andere kant op alleen een stukje met de paarden moet.

Het gebied van Alleghe is op zichzelf wel de moeite waard overigens. Dus als je er anders niet komt en de rest wel die week langs gaat is het een optie.

Parkeren is geen probleem en gratis. De col wordt goed vrijgehouden. Hoogstens moet je de auto uitgraven, dat zou helemaal mooi zijn

Over het parkeren heb ik geen idee maar de handigste route lijkt mij via Armentarola, Arabba en Passo Pordoi. Maar via de routeplanner op de site van Dolomiti Superski ga je toch via 5 Torri, bus naar Civetta, Alleghe, bus naar Malga Ciapele en Padon lift naar Porta Vescovo.

Zou het veel uitmaken? Wel minder skiën zo…
Sowieso goed te doen op 1 dag.

Matthieu op 19 sep 2017 20:01

Via 5 torri Pescul, Alleghe, Falcade kan idd ook, maar dan zit je wel een paar keer in de bus. Terwijl je de andere kant op alleen een stukje met de paarden moet.

Het gebied van Alleghe is op zichzelf wel de moeite waard overigens. Dus als je er anders niet komt en de rest wel die week langs gaat is het een optie.

DSvier op 19 sep 2017 21:18

Falcade is ietwat uit de richting… ;)
Mijn voorkeur zou ook de paardjes zijn overigens.

*bericht bewerkt door Matthieu op 19 sep 2017 21:51

Aftellen maar!

Over het parkeren heb ik geen idee maar de handigste route lijkt mij via Armentarola, Arabba en Passo Pordoi. Maar via de routeplanner op de site van Dolomiti Superski ga je toch via 5 Torri, bus naar Civetta, Alleghe, bus naar Malga Ciapele en Padon lift naar Porta Vescovo.

Zou het veel uitmaken? Wel minder skiën zo…
Sowieso goed te doen op 1 dag.

Matthieu op 19 sep 2017 20:01

Via 5 torri Pescul, Alleghe, Falcade kan idd ook, maar dan zit je wel een paar keer in de bus. Terwijl je de andere kant op alleen een stukje met de paarden moet.

Het gebied van Alleghe is op zichzelf wel de moeite waard overigens. Dus als je er anders niet komt en de rest wel die week langs gaat is het een optie.

DSvier op 19 sep 2017 21:18

Falcade is ietwat uit de richting… ;)
Mijn voorkeur zou ook de paardjes zijn overigens.

Matthieu op 19 sep 2017 21:49

Malga Ciapela inderdaad. Ook wel: de lift naar Marmolata. ;)

Die bussen heb ik nooit genomen, maar op de kaart schat ik zo in dat je daar wel enige tijd in zit, voordat je bent waar je wil zijn. Maar iemand die de Grande Guerra skitour heeft gedaan kan daar vast iets zinnigs over zeggen.

De bus van 5 Torri naar Pescul doet er iets meer dan 25 minuten over. Van Alleghe naar Malga Ciapele ongeveer 20 als ik me niet vergis. @Salju: voorafgaand aan de huttentocht een overnachting bij rif. Lagazoui?
De meeste huttentochten beginnen toch in St. Christina en niet in Canazei?

Aftellen maar!

@Matthieu Inderdaad vaak in Val Gardena bij de SasLongpiste. De Frederola hut is vaak de stop voor de eerste overnachting. Ben ook benieuwd waar de start/einde van de tocht van @Salju gaat zijn. Weet uit eigen ervaring dat bij de omkleedcabine boven de metro naar Col Raiser gratis parkeerplekken waren voor de safarigangers.

Bedankt voor jullie reacties! Kunnen we zeker wat mee!

We zijn vaker op huttentocht geweest (ook met jou @MrSKi :-)). De laatste keren werd Lagazoui niet opgenomen in de tocht helaas. Vandaar deze actie. We willen starten dus bij Lagazoui op vrijdagochtend en dan overnachten in Fredarola en dan voegen we ons zaterdag bij de groep in st Christina. Op de zaterdag een week later, als de officiële tocht is afgelopen, keren we weer terug naar Lagazoui.
Uit ervaring weten we dat Fredarola- St Christina voor 10:00 uur te bereiken is. We weten ook dat de kans groot is dat het een heen en weertje wordt en dat we de rugzak hadden kunnen laten staan😄. Maar dat is verder niet erg.

Goed om te weten dat de pas over het algemeen schoon gehouden wordt.
We hebben eerder een aantal dagen, met een soortgelijke actie, vastgezeten in rif Frara waar we de auto hadden geparkeerd (extra paar dagen skien👍).

Nogmaals bedankt en het aftellen is begonnen!

@Salju Hihi … grappig dat we blijkbaar elkaar kennen 😀 van een eerder safari. Blijft een toffe ervaring zoveel te mogen zien en genieten in de Dolomieten. Veel plezier alvast en vanaf de Lagazoui is de route erg mooi. Afgelopen seizoen ook 2x gedaan vanuit Arabba. Echt de moeite waard. Komende winter staat de Lagazoui ook op de lijst. Dan vanuit Selva. Ciao!

Plaats een reactie