veel vragen

Na een wat natte zomer ,en de rustige tijd op het Wintersporters forum. Schrik ik ,de R is in de maand gekomen. Dus voor je het weet is het winter. Ook komen er weer meer mensen gelukkig op het forum. Want ik zit met nogal wat problemen.
Ik wil naar Solden of Serfaus, kan ook Nauders of Isgchl worden met de kerst ,waar licht er dan sneeuw ? Zo ja hoeveel? Welke route is het snelst de A3 of A61, over de Fernpass of toch maar beter via Bregenz. Kom ik in de file? Heb ik een vignet nodig?
Hoe lang rij je erover ? En kan je zonder sneeuwkettingen over de Fernpass.? Misschien heb ik ook nog wel een overnachtings hotel nodig ik denk voorbij Arnhem .Verder ben ik een beginnende, gevorderde skiër die ook wel eens off piste gaat ,al dan niet geheel vrijwillig. En van lange ,en korte bochten houdt . Dus op zoek naar een paar ski’s . Welke zijn het beste voor mij .
Dit is het wel ongeveer .Ik zal best nog wat vergeten zijn om te vragen, maar dat komt dan nog wel :-) Zelf zal ik weer proberen alle vragen te beantwoorden.

*bericht bewerkt door ruudsan op 13 sep 2017 10:39

Voor iemand die niet gaat skiën deze winter, heb je een hoop vragen 😉
Zou zeggen, vraag die vragen nog eens in 2018 😃

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 13 sep 2017 10:42

May the ski force be with you !!

Met de kerst ligt er geen sneeuw in Oostenrijk. Ondanks dat het niet zo gemütlich is, ben je veel beter af in La Norma in Frankrijk.
Ski’s heb je daar niet nodig, dat scheelt alvast weer.
Ik zou wel sneeuwkettingen omdoen voor de zekerheid, je weet maar nooit. En vergeet je Recco anit-lawine systeem niet als je off-piste gaat.

Als je sneeuwzekerheid wil moet je gewoon naar boven de poolcirkel gaan, daar heb je gegarandeerd een pak sneeuw. En als je dan met je sneeuwcat gaat of op je sneeuwscooter heb je helemaal geen kettingen nodig. En idd een recco is dan wel handig voor de achterblijvers, dan vinden ze je misschien dezelfde dag nog, ipv ergens in mei als de sneeuw weg is, wel zo prettig… Ik hoop trouwens wel dat er cruise control op je snowcat zit, anders gaan bepaalde mensen zich aan je ergeren onderweg! Trouwens die hydrostatische aandrijving van die snowcat, valt dat onder een automaat en is dat een beetje zuinig rijden? @GiGi heeft trouwens vast wel een mooie set skies voor je in gedachten 😂 met zoveel informatie is de keuze iig ruim genoeg ;)

Owja overnachten kan op de veerboot als je richting het noorden gaat 😉

Born to Ride

Met de kerst ligt er geen sneeuw in Oostenrijk. Ondanks dat het niet zo gemütlich is, ben je veel beter af in La Norma in Frankrijk.
Ski’s heb je daar niet nodig, dat scheelt alvast weer.
Ik zou wel sneeuwkettingen omdoen voor de zekerheid, je weet maar nooit. En vergeet je Recco anit-lawine systeem niet als je off-piste gaat.

Tiny-M op 13 sep 2017 10:51

Wat ski’s betreft klopt, want die krijg je bij je liftpas erbij☃️

LA NORMA😍☃️

Qua ski’s: ik zou eens op marktplaats neuzen. Daar staat van alles moois voor schappelijke prijzen. En al die ski’s waren in hun tijd echt top of the range, dus daarvoor is die mooie prijs ook zeker voor gerechtvaardigd.

Op eigenschappen hoef je verder niet te letten want 1. alle ski’s skiën toch hetzelfde en 2. omdat je geen expert bent zou je die verschillen toch niet voelen (als er überhaupt verschillen waren geweest).

*bericht bewerkt door GiGi op 13 sep 2017 12:00

Jongens en meisjes: TS stelt toch prima vragen? Laten we onszelf een beetje forumdiscipline bijbrengen en gewoon zijn vragen beantwoorden:

  1. Kerst is op 25 en 26 december.
  2. In Zoetermeer ligt altijd sneeuw, 365 dagen per jaar. In schrikkeljaren zelfs 366.
  3. Het snelste is het vliegtuig, tenzij die van de Polderbaan vertrekt.
  4. Je komt in de file. En als je er niet in komt, dan kun je omrijden zodat je er wel in komt.
  5. Een vignet is niet nodig.
  6. Je rijdt er best lang over. Reken op een dag. Als je 's nachts vertrekt kun je een deel van de middag nog skiën. De vraag is of dat verstandig is, maar die vraag stel je niet.
  7. Lopend kan je zonder sneeuwkettingen over de Fernpass.
  8. Overnachtingshotel kan je ook onderweg beslissen en boeken. Zelf gebruik ik de Asiarooms app, dan weet je zeker dat je voorbij Arnhem bent.
  9. de beste ski’s voor jou zijn de Völkl P10 RS, in de lengte 207 cm.

Met de kerst ligt er geen sneeuw in Oostenrijk. Ondanks dat het niet zo gemütlich is, ben je veel beter af in La Norma in Frankrijk.
Ski’s heb je daar niet nodig, dat scheelt alvast weer.

Tiny-M op 13 sep 2017 10:51

Wat een onzin weer. Afgelopen December kon je in veel Oostenrijkse gebieden (die investeren wel, namelijk) aanzienlijk beter skieen dan in Frankrijk.

Wat een onzin weer.

Daffie op 13 sep 2017 12:43

Onzin? We zouden niet durven…

Wat een onzin weer.

Daffie op 13 sep 2017 12:43

Onzin? We zouden niet durven…

GiGi op 13 sep 2017 12:47

Ik denk dat @Daffie het weer in Frankrijk onzin vond, en dat ben ik helemaal met hem eens. Volslagen belachelijk weer daar.

*bericht bewerkt door Forza op 13 sep 2017 12:52

Heb je wel eens van “Google” gehoord?

Not all who wander are lost

Hallo,

Ik heb nog wel een paar ski’s staan die je kan overnemen. Is in totaal twee weken op geskied.

Hoe lang en zwaar ben je?

Marktplaats link: https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvertentie/m1200538316.htm…

Prijs valt over te onderhandelen.

Gr

@Daffie. Ik zou de investeringen in Trois Vallees toch wat beter volgen. In vele gebieden in Oostenrijk is het, o.a. door de veel lagere ligging, bittere noodzaak om te overleven. @Rudsan. Bedoel je sneeuw met verlichte pistes?

Hen48

met de kerst ,waar licht er dan sneeuw ?

ruudsan op 13 sep 2017 10:38

Sneeuw geeft geen licht @ruudsan ik adviseer je altijd een hoofdlampje in je rugzak te stoppen samen met je eigengesmeerde boterhammen en thermoskan koffie. In Georgië zijn de skihutten met grote buffetten namelijk dun gezaaid.

mama on a mission in the snow

Je vergeet de vragen: Hoe hard mag ik rijden over de snelwegen? En wat is het zuinigst? Zijn toeristische routes beter voor het milieu? Het is tenslotte vakantie, hier hoort de reis ook bij, moet je dus ook genieten van de reis? Wanneer rij ik asociaal?

Ik denk dat @RCGrootveld hier wel antwoorden op heeft

A winter without powder isn't a winter!

Na een natte zomer? Dan adviseer ik omde volgende keer aan zee te gaan liggen in plaats van er in.
Hoe lang je erover rijdt vind ik dan weer interessant, maar het is onduidelijk welke pas. Als je een tunnel kiest dan kun je er ook een stuk eronder rijden en dat scheelt natuurlijk ook.

Ischgl is normaal gezien prima met kerst. Als je op een zaterdag rijdt in het seizoen (dus vanaf 23/12 dit jaar) zou ik via Bregenz rijden (mét vignet). Als je een weekend vroeger gaat of op een andere dag is de Fernpas goed te doen. Ik had vorig jaar in de week voor kerst fantastische condities in Ischgl. Het blijft natuurlijk altijd afwachten.

De eerste mensen die lekker happen zijn ook al gespot 😂

Born to Ride

Ik denk dat @RCGrootveld hier wel antwoorden op heeft

Joostw op 13 sep 2017 14:40

Over afzeiken gesproken …
Tja, niet iedereen doet aan mee resoneren (maar de helft weet waarschijnlijk niet eens wat dat woord betekent)

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 13 sep 2017 16:25

Rob

Heerlijk topic dit! Zoveel informatie, ik word hier echt beter van :)

:) :) :)

Er zijn hier overduidelijk mensen aanwezig die hunkeren naar een dosis sneeuw. Ik lees even mee en pak alle nuttige tips even mee ;)

*bericht bewerkt door Jst81 op 13 sep 2017 17:23

Ik denk dat @RCGrootveld hier wel antwoorden op heeft

Joostw op 13 sep 2017 14:40

Over afzeiken gesproken …
Tja, niet iedereen doet aan mee resoneren (maar de helft weet waarschijnlijk niet eens wat dat woord betekent)

RCGrootveld op 13 sep 2017 16:24

Niet aan mijn verstandelijke vermogens twijfelen hoor Rob @RCGrootveld want dan zet ik de turbo op mijn bezemsteel aan en ben ik nòg sneller bij je. Dan neem ik je mee de Zwitserse après-ski in pour résonner très serieux!
Dit zeggende raak ik toch in verwarring, wie helpt mij? Bestaat Zwitserse après-ski überhaupt?

mama on a mission in the snow

Zwitserse après-ski? Is dat niet gewoon een veel te hoge rekening voor het skiën? Krijg je ook een redelijke kater van.

Tja, niet iedereen doet aan mee resoneren (maar de helft weet waarschijnlijk niet eens wat dat woord betekent)

RCGrootveld op 13 sep 2017 16:24

Wat betekent resoneren? Nog zo’n vraag die belangrijk is voor een week skiën! Je bent in vorm @RCGrootveld

A winter without powder isn't a winter!

Resoneren is toch het fenomeen dat bij een bepaald toerental je automaat begint te rammelen als je zuinig bergop rijdt?

Ik denk dat @RCGrootveld hier wel antwoorden op heeft

Joostw op 13 sep 2017 14:40

Over afzeiken gesproken …
Tja, niet iedereen doet aan mee resoneren (maar de helft weet waarschijnlijk niet eens wat dat woord betekent)

RCGrootveld op 13 sep 2017 16:24

Niet aan mijn verstandelijke vermogens twijfelen hoor Rob @RCGrootveld want dan zet ik de turbo op mijn bezemsteel aan en ben ik nòg sneller bij je. Dan neem ik je mee de Zwitserse après-ski in pour résonner très serieux!
Dit zeggende raak ik toch in verwarring, wie helpt mij? Bestaat Zwitserse après-ski überhaupt?

Skimams op 13 sep 2017 17:42

Laat je niet mee resoneren over trein reizen.

May the ski force be with you !!

Bestaat Zwitserse après-ski überhaupt?

Ik heb besloten mijn beleid om te gooien en het op de “wat wilt u horen” consultancy toer te gaan gooien.
Dus: Wat is uw definitie van “Apres-Ski”?

Rob

Resoneren is toch het fenomeen dat bij een bepaald toerental je automaat begint te rammelen als je zuinig bergop rijdt?

Zjanke op 13 sep 2017 18:34

Als een automaat dat doet, kan dat maar 2 oorzaken hebben:
1: Je rijdt op de top van het kunnen van je auto
2: Het wordt tijd dat je even langs je garage gaat

Rob

Als we dan serieus gaan reageren: een oorzaak is dat je even langs de garage gaat?

En nee hoor, elke mechanische installatie (dus ook een brandstofmotor en/of (automatische) versnellingsbak) heeft een frequentie waarbij er resonanties optreden. Volkomen normaal en niks om je zorgen over te maken.
Als je bak gaat rammelen omdat hij resoneert is er iets anders mis of snap je de grap niet. Een grap uitleggen is nooit leuk, dus dat doe ik niet :)

Trouwens die hydrostatische aandrijving van die snowcat, valt dat onder een automaat en is dat een beetje zuinig rijden?

Matthias123 op 13 sep 2017 11:39

@RCGrootveld weet jij het antwoord hierop?

Mr. Slow

Bestaat Zwitserse après-ski überhaupt?

Ik heb besloten mijn beleid om te gooien en het op de “wat wilt u horen” consultancy toer te gaan gooien.
Dus: Wat is uw definitie van “Apres-Ski”?

RCGrootveld op 13 sep 2017 22:45

Jeetje Rob😱 verstand komt met de jaren😃 Maar jij mag “jij” zeggen tegen mij hoor.
Ik ben nu in Zwitserland, mijn man heeft gister flink het gas erop gegooid dus we waren er rap, bezine in Luxemburg kostte trouwens bijna niks. Jouw vraag beantwoord ik bij terugkomst; ik heb even tijd nodig om daarover na te denken.
Weet iemand waarom het Zwitserse water zo heerlijk smaakt? Zou de sneeuw hier ook anders smaken? Kan ik hier dan wèl de yellow snow eten? Mijn hoofd tolt ervan. Tot later.

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie